Kitaip tariant, 2,6 tonos sveriantis technologijų stebuklas 100 km/val. ribą pasiekia trigubai greičiau už bet kurį standartinį automobilį ir dvigubai greičiau už BMW X5 su populiariuoju 3 l turbodyzeliniu varikliu.
Šis skaičius labai nekuklus, palyginti didžiulę „Tesla Model X“ su mažais sportiniais automobiliais. Juk lygiai tokia pačia dinamika pasižymi švedų stebuklas „Koenigsegg CCX“ (turi 4,7 litro V8 variklį, įsibėgėdamas iki 100 km/h, jis užtrunka lygiai 3,2 sek., o maksimalus greitis – 400 km/val.). Net pirmasis keturiais ratais varomas „Ferrari“ modelis FF yra lėtesnis – iki 100 km/val. įsibėgėja per 3,7 sek. Ir standartinis „Porsche 911“ taip pat lieka už nugaros – 4,2 sek.
Žinoma, „Model X“ lenkia naujasis „Porsche 911 GT2 RS“, kuris šią greičio ribą pasiekia per 2,8 sek. Šiek tiek greitesni ir dviviečiai, riboto tiražo „LaFerrari“ ir „Porsche 918 Spyder“ (2,5 sek).
„Ludicrous“ režimas: „Tesla“ tampa dar greitesnė
Tačiau, perjungus „Ludicrous“ režimą, milžiniška septynvietė „Model X“ iki 100 km/val. įsibėgėja dar greičiau – per 2,9 sek.: spusteli akceleratorių ir girdi švilpiantį vėją bei čežančias padangas. Todėl drąsiai galima teigti, kad „Tesla Model X P100D“ – greičiausias krosoveris. Artimiausias „Model X“ giminaitis – kiek lengvesnis sedanas „Tesla Model S P100D“ – iki 100 km/val. ribos įsibėgėja per 2,5 sek.
Perjungus „Ludicrous“ režimą, milžiniška septynvietė „Model X“ iki 100 km/val. įsibėgėja per 2,9 sek.
Palyginimui – paturbintas krosoveris „Porsche Cayenne Turbo S“ – per 4,1 sek.
Perkrovos siekia 0,8 g: tai daug ar mažai
Ką vairuotojui suteikia „Ludicrous“ režimas? Be abejo, pirmą savaitę, kol skrandžio patampymai dėl patiriamų perkrovų (siekia daugiau nei 0,8 g) palieka neišdildomą įspūdį, smagu tiesiog spustelėti ir justi, kad automobilis skrodžia orą lyg raketa (nors ūžia tyliau už dulkių siurblį). Apie pokštus, kuriuos padeda iškrėsti „Ludicrous“, skaitykite čia.
Ar tie 0,8 g yra daug (g – gravitacijos Žemės paviršiuje jėga, lygi 9,8 m/s2)? Paprastai standartiniu automobiliu, spausdami akceleratorių iki dugno pirma pavara, pajuntame 0,35 g perkrovą, o galingu BMW – iki 0,5. Taigi „Tesla“ perkrova – žymiai didesnė ir trunka ilgiau.
Palyginimui, važiuodami „amerikietiškais kalneliais“ patiriame 5 g. Analogiškas perkrovas patiria F-1 pilotai staigiai stabdydami. O standartinis automobilis apskaičiuotas atlaikyti vidutiniškai 1 g perkrovas. Taigi „Tesla“ balansuoja ties riba.
Be abejo, žmogaus atsparumas tokioms g perkrovoms labai priklauso nuo to, kiek šis reiškinys trunka. Jei ilgai, gali baigtis nekaip.
Kur slypi „Tesla“ DNR?
Tačiau ilgainiui nuolat akceleruoti su „Tesla“ pabosta. Bent jau mano patirtis tokia – didžiausią malonumą „Tesla“ vairavimas teikia todėl, kad, net ir važiuodamas mieste leistinu 50 km/val. greičiu ar laikydamasis apribojimų užmiesčio kelyje, tu visada esi 100 proc. tikras: jei reikės staigiai lenkti ar manevruoti, automobilis tikrai nepaves – šaus į priekį kaip kulka.
Tai suteikia ir užtikrintumo, ir saugumo. Todėl, mano galva, su „Tesla“ kaip bepročiai laksto tik vadinamieji „čainikai“ – nepatyrę vairuotojai. O tikrąjį „Tesla“ bendruomenės narį pažinsite pagal jo užtikrintumą ir solidų elgesį kelyje. Nepaisant aplinkybės, kad, laikantis KET, šis automobilis gali dovanoti 2,9 sek. trunkantį adrenalino pliūpsnį, kuriam apibūdinti puikiai tinka ne žodis „ludicrous“ (juokingas, beprasmiškas), o veikiau „beprotiškai fantastiškas“.
Apie „Tesla“ bandymus
Apie 15min išbandytą „Tesla“ autonominio vairavimo režimą skaitykite kitą savaitę.
Bandymus atliko Laurynas Jokužis (Lietuvos elektromobilių asociacijos vadovas), Žilvinas Lešinskas (projekto „GigafactoryLT“, kai virtualioje „Minecraft“ aplinkoje sukurta tikros „Tesla Gigafactory“ gamyklos Nevadoje replika, iniciatorius) ir šių eilučių autorius, 15min žurnalistas, Gazas/Mokslas.IT redaktorius Žilvinas Pekarskas.