„Yeti“ neteko žavingos savo šypsenos. Šis automobilis buvo pradėtas gaminti 2009-aisiais ir nuo tos dienos jis į pasaulį žvelgė plačiai atmerktomis mielomis didelėmis „akimis“. Po atnaujinimo jos pakeistos paprasčiausiais kampuotais rūko žibintais, be to, atsisakyta ir kitų kėbulo apvalumų. Dabar „Škoda“ žvelgia daug griežčiau. Ir dėl to kalti kinai, nemėgstantys mielai atrodančių automobilių.
„Škoda“ atnaujino „Yeti“ išorę, be to, pagražino prietaisų skydelį. Siūlomos dvi „Yeti“ versijos: viena, skirta važinėti mieste, kita – bekele. Pastaroji, tai vadinamoji šiurkštesnė „Outdoor“ versija, kuri ir dalyvauja šiame teste. Ši versija konkuruoja su bekelei pritaikytu „Tiguan“ variantu „Track & Style“, galinčiu įveikti 28 laipsnių įkalnes.
Vis dėlto „Tiguan“ nėra naujas modelis. Todėl gali būti, kad testuojant „Škoda“, jį lenkdamas, pamirksės (dabar jau taip pat kampuotais) galiniais žibintais. Be to, prie starto linijos dar stoja taip pat visai neseniai atnaujintas „Hyundai ix35“ ir „Mitsubishi ASX“. Visi keturi testo automobiliai yra su dyzeliniais varikliais, automatinėmis pavarų dėžėmis ir visų varančiųjų ratų pavaromis.
„Škoda Yeti“ itin mėgiamas Vokietijoje
Per pastaruosius metus „Škoda“ koncernas visame pasaulyje pardavė 82 000 „Yeti“ automobilių. Vien Vokietijoje jų parduota 22 045. Kinijoje šis skaičius yra gerokai mažesnis – tik 4700, taigi dar ne itin daug. Nepaisant to, „Škoda“ gamintojams tai labai svarbi rinka. Kaip tik čia pradėtas gaminti kinų „Yeti“ modelis, turintis aukštesnę prošvaisą. Be to, atsižvelgiant į kinų skonį, pakeistas ir automobilio „veidas“ – dabar jis yra gerokai griežtesnių bruožų. Kinijoje nevertinami simpatiškos išvaizdos automobiliai – šioje šalyje jie dar labiau nei Europoje, yra statuso ir prestižo simbolis.
Bandymo automobiliai
Automobilis | Modifikacija | Galingumas | Dyzelino sąnaudos | Kaina |
---|---|---|---|---|
„Škoda Yeti Outdoor“ | 2.0 TDI 4x4 | 140 AG | 6,8 l/100 km | 87 370 Lt |
„Hyundai ix35“ | 2.0 CRDi 4WD | 136 AG | 7,6 l/100 km | 94 990 Lt |
„Mitsubishi ASX“ | 2.2 DI-D 4WD | 150 AG | 7,3 l/100 km | 115 925 Lt |
„VW Tiguan“ | 2.0 TDI 4Motion BMT | 140 AG | 7,3 l/100 km | 103 694 Lt |
4 vieta. Smagus, bet nepabaigtas „Mitsubishi ASX“ (441 taškas)
ASX turėjo visus šansus laimėti: jis ir simpatiškas, ir su galingu dyzeliniu varikliu, montuojamu kartu su tradicine ir patikima „Mitsubishi“ visų ratų pavaros sistema. Tačiau to neužteko pakilti aukščiau ketvirtos vietos. ASX salone ankštoka tiek priekyje, tiek gale, bagažinė taip pat per maža. Naudojant kasdieną, tai itin juntama – ypač erdvės trūkumas gale.
Galingas dyzelinis variklis – vilties spindulys
Maloniai nuteikia dyzelinis variklis. Patikimas 2.2 motoras nors ir veikia šiek tiek grubokai, vis dėlto pasižymi gera trauka. Važiavimo savybės – vienos geriausių, nors automatinė pavarų dėžė atrodo apsnūdusi. Gerai suderinta važiuoklė suteikia dinamiškumo, tik jį maksimaliai išnaudoti trukdo vangus, jautriai į smūgius reaguojantis vairo mechanizmas. Kai vertinamos išlaidos, ASX svarbius taškus praranda dėl trumpo privalomosios techninės priežiūros intervalo. Todėl šiame teste „Mitsubishi ASX“ neturi jokių šansų.
3 vieta. Be galo talentingas „Hyundai ix35“ (459 taškai)
2010 metų gamybos ix35 modelis buvo atnaujintas tiksliai pagal planą. Dienos žibintuose įrengti šviesos diodai, durelės pasipuošė juodomis juostomis, sėdynės aptrauktos naujais apmušalais.
Ties ix35 modelio detalėmis dar reikia padirbėti
Salonas liko toks pat erdvus. Suaugę keleiviai pakankamai jaukiai jaučiasi net ir salono gale. Bagažinės talpa siekia 591 litrą, taigi nenulenkus sėdynių „Hyundai“ bagažinė yra didžiausia tarp šio testo dalyvių, o štai kraulumas – 430 kg – mažiausias.
Šiame modelyje siūlomas naujas derinys: dviejų litrų 136 AG dyzelinis variklis, visi varantieji ratai ir šešių pakopų automatinė pavarų dėžė. Tačiau su tokia įranga automobilis yra lėčiausias tarp testo ketverto. Be to, dyzelinis variklis veikia gan garsiai, o automatinė greičių dėžė reaguoja vangiai. Pakaba pernelyg siūbuoja, o vairo sistema reaguoja netiksliai. Taigi gamintojai, norėdami pašalinti šiuos trūkumus, dar turi ties kuo padirbėti. Korėjiečių „Hyundai ix35“ važiuoja visiškai pakenčiamai, bet tikrai ne idealiai: „Yeti“ yra dinamiškesnis, o „Tiguan“ – komfortiškesnis. Tačiau neblogos degalų sąnaudos ir penkerių metų garantija jam uždirba keletą pagyrimo žodžių.
2 vieta. Ilgų nuotolių bėgikas „Volkswagen Tiguan“ (517 taškų)
VW koncernas „Tiguan“ pristatė gana vėlai – 2007 metais. Tačiau tai buvo padaryta taip įspūdingai, kad pagal pardavimo rezultatus jis tebepirmavo ir pernai. Sėkmės priežastis išvardinti lengva: „Tiguan“ – itin erdvus ir dideliu funkcionalumu išsiskiriantis automobilis. Galines sėdynes galima nulenkti dalimis, o jų nugaros atramas reguliuoti. Ar kompaktinis VW SUV modelis per tą laiką nepaseno? Na, jeigu jau apie tai kalbame, tai galbūt jo prietaisų skydelis šiek tiek ir primena antikvarinį.
Didžiausia stiprybė – itin komfortiškas
Dviejų litrų darbinio tūrio TDI variklis, kurio galingumas siekia 140 AG, dirba tyliai ir santūriai, neparodydamas tikrojo savo temperamento. Derinys su miklia DSG transmisija funkcionuoja puikiai. Tam neprilygsta įprasti tos pačios klasės automobilių iš Azijos šalių „automatai“. „Tiguan“ stiprybė – geras važiavimo komfortas, ypač, kai šis SUV yra su reguliuojamais amortizatoriais (DCC už 3201 Lt). Tačiau „Tiguan“ kaina (103 694 Lt) atėmė iš jo pergalę.
1 vieta. Ištvermingas ir tvirtas „Škoda Yeti“ (529 taškai)
Pastarasis „Yeti“ kosmetinis atnaujinimas nė kiek nepakeitė pagrindinių jo privalumų. Vis dar stebina tai, kad 4,22 m ilgio „Škoda“ SUV automobilis išsiskiria neįprastai erdviu salonu. Kaip ir anksčiau, galinės sėdynės lengvai transformuojamos, jas galima nulenkti atskirai, pastumti ir išmontuoti. Tačiau jų reguliavimo svirtys liko labai gležnos.
„Yeti“ posūkius įveikia it pašėlęs
Dviejų litrų 140 AG TDI variklis yra toks pat, kaip ir „Tiguan“, tačiau 100 kg lengvesniame „Yeti“ modelyje jam darbuotis lengviau. Ir nors VW automobilyje yra naudojama septynių pavarų DSG, o „Škoda“ SUV – tik šešių, didelio skirtumo nesijaučia. Be to, „Yeti“ degalų sąnaudos tarp šio ketverto yra mažiausios: testo metu jos siekė tik 6,8 litro 100 km kelio. Palyginti su „Tiguan“, posūkius „Yeti“ įveikia užtikrintai. Važiavimo malonumą gadina per daug standi ir tartum medinė pakaba. Suskaičiavus visus testo rezultatus, palankesnė kaina padėjo „Yeti“ modeliui laimėti dvikovą su „Tiguan“.
Techniniai gamintojo duomenys |
„Hyundai“ |
„Mitsubishi“ |
„Škoda“ |
„Volkswagen“ |
---|---|---|---|---|
Durų/vietų |
5/5 |
5/5 |
5/5 |
5/5 |
Variklis |
turbodyzelinis |
turbodyzelinis |
turbodyzelinis |
turbodyzelinis |
Variklio darbinis tūris (cm3) |
1995 |
2268 |
1968 |
1968 |
Galia kW (AG) esant aps./min. |
100 (136)/3000 |
110 (150)/4000 |
103 (140)/4200 |
103 (140)/4200 |
Maks. sukimo momentas |
373/2000 |
360/1500 |
320/1750 |
320/1750 |
Maks. greitis |
182 |
190 |
187 |
188 |
Pavarų dėžė |
6 aut. |
6 aut. |
6 aut. |
7 aut. |
Varantieji |
visi |
visi |
visi |
visi |
Testuoto automobilio padangos |
225/55 R18 H |
215/60 R17 H |
225/50 R17 H |
235/50 R18 V |
Testuoto automobilio padangų |
„Hankook Optimo K 415“ |
„Yokohama Aspec A349“ |
„Dunlop SP Sport01“ |
„Continental Crosscontact UHP“ |
Automobilio keliamas |
74 |
74 |
73 |
71 |
Degalų bako |
58 |
63 |
60 |
64 |
Tempiamos priekabos svoris |
1600/750 |
1400/745 |
2100/750 |
2500/750 |
Bagažinės |
591–1436 |
419–1219 |
405–1760 |
470–1510 |
Ilgis/plotis/ |
4410/1820/ |
4295/1770/ |
4222/1793/ |
4433/1809/ |
Degalų sąnaudos (l/100 km, mieste/užmiestyje/ |
8,6/5,8/6,8 |
7,1/5,1/5,8 |
7,5/5,5/6,3 |
6,8/5,3/5,9 |
Testuota |
„Hyundai“ |
„Mitsubishi“ |
„Škoda“ |
VW |
---|---|---|---|---|
Įsibėgėjimas 0–50 km/h (s) |
3,3 |
3,2 |
3,1 |
3,2 |
0–100 km/h (s) |
12,4 |
10,0 |
10,1 |
10,4 |
0–130 km/h (s) |
22,8 |
17,2 |
18,0 |
18,7 |
Elastingumas 60–100 km/h (s) |
7,7 |
5,4 |
5,9 |
6,0 |
80–120 km/h (s) |
11,0 |
6,9 |
8,0 |
8,2 |
Automobilio masė/kraulumas (kg) |
1710/430 |
1579/481 |
1603/527 |
1712/548 |
Svorio pasiskirstymas priek./gal. (proc.) |
60/40 |
62/38 |
59/41 |
59/41 |
Apsisukimo spindulys į kairę/į dešinę (m) |
11,4/11,2 |
11,3/11,6 |
10,6/10,4 |
11,8/11,7 |
Stabdymo kelias važiuojant 100 km/h atvėsusiais stabdžiais (m) |
39,0 |
38,2 |
36,7 |
38,6 |
važiuojant 100 km/h įkaitusiais stabdžiais (m) |
38,6 |
37,7 |
36,7 |
37,6 |
Triukšmingumas salone važiuojant 50 km/h (dB) |
61 |
60 |
59 |
61 |
važiuojant 100 km/h (dB) |
68 |
68 |
66 |
65 |
važiuojant 130 km/h (dB) |
71 |
73 |
71 |
70 |
Degalų sąnaudos (l/100 km) |
7,6 |
7,3 |
6,8 |
7,3 |
Nuvažiuotas atstumas pilnu baku (km) |
760 |
860 |
880 |
870 |
Kainos/įranga |
„Hyundai“ |
„Mitsubishi“ |
„Škoda“ |
VW |
---|---|---|---|---|
Modelis |
ix35 Style 2.0 CRDi 4WD AT |
ASX Instyle 2.2 DI-D 4WD |
Yeti Outdoor Ambition 2.0 TDI 4x4 DSG 140 AG |
Tiguan 2.0 TDI Track & Field DSG |
Oro pagalvių skaičius |
6 |
7 |
7 |
6 |
ESP sistema |
S |
S |
S |
S |
Oro kondicionierius/klimato kontrolė (Lt) |
–/S |
–/S |
S/1710* |
–/S |
Automatinis pavarų perjungimas (Lt) |
S |
S |
S |
S |
CD grotuvas/garsiakalbių skaičius |
S/6 |
S/9 |
S/4 |
S/8 |
Šildomos priekinės sėdynės (Lt) |
S |
S |
630 |
998 |
Pastovaus greičio palaikymo sistema (Lt) |
S |
S |
590 |
S |
Lengvojo lydinio diskai (Lt) |
S |
S |
S |
S |
Odinis salonas (Lt) |
– |
S |
– |
7779 |
Navigacijos sistema (Lt) |
4 200 |
S |
nuo 2140 |
2410 |
Ksenoniniai žibintai (Lt) |
– |
S |
3480 |
4243 |
„Metallic“ dažai (Lt) |
850 |
870 |
1300 |
1467 |
Bazinė kaina (Lt) |
94 990 |
115 925** |
87 370 |
103 694 |
S – serijinė įranga, * – paketo kaina ** – kaina Vokietijoje. Lietuvoje parduodama versija su 1.8 DI-D varikliu, žemesniu įrangos lygiu ir mechanine transmisija kainuoja 79 990 Lt.
Eksploataciniai duomenys |
„Hyundai“ |
„Mitsubishi“ |
„Škoda“ |
VW |
---|---|---|---|---|
Techninė priežiūra km/metai |
30 000/1 |
15 000/1 |
15 000/1 |
15 000–30 000/2 |
Priežiūros išlaidos (Lt) nuvažiavus 120 000 km |
4874 |
6113 |
3546 |
4411 |
Garantija (m.)/ridos apribojimas (km) |
5/neribota |
3/100 000 |
4/120 000 |
3/100 000 |
Prarūdijimo garantija (m.) |
12 |
12 |
12 |
12 |
Draudimo įmoka (Lt) 1 m./apsaugos lygis* |
3510/4 |
4414/4 |
2808/4 |
3306/4 |
* – „Lietuvos draudimo“ duomenys
Kėbulas | Taškai (maks.) | „Škoda“ | „Volkswagen“ | „Hyundai“ | „Mitsubishi“ |
---|---|---|---|---|---|
Erdvumas priekyje |
20 |
18 |
18 |
17 |
12 |
Erdvumas gale |
20 |
15 |
17 |
15 |
12 |
Erdvumo pojūtis |
10 |
7 |
8 |
7 |
6 |
Bagažinės tūris |
20 |
13 |
13 |
16 |
9 |
Kintamumas |
10 |
7 |
6 |
2 |
7 |
Kraulumas |
10 |
8 |
8 |
6 |
7 |
Buksyruojamas svoris |
5 |
4 |
5 |
2 |
2 |
Matomumas |
15 |
13 |
12 |
10 |
11 |
Kokybės įspūdis |
20 |
16 |
17 |
15 |
13 |
Funkcionalumas |
10 |
8 |
7 |
8 |
7 |
Saugumo įranga |
10 |
5 |
5 |
4 |
5 |
Tarpinis rezultatas |
150 |
114 |
116 |
102 |
91 |
Pavara |
Taškai (maks.) | „Škoda“ | „Volkswagen“ | „Hyundai“ | „Mitsubishi“ |
---|---|---|---|---|---|
Įsibėgėjimas |
15 |
9 |
9 |
7 |
10 |
Elastingumas |
20 |
12 |
11 |
7 |
13 |
Maksimalus greitis |
5 |
3 |
3 |
3 |
3 |
Važiavimo kultūra |
15 |
12 |
12 |
9 |
11 |
Sukimo momentas |
10 |
8 |
6 |
6 |
9 |
Pavarų dėžė |
20 |
16 |
17 |
12 |
12 |
Degalų sąnaudos testuojant |
30 |
27 |
26 |
25 |
26 |
Nuvažiuotas atstumas pilnu baku |
10 |
5 |
5 |
4 |
5 |
Tarpinis rezultatas |
125 |
92 |
89 |
73 |
89 |
Komfortas |
Taškai (maks.) | „Škoda“ | „Volkswagen“ | „Hyundai“ | „Mitsubishi“ |
---|---|---|---|---|---|
Įlipimas |
5 |
4 |
5 |
4 |
3 |
Sėdėsena |
15 |
12 |
13 |
11 |
10 |
Priekinės sėdynės |
20 |
16 |
17 |
14 |
14 |
Galinės sėdynės |
10 |
6 |
8 |
6 |
5 |
Prietaisų skydelis |
10 |
9 |
9 |
8 |
6 |
Pakaba |
25 |
19 |
23 |
16 |
15 |
Triukšmas salone |
10 |
7 |
7 |
6 |
6 |
Subjektyvus triukšmingumo vertinimas |
15 |
11 |
12 |
9 |
9 |
Komforto įranga |
15 |
11 |
8 |
14 |
13 |
Multimedija/jungtys |
10 |
5 |
5 |
6 |
7 |
Pagalbinės sistemos |
5 |
1 |
3 |
1 |
0 |
Kondicionieriaus veikimas |
10 |
6 |
3 |
6 |
5 |
Tarpinis rezultatas |
150 |
107 |
113 |
101 |
93 |
Valdymas |
Taškai (maks.) |
„Škoda“ | „Volkswagen“ | „Hyundai“ | „Mitsubishi“ |
---|---|---|---|---|---|
Važiavimo užtikrintumas |
20 |
18 |
18 |
16 |
15 |
Elektroninė pagalba vairuojant |
15 |
13 |
13 |
10 |
11 |
Važiavimas tiesiąja |
10 |
10 |
10 |
10 |
9 |
Važiavimas įveikiant posūkius |
20 |
18 |
17 |
13 |
14 |
Vairo sistema |
20 |
17 |
17 |
13 |
12 |
Trauka |
10 |
10 |
10 |
10 |
10 |
Apsisukimo spindulys |
10 |
7 |
4 |
5 |
5 |
Stabdžiai |
20 |
14 |
11 |
10 |
11 |
Tarpinis rezultatas |
125 |
107 |
100 |
87 |
87 |
Ekologija |
Taškai (maks.) |
„Škoda“ | „Volkswagen“ | „Hyundai“ | „Mitsubishi“ |
---|---|---|---|---|---|
Išoriniai matmenys |
10 |
6 |
5 |
5 |
6 |
Automobilio masė |
10 |
6 |
6 |
6 |
7 |
CO2 tarša |
10 |
8 |
7 |
7 |
7 |
Išmetamų teršalų kiekis |
5 |
3 |
4 |
3 |
4 |
Automobilio keliamas triukšmas |
5 |
2 |
3 |
2 |
2 |
Ekologiška įranga |
10 |
0 |
4 |
0 |
0 |
Tarpinis rezultatas |
50 |
25 |
29 |
23 |
26 |
Testo metu Vokietijoje gautų duomenų įvertinimas |
600 |
445 |
447 |
386 |
386 |
Eksploatacijos išlaidos Lietuvoje |
Taškai (maks.) |
„Škoda“ | „Volkswagen“ | „Hyundai“ | „Mitsubishi“ |
---|---|---|---|---|---|
Kaina |
50 |
45 |
35 |
40 |
30 |
Nuvertėjimas |
20 |
14 |
14 |
10 |
10 |
Techninis aptarnavimas |
10 |
8 |
7 |
6 |
4 |
Garantija |
10 |
8 |
6 |
10 |
6 |
Draudimas |
10 |
9 |
8 |
7 |
5 |
Tarpinis rezultatas |
100 |
84 |
70 |
73 |
55 |
Galutinis įvertinimas |
700 |
529 |
517 |
459 |
441 |
Visa „Mitsubishi“ modelio įranga – serijinė
Navigacijos įranga, kaip ir „Hi-Fi“ sistema, yra „Instyle“ komplektacijos „Mitsubishi ASX“ modelio serijinė įranga. O štai „Style“ versijos „Hyundai ix35“ automobilio navigatorius įeina į papildomos įrangos paketą ir kainuoja (kartu su atbulinės eigos kamera ir „Hi-Fi“ sistema) 4200 litų. Įrangos pakete yra „Bluetooth“, pastovaus greičio palaikymo sistema, rūko žibintai ir sėdynių šildymo sistema. „Škoda“ modelyje kaip papildoma įranga montuojama „Kolumbus“ navigacijos sistema kainuoja 5900, o „Bluetooth“ – 1260 litų. „Tiguan“ SUV esantis radijas su navigacijos sistema „RNS 510“ kainuoja solidžią sumą – papildomai teks sumokėti 6263 litus, o „Bluetooth“ sąsaja – dar mažiausiai 891.
„Mitsubishi“. Čia viskas įskaičiuota: navigacijos sistema, „Hi-Fi“ su žemų dažnių garsiakalbiu, „Bluetooth“. Valdymas – nepriekaištingas.
„Hyundai“. Navigacijos sistema papildomai kainuoja 4200 litų, už „Bluetooth“ („Style“ versija) primokėti nereikės, prijungimas – paprastas.
„Volkswagen“. Čia į pagalbą teks pasitelkti visą savo išmonę: „Bluetooth“ prijungiamas per prietaisų skydelyje esantį ekraną.
„Škoda“. „Bluetooth“, prijungiamas kaip ir VW modelyje, kainuoja 1260 litų, garsas valdomas nuorodomis ekrane.
Išvada
Testo tiesiojoje tarpusavyje konkuruoja du to paties VW koncerno automobiliai – tai „Škoda Yeti“ ir jo „brolis“ „VW Tiguan“. Esminė konkurencija – dėl kainos. Bet ne tik dėl jos. Abiejuose automobiliuose įdiegtos VW koncerno technologijos, tačiau gamintojai labai sumaniai apdovanojo jas skirtingomis charakteristikomis: „Tiguan“ yra komfortiškas ir solidus, o „Yeti“ – žavingas ir pabrėžtinai dinamiškas. VW gamintojai tokius dalykus gerai išmano – juk nesinori nuvilioti savo gentainio klientų, bet tuo pačiu stengiamasi sudominti kitų koncernų pirkėjus. „Hyundai“ ir „Mitsubishi“ rezultatai nelabai skiriasi, tad abu jie seka vienas paskui kitą. Šie du SUV simpatiški ir turi geras perspektyvas, tačiau po atnaujinimo kai kuriomis smulkmenomis jie vis dėlto atsilieka nuo testo lyderių „Škoda“ ir VW automobilių.
Pasiskirstymas vietomis
1. „Škoda Yeti“: 529 taškai
Šis „rubiko kubas“ stebina erdvumu ir funkcionalumu. Jo degalų sąnaudos nedidelės, o važiuoja Yeti itin dinamiškai. Be to, jis yra pigiausias šio testo SUV automobilis.
2. „VW Tiguan“: 517 taškų
Gerai subalansuotas, erdvus ir komfortiškas SUV, važiavimo savybėmis prilygstantis čekų „Yeti“ modeliui, tik, deja, gerokai brangesnis.
3. „Hyundai ix35“: 459 taškai
Elegantiška forma, daug papildomos įrangos ir gera garantija – tai ix35 privalumai. Vis dėlto gamintojai dar turėtų patobulinti jo važiavimo savybes ir variklį.
4. „Mitsubishi ASX“: 441 taškas
ASX turi galingą variklį ir gausią papildomą įrangą. Gaila, bet šis japonų SUV yra gana ankštas, be to, jo eksploatacija yra palyginti brangi.