„Toyota“ atskleidė daugiau informacijos apie savo pirmąjį elektromobilį „bzX4“

„Toyota“, kaip ir kiti automobilių gamintojai, turi susirūpinti elektrifikacija. Jau visai greitai „Toyota“ bent jau Europoje turės pamiršti vidaus degimo variklius. Tačiau aplinkai draugiškose technologijose dar visai neseniai pirmavęs japonų automobilių gamintojas tik dabar pristato savo pirmąjį elektromobilį.
„Toyota bZX4“
„Toyota bZX4“ / Gamintojo nuotr.

Tai – „Toyota bZX4“, sukurtas kartu su „Subaru“. Ne visai elegantišku pavadinimu pakrikštytas krosoveris pasižymi erdviu salonu ir moderniai aštriu dizainu, kurį, pasirodo, įkvėpė kūjagalvis ryklys.

Pirkėjai galės rinktis tarp visais ar tik priekiniais ratais varomų versijų. Priekiniais ratais varomas „bZX4“ galės pasigirti 150 kW galia ir 100 km/val. pasieks per 8,4 s. Tuo tarpu keturiais ratais varoma versija vieną 150 kW variklį pakeis dviem 80 kW agregatais, kurie leis 100 km/val. pasiekti per 7,7 s.

Po „Toyota bZX4“ grindimis bus 71,4 kWh baterija. Priekiniais ratais varomas automobilis tarp įkrovimų nuvažiuos apie 500 kilometrų, o kai galia bus siunčiama į visus keturis ratus, maksimalus įveikiamas atstumas susitrauks iki 460 km. Vairuotojams patiks tai, kad maksimali „bZX4“ įkrovimo galia siekia 150 kW – radus tokią stotelę 80 % įkrova bus pasiekiama per vos 30 minučių.

Įdomu, kad „Toyota“ naujam elektromobiliui parinko „steer-by-wire“ sistemą. Tai reiškia, kad šis automobilis neturi jokios mechaninės jungties tarp vairo ir priekinių ratų. Kitaip tariant, vairas tampa tik valdikliu, kuris siunčia signalą priekinius ratus sukiojantiems varikliams. Aišku, tai reiškia, kad vairo pojūtis nebus toks informatyvus, bet „Toyota“ taip padidino vairuotojo pėdoms tenkančią erdvę.

Be to, tokia visiškai elektrifikuota vairavimo sistema panaikina vairo stiprintuvo būtinybę. Kompiuteris gali padėti pasirinkti norimą pasipriešinimo lygį. Manote, kad tokia virtuali jungtis tarp vairo ir priekinių ratų yra nesaugi? Prisiminkite, kad ir daug karinių ir komercinių lėktuvų naudoja panašias sistemas.

Ant „Toyota bZX4“ stogo bus nemaža saulės jėgainė. Gamintojas skaičiuoja, kad per metus vien ji turėtų užtikrinti 1800 km nuvažiuojamą atstumą. Daugeliui žmonių, tai – apie 10-20 proc. viso per metus įveikiamo atstumo.

„Toyota bZX4“ gatvėse turėtų pasirodyti jau 2022-ųjų viduryje.

„Toyota“ galbūt ir šiek tiek vėluoja į elektromobilių traukinį, bet „bZX4“ daugybei žmonių bus viliojantis pasiūlymas. Japonų gamintojas teigia, kad tiesiog nenori dėti visų kiaušinių į vieną krepšį, todėl kuria ne tik elektromobilius, bet ir hibridinius bei vandenilinius automobilius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų