„Toyota Land Cruiser“ dvasia niekur nedingo

Bet kuriame pasaulio krašte paklausus vietinių gyventojų, koks džipas yra geriausias, daug jų pateiktų vieną atsakymą: „Toyota Land Cruiser“. Daugiau nei 60 metų gaminamas džipas nuo pat pirmųjų metų tapo pravažumo sinonimu ir šio simbolio atsisakyti jis neplanuoja.
„Toyota Land Cruiser“
„Toyota Land Cruiser“ / Aurimo Atkočiūno ir Andriaus Lauciaus nuotr.

Gali skambėti keistai, tačiau pirmasis „Land Cruiser“ buvo amerikietiško „Willys“ kopija. Daug šio automobilio istorijos šaltinių teigia, kad legendinis „Toyota“ džipas buvo pradėtas antrojo pasaulinio karo metais. Filipinus užėmę japonai pastebėjo vietinės armijos naudojamus „Willys“ karinius džipus ir parsivežę egzempliorių davė įsakymą „Toyota“ sukurti tokį patį.

„Toyota“ ilgai netruko ir tais pačiais 1941-aisiais vietos armijai pristatė prototipą AK10, turėjusį 2,3 l darbinio tūrio variklį iš „Toyota AE10“ sedano. Armija šį modelį naudojo neilgai ir neaktyviai, tad praktiškai nėra išlikusių džipo nuotraukų.

Wikipedia.org nuotr./1980-ųjų „Toyota Land Cruiser“
Wikipedia.org nuotr./1980-ųjų „Toyota Land Cruiser“

Pirmoji oficiali „Land Cruiser“ karta pasirodė tik po dešimtmečio ir buvo vadinama „Toyota BJ“. Paskirtis – ta pati – karas, kuriam reikia pravažiuoti bet kur galinčių automobilių.

Šiandieninė „Land Cruiser“ karta – jau devinta, kurios atnaujinimas (feisliftas) pristatytas visai neseniai. Būtent jis ir pakliuvo į GAZAS.LT rankas ir objektyvus.

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Atnaujintas „Toyota Land Cruiser“
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Atnaujintas „Toyota Land Cruiser“

Dydis yra gerai

„Toyota Land Cruiser“ – didelė transporto priemonė. 189 cm aukštis, 188 cm plotis bei 478 cm ilgis priverčia pasijusti nejaukiai važiuojant bet kurio prekybos centro požeminio parkingo aikštelėje. Nebūtina net važiuoti į požeminį parkingą – bet kurioje automobilių statymo aikštelėje reikia įgūdžių norint pastatyti jį ne per arti baltos linijos. Yra ir platesnių, ir ilgesnių sedanų, tačiau „Land Cruiser“ aukštis bei išvaizdos masyvumas duoda savo – net greta pastatytas „Subaru Forester“ atrodo tarsi žaislinis.

Tačiau pati parkingo procedūra nėra tokia sudėtinga kaip gali pasirodyti. „Land Cruiser“ yra manevringas – jo apsisukimo spindulys (5,8 m) yra mažesnis nei kai kurių trumpesnių priekiniais ratais varomų sedanų. Be to, jis visas apkabinėtas kameromis. Po vieną priekyje ir gale bei po dvi automobilio šonuose. 

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Atnaujintas „Toyota Land Cruiser“
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Atnaujintas „Toyota Land Cruiser“

Toks dydis nėra praktiškas mieste, nebent trokšti būti viename aukščio lygyje su autobusų vairuotojais. Jo privalumai atsiskleidžia prireikus įgrūsti ką nors į saloną ar susodinti septynis žmones. Tai problemų nesukelia – net ir pačioje galinėje sėdynių eilėje įsitaisyti gali ne tik šunys, bet ir žmonės.

Automobilio gabaritai miesto eisme turi ir kitų privalumų. Kitos mašinos daug mažesnės ir yra linkusios užleisti kelią dideliam juodam džipui tamsintais langais – tai veikia geriau nei vokiškas automobilio ženkliukas priekyje ar beplaukė vairuotojo galva.

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Atnaujintas „Toyota Land Cruiser“
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Atnaujintas „Toyota Land Cruiser“

Kur užklimpti?

Kuo geresnis džipas, tuo toliau eiti ieškoti traktoriaus, - visiems žinomas posakis apie padidinto pravažumo automobilius. Įvarius „Land Cruiser“ į rimtą bekelę ir sugebėjus jį įklampinti, traktoriaus ieškoti reikėtų labai toli.

Atiduodant automobilį „Toyota“ atstovybei, pardavėjai dar paklausė: „Ar pavyko automobilį išpurvinti?“. „O taip, pavyko“. Su „4x4 perimetro“ dalyviais nesilyginu, tačiau bandomąjį „Land Cruiser“ buvome nuvarę ir nuo asfalto, ir netgi nuo žvyro. Minčių apie traktorių nebuvo.

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Atnaujintas „Toyota Land Cruiser“
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Atnaujintas „Toyota Land Cruiser“

Net ir miestietiškai atrodantis „Land Cruiser“ yra tikrų tikriausias bekelės monstras. Užtenka sustoti, perjungti pavarų dėžės nustatymus (įjungti vadinamąjį „palėtintoją“) ir prietaisų skydelyje įsižiebia kelios geltonos lemputės, reiškiančios kad automobilis visą laiką varomas keturiais ratais bei kad stabilumo kontrolė išjungta. Vieno mygtuko paspaudimas ir turi džipą be jokių išorinių pagalbų. Jėga! Tik psichologiškai sunku susitaikyti su tuo, kad iš pirmo žvilgsnio sunkiai įveikiamu kalnu „Land Cruiser“ užropos be problemų.

Atskiro paminėjimo verta „Crawl“ sistema. Čia „Toyota“ verta didžiausių aplodismentų – kol kiti gamintojai turi krūvą mygtukų, kurių vienas padeda nusileisti nuokalne, kitas į ją pakilti, trečias – važiuoti nekalnuota bekele, „Land Cruiser“ turi vienintelį pavadintą „Crawl“. Jį paspaudi ir gali gerti karštą arbatą – puodelio turinį išpilti sudėtinga. Neskubėdamas „Land Cruiser“ su įjungtu „Crawl“ ir į kalną užropoja, ir nuo jo nulipa, ir tiesiai gali važiuoti. Kompiuteris kiekvienam ratui atskirai perduoda sukimo momentą ar stabdymo jėgą, ko pats vairuotojas be elektronikos įsikišimo padaryti negalėtų. 

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Atnaujintas „Toyota Land Cruiser“
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Atnaujintas „Toyota Land Cruiser“

Tai kaip bekelės autopilotas – kojas gali iškišti pro langą ir sukioti tik vairą bei specialią rankenėlę, kuri nustato „ropojimo“ greitį. Mažesnis greitis – akmenuotoms vietovėms, didesnis – važiuojant smėliuota ar snieguota vietove. 

Tiesa, laikinai užklampinti „Land Cruiser“ vis tik pavyko. Lėtai ropojant įkalne ir sustojus viduryje purvyno, net ir „Crawl“ sistema sutriko – ką daryti? Visi ratai sukasi, tačiau automobilis nejuda. Tačiau užteko pavažiuoti metrą atgal ir tada „Rando-Kurūza“ (taip šitas džipas vadinamas japoniškai) nušliaužė į viršukalnę. Paties džipo kaltės čia nėra – ją galima suversti žieminėms padangoms, kurios kur kas geriau jaučiasi ant sniego nei ant purvo. 

VIDEO: Atnaujintas „Land Cruiser“

Lėtesnis nei atrodo

Pats nepatikėjau kai pirmą kartą pamačiau – „Land Cruiser“ yra montuojamas keturių cilindrų variklis. Keturių! Dvi tonos trys šimtai kilogramų metalo su plastiko priemaišomis ir visas jas tempia vos keturi cilindrai. Tiesa, darbinis tūris – trys litrai, degalai – dyzelinas, arklio galių skaičius – 190, o sukimo momentas – 420 niutonmetrų.

Automobilis nėra spartus mieste, toli gražu. Ir tai tik įrodo, kad „Land Cruiser“ bekelės dvasia niekur nedingo – būtent toks variklis, turintis daug sukimo momento, yra idealus važiavimui ten, kur asfaltas ant kelio nesimėto (© Kaunas).

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Atnaujintas „Toyota Land Cruiser“
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Atnaujintas „Toyota Land Cruiser“

Norit daugiau galios mieste? „Toyota“ atstovybėje tuojau pat pasiūlė sprendimą – „čipą“. Pasirodo, Lietuvoje galima įsigyti pačios „Toyota“ kompanijos sukurtus „čipus“ šiam varikliui. Jį sumontavus atstovybėje, automobilis prie turimų arklio galių po kapotu prideda dar apie 30 ir iš viso turi 220 AG. Garantija taip pat galioja – tai juk „Toyota“ gaminys. 

„Toyota Land Cruiser“ techninius duomenis ir komplektacijas galite panagrinėti Autoplius.lt Naujų automobilių kataloge paspaudę čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų