Geriausias metų pasiūlymas! Prenumerata vos nuo 0,49 Eur/mėn.
Išbandyti

„Toyota MR2“ 1984-aisiais įrodė, kad ne tik „Ferrari“ gali gaminti greitus automobilius

„Superautomobilio“ sąvoka reiškia labai brangų, greitą ir galingą automobilį, kurio variklis montuojamas viduryje. Tokius modelius kuria tokie gamintojai kaip „Ferrari“ ar „Lamborghini“. Nieko nebestebina, kai ilgametę lenktynių patirtį turinti „Ferrari“ pristato dar vieną ypač greitą automobilį. Tačiau visada įdomu, kai kažką panašaus sukuria gamintojas, kuris specializuojasi ekologiškų, taupių automobilių gamyboje.
„Toyota MR2“
„Toyota MR2“

1984 metais japoniškų automobilių gamintoja „Toyota“, kuri daugeliui asocijavosi su šeimyniniais automobiliais, pristatė nepraktišką, sportišką automobilį – „Toyota MR2“. Tai dvivietis automobilis, turintis variklį viduryje ir užpakalinius varančiuosius ratus. 

Šio modelio variklis – ten pat kur ir galingiausiuose „Ferrari“ ar „Lamborghini“ gaminamuose modeliuose, – automobilio viduryje. Varantieji ratai – užpakaliniai. Vienintelis skirtumas – MR2 nebuvo galinga, už vairuotojo „plakė“ vos 1,6 litro darbinio tūrio, 122 arklio galių širdelė. Mažą galią kompensavo nedidelis svoris – tik 1066 kg. 

Pirmos kartos „Toyota MR2“
Pirmos kartos „Toyota MR2“

Tiesiose atkarpose ji neparodydavo jokio išskirtinumo, bet vingiuotuose keliuose dėl nedidelės masės ir puikaus svorio pasiskirstymo galėdavo konkuruoti su žymiai galingesniais konkurentais. Dėl savo puikaus valdymo ir prieinamos kainos, šis modelis tapo  populiarus tarp automobilio sporto entuziastų mėgėjiškose lenktynėse. 

Kaip ir daugelis to meto „Toyota“ modelių, kėbulas nepasižymėdavo atsparumu korozijai, todėl šiais laikais išvysti sveiką, rūdžių nenukamuotą MR2 yra labai reta. 

1989 metais pirmos kartos modelio gamyba buvo sustabdyta. Iš viso buvo pagaminta 164 tūkst. vnt. 

Tais pačiais metais buvo pristatyta antros kartos „Toyota MR2“. Modelis tapo didesnis, platesnis ir ilgesnis. „Toyota“ ėmė naudoti geresnės kokybės salono apdailos medžiagas. Variklio skyrius pakeitimų taip pat susilaukė. Europos rinkai buvo siūlomas 2,0 l darbinio tūrio, 156 arklio galių turinti MR2. Retesnė ir galingesnė versija turėjo tą patį variklį, tik su turbina, kuri galią padidino iki 225 AG.  

Antros kartos „Toyota MR2“
Antros kartos „Toyota MR2“

Tokie ryškūs pakeitimai pridėjo papildomus 170 kilogramų. Priaugtas svoris atsiliepė automobilio valdymui, jis nebebuvo toks aštrus, kaip ankstesnės kartos, tačiau komfortiškesnis ilgesnėse kelionėse. 

Kita savybė, būdinga šiam MR2, kurį pastebėjo žurnalistai įvairių bandymų metu – staigus per didelis pasukamumas (angl. oversteer), kuris baigdavosi automobilio apsisukimu. „Toyota“ į šiuos pastebėjimus atkreipė dėmesį ir 1992 metais patobulino galinę pakabą. Per visus dešimt antros kartos gamybos metų, „Toyota“ tobulino modelį pridėdama gausesnės komplektacijos, padidindama variklio galią, minimaliai pakeisdama išvaizdą. 

VIDEO: Antros kartos „Toyota MR2“ bandymas

Jeigu antros kartos modeliui buvo siekiama pridėti visko daugiau ir paversti jį patogesniu ilgose kelionėse, tai „Toyota“, kurdama trečios kartos MR2, siekė sugrįžti prie pirmos kartos modelio stipriųjų savybių – lengvumo ir aštraus automobilio valdymo.  

Siekdama padidinti pardavimus jaunesnių vairuotojų segmente, „Toyota“ priėmė sprendimą MR2 gaminti kabrioleto kėbulu ir 1999 metais buvo pristatyta  „Toyota MR2 roadster“. 

Trečios kartos „Toyota MR2“
Trečios kartos „Toyota MR2“

Trečios kartos modelis tapo trumpesnis ir mažesnis, variklio darbinis tūris sumažėjo iki 1,8 litro. Kartu sumažėjo ir galia, iki 138 AG. Tokia drastiška dieta sumažino automobilio svorį iki 996 kilogramų. „Toyota“ taip pat supaprastino paties automobilio gamybą, taip sumažindama jo kainą. Trečiosios kartos MR2 taip supaprastėjo, kad šiame modelyje rasite viso labo 78 litrų talpos dėtuves, esančias už sėdynių, bei ne ką didesnės talpos „bagažinę“ po kapotu.

Naujojo tūkstantmečio pradžioje buvo juntamas globalus sportinių automobilių paklausos sumažėjimas. Tą pajuto ir „Toyota“. JAV ir Australijos rinkose sportiškais „Toyota MR2“ ir „Toyota Celica“ modeliais nustota prekiauti 2005 metų pabaigoje, o Europos, Meksikos ir Japonijos rinkose jais buvo prekiaujama iki 2007 metų. 

Stipriai mažėjant gerai išlaikytų pirmos kartos MR2 modelių kiekiui, jų vertė rinkoje kyla. Jų kainos prasideda nuo 3  tūkst. eurų ir kyla iki 10 tūkst. Tuo tarpu antros kartos modelis dar santykinai jaunas, kad taptų klasikiniu automobiliu.  Jų kainos prasideda nuo 1 500 eurų ir kyla iki 15 tūkst. eurų už stipriai modifikuotus egzempliorius. Jeigu svarstote įsigyti šios kartos modelį su tikslu jį laikyti ilgesniam laikotarpiui kaip investiciją, verta rinktis „Turbo“ variantą. Jų kainos prasideda nuo 4 500 eurų. Paskutinė kartos sportiškojo „Toyota MR2“  modelio kartos kainos prasideda nuo 2 500 eurų ir kyla iki 18 tūkst. eurų. 

Per visus dvidešimt tris MR2 gyvavimo metus „Toyota“ sukūrė tris skirtingus modelius, kurie turėjo savo stipriąsias ir silpnąsias puses. Pirmoji karta siekė įrodyti pasauliui, kad ir santūrioji „Toyota“ kompanija gali pagaminti greitą, įdomu ir geras emocijas teikianti automobilį už prieinamą kainą. Antroji karta suteikė automobiliui praktiškumo ir patogumo jausmą. Trečioji karta sugrįžo prie pirminės MR2 filosofijos, tik jau naudodama pažangesnes technologijos, bet aukodama praktiškumą. Kad ir kurį modelį pasirinktumėte, tai yra „Toyota“ – gamintojas, kuris garsėja patikimais ir ilgaamžiais automobiliais.  MR2 nėra labai galingi, todėl jų negalime vadinti „superautomobiliais“, tačiau jų išlaikymas daug nekainuoja.

„Toyota MR2“ tai yra kone geriausias pasirinkimas, jei norite turėti sportišką automobilį su varikliu viduryje. Jį vairuodami pasijusite lyg sėdėtumėte „Ferrari“.  Jų kainos nėra aukštos, išlaikymas nėra brangus, o „Toyota“ kokybė ir patikimumas leis ja džiaugtis kiekvieną dieną. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Trijų s galia – ne tik naujam „aš“, bet ir sveikoms akims!
Reklama
Televiziniai „Oskarai“ – išdalinti, o šiuos „Emmy“ laimėtojus galite pamatyti per TELIA PLAY
Progimnazijos direktorė D. Mažvylienė: darbas su ypatingais vaikais yra atradimai mums visiems
Reklama
Kodėl namui šildyti renkasi šilumos siurblį oras–vanduo: specialisto atsakymas