Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Toyota“ parodė vandeniliu varomą antros kartos sedaną „Mirai“: tikrai užima kvapą

„Toyota“, garsėjanti investicijomis į hibridus ir į vandeniliu varomus automobilius, pademonstravo jau antros kartos sedano „Mirai“ vaizdus. Tiesa, tai kol kas prototipas „Mirai Concept“, o serijinė gamyba prasidės 2020 m. Plačiau apie vandenilio panaudojimą automobilių jėgainėse, namų buityje ir net geležinkelyje, vandens transporte, buvo kalbama šią savaitę Londone vykusiame renginyje „The Hydrogen Society“ (Vandenilio visuomenė), kuriame dalyvavo ir 15min žurnalistas.

Kaip veikia vandenilinis automobilis

Vandeniliu varomi automobiliai iš esmės yra elektromobiliai, kuriuose energiją gamina vandenilio jėgainė. O automobilio emisija – per išmetimo vamzdį lašantis vanduo, kuris yra toks švarus, kad gali būti naudojamas maistui.

Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./„Toyota Mirai“ maketas
Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./„Toyota Mirai“ maketas

Taigi „Mirai“ (jap. – „ateitis“) yra elektromobilis, kurio įkrauti nereikia. Tiesiog kas 500-600 km teks stoti vandenilio kolonėlėje (Europoje jos integruojamos į „Shell“ ir kitus degalinių tinklus). „Mirai“ taip pat, kaip ir „Prius“ bei kiti „Toyota“ hibridai, regeneruoja energiją stabdant, ji kaupiama ličio jonų baterijoje.

Gražus ir sportiškas kaip „Lexus“

Su pirmos kartos „Mirai“ šią koncepciją sieja tik pavadinimas ir vandenilio jėgainė (plačiau apie ją rašysime kitą savaitę).

VIDEO: „Toyota Mirai Concept“: vandeniliu varomas automobilis gniaužia kvapą

Pirmas įspūdis, metus akį į šį gražuolį, kad tai – sportinis „Lexus“ arba „Toyota Supra“.

Kalbant trumpai drūtai, pasikeitė važiuoklės architektūra ir tikslinė auditorija, kuriai automobilis skirtas. Antros kartos „Toyota Mirai“ sumontuotas jau nebe ant „Prius“ važiuoklės, kaip pirmtakas. Savo charakteriu – tai dinamiškas automobilis (nors ir keturduris sedanas), skirtas norintiems išsaugoti švarią aplinką vairuotojams. Jo pagrindas – galu varomų automobilių platforma TNGA-N.

Kitaip tariant, naujas „Mirai“ vilios ne tik ekologinio važiavimo gerbėjus, bet ir pasiilgusius sportiškumo automanus. Taigi ne tik vandenilis ir galingas elektros variklis, bet ir vairavimo malonumas bus „Mirai“ privalumas.

Pagal išmatavimus „Mirai“ didesnė už dabartinį sedaną „Camry“: ilgis 4975 mm, plotis – 1885 mm, aukštis — 1470 mm. Ratų bazės ilgis padidėjo iki 2918 mm.

Interjeras – panašus į naujausių „Toyota“ modelių: 12,3 colių liečiamas ekranas, pasuktas į vairuotojo pusę, skaitmeninis prietaisų skydelis, važiavimo režimų rankenėlė, primenanti kompiuterinius žaidimus.

„Toyota“ dar neskelbia tikslių techninių duomenų. Tačiau jau pirmos kartos „Mirai“, naudojantis vidutiniškai 1 kg vandenilio 100 km, nuvažiuodavo iki 500 km be papildymo.

Manoma, kad antros kartos „Mirai“ savo pirmtaką gali pranokti iki 30 proc. – ir naujos kartos, gerokai efektyvesnės, jėgainės dėka, ir šiek tiek padidinus vandenilio talpas (dabar montuojami du bakai, į kuriuos telpa 5 kg suskystinto vandenilio).

Daugiau informacijos apie naują „Mirai“ bus pateikta spalio 24 d., Tokijo automobilių parodoje. Kaip 15min žurnalistui sakė „Toyota“ atstovai, oficialiai Europoje „Toyota Mirai“ bus pradėta pristatinėti po Tokijo olimpinių žaidynių, kurios vyks 2020 m. liepą.

Pardavimai nedideli, bet tikimasi proveržio

Kol kas „Toyota“ pagamina po 3000 vandenilio jėgainių per metus (ne tik automobiliams, bet ir autobusams, vilkikams), bet netrukus planuoja padidinti šį skaičių kelis kartus. Šios degalų rūšies proveržis planuojamas 2025-2030 m., kai išsiplės vandenilio degalinių tinklas. Europoje didžiausios investicijos daromos Vokietijoje ir Didžiojoje Britanijoje.

Šios degalų rūšies proveržis planuojamas 2025-2030 m.

Antros kartos „Mirai“ pardavimai Japonijoje prasidės jau kitąmet, o JAV ir Europoje – 2021 m.

2018 m. Europoje buvo parduota tik 160 vandeniliu varomų „Toyota“ automobilių, o JAV – 1700. Didžiausias „Mirai“ konkurentas – „Honda Clarity FCV“. Tačiau, sprendžiant pagal užmojus, panašu, kad „Mirai“ II užsimojo į „Tesla“ rinką. Vienintelis skirtumas, kad „Tesla“ 560 km nuvažiuoja viena elektros įkrova, kuri trunka apie valandą, o „Toyota Mirai“ vandenilio bakų užpildymas – tik 3 min.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai