Jis tapo visiškai naujo tipo automobilio pradininku, naudojo naujausias technologijas bei sukūrė naują kompaktiško, manevringo ir universalaus šiuolaikinį gyvenimo būdą atitinkančio SUV rinką.
Nuo pat pirmųjų metų jis buvo globalus modelis. Pardavimas prasidėjo Japonijoje 1994 m. gegužę, o birželį pristatytas Europos, Afrikos, Australijos bei Pietų Amerikos rinkose.
Šiaurės Amerikoje jis debiutavo 1996 m. sausį. Pardavimas Baltijos šalyse prasidėjo 1995 m. liepą, iki šiol parduota daugiau nei 22 200 automobilių (Lietuvoje iš jų – daugiau nei 6 000). Nuo 2014 m. RAV4 užima pirmąją vietą savo segmente – 6 metus iš eilės.
RAV4 šiandien
2016 m. „Toyota“ pristatė pirmąjį hibridinį RAV4 – modelį, turintį visas geriausias ketvirtos kartos SUV savybes ir hibridinės sistemos privalumus. Jis buvo pirmasis savo segmento visiškai hibridinis automobilis Baltijos šalyse ir išsiskyrė geriausiomis klasėje degalų sąnaudomis, emisijų rodikliais bei efektyvia elektrine visų varančių ratų sistema.
Penktos kartos RAV4 – pirmasis SUV, pagamintas ant naujosios „Toyota“ GA-K modulinės platformos – buvo pristatytas Europoje 2019 m. Platforma pasižymi žemu svorio centru bei tvirtesniu kėbulu, o tai lemia puikias valdymo savybes, važiavimo komfortą, erdvų interjerą bei geriausią klasėje talpą daiktams. Naujoji platforma taip pat atrišo rankas dizaineriams, kurie turėjo laisvės sukurti akį traukiantį eksterjerą su žemesnėmis stogo bei variklio gaubto linijomis.
Naujausią hibridinę sistemą sudaro 2,5 l benzininis „Hybrid Dynamic Force“ bei elektros varikliai, kurių bendra galia yra 218 AG (versijos su priekiniais varančiaisiais ratais) arba 222 AG (visais varančiaisiais ratais). Ši sistema suteikia daugiau galios, užtikrina greitesnį įsibėgėjimą ir mažiausias degalų sąnaudas savo klasėje. Hibridinė sistema tapo labai populiari – vien Lietuvoje jos pardavimas siekė 52 proc. nuo visų parduotų RAV4 modelių.
Hibridinės sistemos efektyvumu klientai įsitikina bandomųjų važiavimų metu: daugiau nei 50 proc. laiko jie važiavo vien elektra (miesto bei užmiesčio sąlygomis). Tokius duomenis „Driveco“ sistema susistemino iš daugiau nei 2 200 bandomųjų važiavimų, atliktų 2019 m.
Išmanioji RAV4 visų varančiųjų ratų sistema (AWD-i) buvo patobulinta, siekiant suteikti važiavimo galimybes bet kokiu keliu. Ji užtikrina aukšto lygio valdymo savybes pačiomis sudėtingiausiomis sąlygomis ir saugų važiavimą slidžiais keliais.
Naujas skyrius – „RAV4 Plug-in Hybrid“
RAV4 yra SUV segmento hibridinės pavaros pionierius, o 2020 m. antroje pusėje „Toyota“ šios technologijos pranašumą dar padidins – bus pristatytas iš tinklo įkraunamas hibridas „RAV4 Plug-in Hybrid“. Šios gamos flagmanas suteiks daugiau galios, mažesnes emisijas bei neprilygstamą degalų ekonomiją.
Į „Plug-in“ sistemą montuojamas 2,5 l „Hybrid Dynamic Force“ benzininis variklis, kaip ir į „RAV4 Hybrid“ modelį, tačiau jis patobulintas, kad būtų našesnis. Bendra sistemos galia yra 306 AG (225 kW), kuri leidžia SUV iki 100 km/val. įsibėgėti maždaug per 6 sekundes (tai – dar nehomologuoti duomenys).
„RAV4 Plug-in Hybrid“ taip pat galės vien elektra nuvažiuoti didesnį atstumą, į aplinką neišskirdamas nė gramo emisijų ir nenaudodamas degalų. Vairuotojas galės važiuodamas perjungti hibridinį režimą į visiškai elektrinį ir juo įveikti daugiau kilometrų nei bet kuris kito gamintojo įkraunamas hibridinis SUV. Tai – gerokai daugiau nei 50 km (vidutinis europiečio įveikiamas atstumas automobiliu kasdien). Be to, įkraunamas hibridinis RAV4 galės pasiekti 135 km/val. greitį vien elektra.