Vandeniliu varomi automobiliai (jei vandenilis išgautas ekologiškai) yra ne tik „švariausi“, tačiau juos labai patogu naudoti. Skylant vandeniliui gaminama elektra, varanti automobilį. O vienintelis šalutinis produktas – vanduo – išbėga pro išmetimo vamzdį.
Antrajai „Mirai“ kartai panaudota GA-L platforma, pasiskolinta iš „Lexus“, leido padidinti erdvę automobilio viduje. Dabar čia lengvai telpa penki žmonės ir (o tai labai svarbu) – trys vandenilio bakai, pagaminti iš itin tvirto anglies pluošto.
Tokiu būdu vienu papildymu naujasis „Mirai“ gali nuvažiuoti apie 650 km (pirmos kartos – 500 km). O sustojimas vandenilio „degalinėje“ užtrunka vos 3–5 min.
Tiesa, vandenilio kolonėlių ir pramoninės gamybos klausimas kol kas problemiškas. Tačiau šia kryptimi smarkiai pasistūmėjo Vokietija (kolonėlės integruojamos į didžiuosius tinklus), savo infrastruktūrą kuria Londonas. Taip pat statomos gamyklos, kuriose vandenilis gaminamas pramoniniu būdu.
„Toyota“ inžinieriai teigia sukūrę visiškai naują vandenilio jėgainę, kuri yra gerokai lengvesnė. Antros kartos „Mirai“ gerokai sportiškesnis ir emocingesnis. Jo masės pasiskirstymas beveik idealus – 50:50.
„Toyota“ vandenilio jėgaines automobiliams pradėjo kurti 1992 m., o pirmą „Mirai“ pristatė 2014 m. Inžinieriai pabrėžia, kad ši technologija yra saugesnė už suskystintų dujų. Avarijos ar kitu atveju, jei vandenilis patektų į aplinką, jis, skirtingai nei suskystintos dujos, staigiai pakiltų į viršų. Todėl, net jei įvyktų sprogimas, žmonėms nukentėti mažiau šansų nei važiuojant dujiniu automobiliu.
„Toyota“ sako, kad dėl sumažintų kaštų automobilis turėtų atpigti iki 20 proc. o tai leistų padidinti jo pardavimus 10 kartų.
Iki šiol buvo parduota apie 10 000 vnt. pirmos kartos „Mirai“, o kaina svyravo apie 86 tūkst. Eur.
Gamintojai taip pat tikisi, kad atpigs ir vandenilis. Iki šiol vandeniliu 100 km kainavo nuvažiuoti apie 8–9 Eur, tačiau šio elemento kainos, prognozuojama, sumažės iki 50 proc.