Pirmiausia pasakysiu, kad tai – visiškai naujas automobilis, senojo RAV4 čia nelikę nė kvapo. Kalbu ir apie išorę, ir apie interjerą. Viskas nauja.
„Toyota“ atstovai kiekvieną kartą, pristatydami ant naujos TNGA platformos sukurtus automobilius, cituoja įmonės prezidentą Akio Toyodą. Jo frazė „No more boring cars“, panašu taps šio dešimtmečio programiniu šūkiu. Tad akivaizdu, kad sėkmingo ketvirtos kartos RAV4 eksterjeras inžinieriams pasirodė pernelyg švelnus ir, nebijokime šio žodžio, moteriškas (nors man senoji „Hybrid“ versija buvo miela).
Todėl naujajam RAV4 nuspręsta suteikti daugiau agresyvumo ir raumenų. Jo priekis daugeliui primena „Hilux“ bruožus. O kai kurie 15min rubrikos „Gazas“ skaitytojai, vos pamatę pirmąsias automobilio nuotraukas „Gazo“ feisbuke, iškart paskelbė verdiktą: čia – „Subaru“.
Dėl skonio nesiginčijama. Tačiau akivaizdu, kad dizaineriai ir inžinieriai pirminį tikslą pasiekė: RAV4 gyvai domimasi, apie jį daug diskutuojama.
Stabilumas, staigumas, pravažumas
Pirmiausia apie testus Ispanijoje. Orai (sunku tuo patikėti) buvo atšiaurūs ir net žiemiški – prie Montserato kalno kilo pūga. Todėl labai džiaugiausi, galėdamas ir beveik nulio laipsnių sąlygomis sningant tuščiuose keliuose patikrinti RAV4 stabilumą. Ir pamatuoti degalų sąnaudas. Jos, važiuojant „aršiai“ svyravo apie 8 l/100 km. Spėju, nekankinant automobilio, nukristų iki 7 l užmiestyje. O pačioje Barselonoje, kadangi strigome spūstyse, suvartojimas vėl šiek tiek padidėjo.
Kalbu apie šiuos dalykus, nes iš miesto visureigio turbūt pirmiausia to ir tikimės – stabilumo, komforto, erdvės ir pravažumo nesudėtingose kasdienėse situacijose.
Šiuos reikalavimus išvardijau dar ir dėl to, kad naujų automobilių pirkėjų labai dažnai perka krosoverius tik dėl to, kad tai „džipas“ (dažniausiai varomas tik priekinaisi ratais), visai nekreipdami dėmesio į važiavimo charakteristikas, kuriomis SUV nusileidžia klasikiniams modeliams – sedanams ir universalams.
Todėl paskui vargsta stebėdamiesi, kad paaukštintas automobilis posūkiuose ne toks stabilus, kokia buvo, tarkime, senoji „Avensis“ (amžiną jai atilsį).
Vasarinėmis padangomis per šlapdribą
Nežinau, ar čia kalta naujoji platforma TNGA (Toyota New Global Architecture), ar Katalonijos asfaltas buvo pašiurkštintas, bet „Toyota RAV 4“ dūzgė kaip bitė. Turiu omeny, buvo standi, pernelyg nesvyravo į šalis, buvo lengvai valdoma, stovėjo ant kelio kaip įbesta, nors šlapiu sniegu padengtus kelius šlifavome vasarinėmis padangomis. Stabilumo sistemos veikė be priekaištų.
Tai tikrai stebina, nes iš SUV gamintojų, kurie deklaruoja ekologiškumą, labiau tikiesi nuobodybės. Ne, naujoji RAV4 tikrai nėra nuobodi!
Tiesa, buvome su kolega Egidijum Babeliu pasukę ir į šalį: molingais kalnų keliukais pralėkėme pro vėjo malūnų parką. Ir nieko – jokių problemų (važiavome ir 2WD, ir 4WD versijomis).
Nesakau, kad jų nekiltų pelkėje. Tačiau šis automobilis ne tam skirtas. Nors 4WD versija turi ir TRAIL važiavimo režimą, kuris elektroniniu būdu reguliuoja transmisijos darbą.
Tačiau mes jo neturėjome progos išbandyti, todėl apie pravažumą ekstremalesnėmis sąlygomis ir galinius ratus sukantį atskirą elektros variklį nesakysiu nė žodžio.
Kodėl man patiko RAV4
Kodėl naujasis modelis nepatiko, pasakyti būtų sunkiau. Na, galima kabinėtis prie agresyvios išvaizdos – galbūt ji perteklinė.
Tačiau, kai pradedi važiuoti šiuo automobiliu, norisi sakyti „geras aparatas“. Tai nėra sportinis automobilis, tačiau techniniai jo duomenys tikrai įspūdingi. Neveltui gamintojai naująjį variklį pavadino „2,5 l Hybrid Dynamic Force Engine“. Kitų rinkai siūlomų, silpnesnių 2 l benzininių versijų nebandėme.
Tai – aukso vidurys tarp dinamiškumo ir taupumo.
Taigi apie hibridinę modifikaciją 2,5 keturių cilindrų varkliu ir HSD (Hybrid Synergy Drive) pavara galiu pasakyti tiek. Tai – aukso vidurys tarp dinamiškumo ir taupumo.
Tiesa, kaip sako hibridų kritikai, variklis greitėjant turi tą specifinį aukštų sūkių sindromą. Tačiau nepainiokite su automobiliais, kurių automatinė pavarų dėžė yra diržinis variatorius. „Toyota“ yra pažengusi gerokai toliau. Inžinierių teigimu, elektromechaninis variatorius (o tai – visai kas kita) yra efektyviausias būdas, norint sujungti EV ir vidaus degimo variklius.
Tad, prisipažinsiu, akceleruojant jis mane erzino vis mažiau ir mažiau – akivaizdžiai patobulėjusi technologija.
Taigi, pasivažinėjęs naujuoju RAV4 tikrai nepulsiu ginčytis dėl šio sprendimo – automobilis tikrai subalansuotas norintiem važiuoti ir greitai, ir taupiai. Ir dar bagažo prisikrauti.
Žiedinės sankryžos testas
Jei kažkas iš skaitytojų dar ironiškai šypsosi, papasakosiu apie RAV4 testą Vilniuje, prie Edukologijos universiteto žiedo.
Šio žiedo problema – per didelis juo važiuojančių automobilių greitis. Todėl įšokti į jį iš Narbuto g. su lėtu automobiliu kartais užtrunka laiko.
Tad, pasodinęs už RAV4 vairo savo antrą pusę, pasiūliau kelis kartus pabandyti įvažiuoti į žiedą. Ir žinote – jokių problemų, šiam automobiliui visiškai pakanka dinamikos.
Kas nutiko galinio vaizdo veidrodėliui?
Ir dar keli žodžiai apie inovaciją, kurios negalima nepastebėti ir kuri, ko gero, vyraus automobilių rinkoje šį dešimtmetį.
Tarp daugybės papildomai užsakomų RAV4 funkcijų – išmanus galinio vaizdo veidrodėlis. Kitaip tariant, galima juo naudotis įprastu būdu, o galima jį paversti ekranu, rodančiu galinės kameros vaizdą (matote nuotraukoje viršuje).
Sprendimas įdomus, tačiau manęs neapleido įspūdis, kad tai, kas vyksta gale, yra „kitas pasaulis“. Gal prie to reikia priprasti? O gal veidrodžio-ekrano rezoliucija galėtų būti geresnė?
Nors išmanusis galinio vaizdo veidrodis turi daugybę nustatymų (kontrastas, matymo kampas ir pan.), galiausiai nustojome su juo žaisti ir perjungėme realų režimą. T.y., palikome analoginį veidrodėlį, kuris yra labiau įprastas.
Svarbiausi faktai
- Pirmąjį RAV4 Toyota pristatė 1994 m. Penktos kartos – 2019 m. pradžioje.
- Nauja, jau ketvirtos kartos 2,5 l hibridinė benzininė/elektrinė jėgainė išvysto 222 AG (163 kW) AWD versijoje ir 218/160 versijoje, varomoje priekiniu tiltu.
- Iki 100 km/val. įsibėgėja per 8,1 sek.
- Nauja hibrido baterija yra 11 proc. lengvesnė, o elektros energijos perdavimo nuostoliai naujoje hibridinėje sistemoje sumažinti 25 proc., lyginant su ankstesne.
- TNGA platforma, panaudota kuriant penktos kartos RAV4: žemesnis masės centras, svorio balansas 59/41, net 57 proc. standesnis kėbulas, geriau subalansuota važiuoklė. Net degalų bakas perkeltas į kitą vietą, siekiant didesnio stabilumo.
- Bagažinės tūris nuo padidėjo iki 580 l – tai yra 79 l daugiau, nei ankstesnės kartos hibride. Daugiau erdvės ir sėdintiems gale: atstumas tarp keleivių padidėjo 40 mm.
- Naujasis modelis sutrumpėjo 5 mm (4600 mm), bet ratų bazė pailgėjo 30 mm (2690 mm), taip išsaugant salono erdvę. Automobilis pažemėjo 10 mm, tiek pat ir praplatėjo (1855 mm).
- Patogesnė vairuotojo vieta: sėdynė įtaisyta 15 mm žemiau. Tai suteikia daugiau galimybių sureguliuoti vairą ir geriau matyti prietaisų parodymus.
- Pigiausia RAV4 versija su 2l benzininiu varikliu ir mechanine pavarų dėže kainuoja nuo 23 600 Eur. Ta pati versija u paprastu variatoriumi kainuoja nuo 25 700 Eur. Hibridinė versija su 2,5 varikliu – nuo 29 750 Eur.