„Toyota“ ruošiasi gaminti kampuotą „TJ Cruiser“: kodėl jam prognozuojama sėkmė?

2017-ųjų Tokijo automobilių parodoje „Toyota“ pristatė įdomų visureigį. „TJ Cruiser“ buvo visureigio ir furgono derinys, skirtas aktyvų laisvalaikį propaguojantiems žmonėms. Tada į „TJ Cruiser“ žvelgėme kaip į įdomią koncepciją, tačiau dabar pasigirdo kalbų, kad „Toyota“ išskirtinį modelį iš tiesų ruošiasi gaminti. Kodėl? Kuo „TJ Cruiser“ yra ypatingas ir kodėl jis turėtų sulaukti didžiulės sėkmės?
„Toyota TJ Cruiser“
„Toyota TJ Cruiser“ / Toyota nuotr.

Daugybė koncepcinių automobilių buvo sukurta neturint nei menkiausių svajonių juos kada nors gaminti. Tai inžinieriams ir dizaineriams atriša rankas. Jiems nereikia laikytis saugumo reikalavimų ir automobilių gamybos ekonomikos dėsnių, nereikia galvoti apie automobilio paklausą ar technologijų prieinamumą.

TJ Cruiser atrodė būtent toks. Atrodė, kad didelis ir kampuotas visureigis yra sukurtas norint parodyti, kas galėtų būti, bet ne kas bus. Juk Toyota jau tada prieš beveik dvejus metus žadėjo, kad šis automobilis taps jungtimi tarp darbo ir laisvalaikio.

Iš tikrųjų, tokį dvilypį charakterį turi atspindėti ir TJ Cruiser vardas, kuriame T pasiskolinta iš Toolbox (įrankių dėžė), o J – iš Joy (džiaugsmas). Tuo tarpu Cruiser pavadinimas naudojamas Toyota visureigiams žymėti. Apie gandus, jog Toyota TJ Cruiser bus gaminamas, pakalbėsime tuoj pat, bet prieš tai pažvelkime, kas tai buvo per automobilis.

Kietasis „Toyota TJ Cruiser“

TJ Cruiser galėjo būti ir šeimos automobiliu, ir furgonu kroviniams, ir visureigiu nuotykių ieškotojams. Koncepcinio automobilio salone buvo tik keturios sėdynės, tačiau buvo akivaizdu, kad vietos pakaktų ir dar vienai eilei.

Visos sėdynės gali būti nulenktos pirmyn, taip suformuojant milžinišką krovinių zoną su plokščiomis grindimis. Čia lengvai tilptų pora dviračių, palapinės, 3 metrų ilgio banglentė, kopėčios, medkirčio įrankiai ir dar bet kas, ką TJ Cruiser pirkėjas sugalvotų vežtis su savimi. Net jei kroviniams paruoštame salone atsidurtų kelios avys nieko baisaus automobiliui nenutiktų – sėdynių nugarėlės yra apsaugotos kietu plastiku. Visame salone – labai daug įvairių tvirtinimo taškų, dirželių ir kilpų.

Nepaisant kieto TJ Cruister charakterio, šio automobilio prietaisų panelė atrodo labai moderniai. Pagrindinius prietaisus (spidometrą, perspėjimo signalus, degalų lygio matuoklę) pakeitė per visą salono plotį išsitiesęs ekranas. Tuo tarpu vairo dizainas labiau primena senuosius visureigius. Viskas Toyota TJ Cruiser salone yra sukurta taip, kad primintų apie šio automobilio tvirtumą ir paskirtį.

Toyota TJ Cruiser kėbulo dizainas buvo kampuotas, grubus ir, sakytume, vyriškas. Šis automobilis nesiekė būti gražiu – įrankių dėžės neturi būti gražios. Dideli visureigio ratai, stambios grotelės, išryškintos kampuotos arkos – viskas buvo sukurta pabrėžti tą ypatingą TJ Cruiser charakterį. Tačiau jis nebuvo didelis – TJ Cruister ilgis siekė 4,3, plotis – 1,78, o atstumas tarp ašių – 2,75 metrus. Šio automobilio kapotas, stogas ir sparnai buvo padengti įbrėžimams atsparia danga, o į vidų buvo galima patekti per slankiojančias galines dureles ar didelį bagažinės dangtį. Iš tikrųjų, žiūrint iš galo, Toyota TJ Cruiser labiau primena furgoną nei visureigį.

Po stambiu, grioveliais puoštu kapotu neburzgė joks V8 variklis – čia slėpėsi kuklus 2 litrų agregatas, sujungtas su hibridine sistema. pastaroji technologija rodo, kad tai – šiuolaikiniam miesto jaunimui pritaikytas automobilis. Čia TJ Cruiser įvaizdis ir nukentėjo labiausiai – koncepcija turėjo tik priekinius varomus ratus, nors Toyota žadėjo, kad jei automobilis pasieks masinę gamybą, bus siūlomas ir visų varomų ratų variantas.

„Toyota TJ Cruiser“ bus gaminamas?

Tais 2017 metais buvo kalbų, kad Toyota gali ryžtis gaminti šį automobilį. Nepaisant unikalios išvaizdos, TJ Cruiser iš esmės neturi jokių beprotiškų savybių, kurių nebūtų galima perkelti į masinės gamybos modelius. Vienintelis galima projekto stabdis buvo dvejonės apie automobilio paklausą. Tačiau, panašu, Toyota ryšis šiam žingsniui ir TJ Cruiser pasieks kelius.

Bent jau taip praneša Japonijos automobilių naujienų portalas Best Car. Teigiama, kad jau šių metų Tokijo automobilių parodoje bus pristatyta gamybai paruošta versija. Ji išlaikys koncepto išmatavimus, tačiau turės 5 arba 7 sėdynes, keturių varomų ratų transmisiją, o vietoje hibridinės sistemos bus galima rinktis ir paprastą benzininį variklį.

Portalas praneša, kad TJ Cruiser iš pradžių būtų siūlomas Japonijoje, tačiau jis netruks pasiekti ir Europos bei JAV.

„TJ Cruiser“ dabar būtų labai sėkmingas

Toyota TJ Cruiser atrodo kaip nišinis automobilis, kuris neturi šansų būti populiarus, tiesa? Visiškai ne – jis pataiko net į dvi dabar labai populiarių automobilių kategorijas.

Visureigiai šiuo metu yra itin populiarūs. TJ Cruiser yra pakankamai praktiškas, kad veiktų mieste, ir pakankamai tvirtas, kad veiktų užmiestyje. Vieniems jis suteiks aukštą vairuotojo poziciją ir daug erdvės pirkiniams iš IKEA, kitiems – solidų būdą įveikti pusnis ar į mišką nusivežti porą dviračių.

Bet ir furgonų populiarumas šiuo metu yra nepaprastai didelis. Entuziastai juos verčia kemperiais ar tiesiog montuoja palapines ant stogų ir stovyklauja gamtoje. Tik pažvelkite, kiek peržiūrų Youtube platformoje šiuo metu surenka įvairių savaip įrengtų kemperių apžvalgos. Tai nėra nauja kultūra, tačiau dabar ji išgyvena renesansą.

Tiesa, Japonijos žurnalistai taip pat teigia, kad Toyota ribos TJ Cruiser gamybos apimtis iki 1500 vienetų per metus. Taigi šis automobilis tikriausiai neskubės pasiekti Europos.

Iš tikrųjų, visai norėtųsi, kad Toyota TJ Cruiser pasiektų gatves. Tai – unikalus, įdomus automobilis, išsiskiriantis iš pilkos visureigių ir furgonų masės.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis