„Toyota“ stengsis išlaikyti vidaus degimo variklį: kokių priemonių imsis?

Pasaulis neišvengiamai pereis prie elektromobilių. Tiesą sakant, jau dabar matome, kad elektromobiliai pardavimais kai kuriose šalyse bent jau varžosi su senamadiškais burzgiančiais automobiliais. Bet „Toyota“ nenori laidoti vidaus degimo variklio. Todėl dabar Japonijoje suformuota įdomų tikslą iškėlusi gamintojų komanda.
„Toyota Aygo X Prologue“
„Toyota Aygo X Prologue“ / Toyota nuotr.

„Toyota“ jau kurį laiką priešinasi elektromobilių įsigalėjimui ir juos skatinančiai politikai. Tai atrodo šiek tiek keista, turint omenyje, kad „Toyota“ buvo viena iš hibridinių automobilių pradininkių, susirūpinimą aplinkosauga demonstravusi ir vandenilinių automobilių technologijomis. Kodėl „Toyota“ nemėgsta tik baterijas naudojančių elektromobilių?

Kodėl „Toyota“ aklai nepuola gaminti elektromobilių?

Na, oficiali kompanijos pozicija yra pakankamai paprasta – politika skatinama elektrifikacija Japonijai gali kainuoti labai daug darbo vietų, nes mažesni gamintojai negali prisitaikyti. Be to, „Toyota“, atrodo, nerimauja, kad didelis elektromobilių kiekis taps našta salų elektros tinklams.

Galiausiai, „Toyota“ vadovai nemano, kad vidaus degimo variklis pasiekė viską, ką gali pasiekti. Juk tai – labai pigus ir gerai ištyrinėtas galios kūrimo įrankis, kuris puikiai tinka pigesniems ir lengviesiems automobiliams – tiems modeliams, kurie elektrifikacijos greičiausiai neišgyvens.

Neseniai „Toyota“ atsisakė pasirašyti deklaraciją, kuria siekiama nutraukti transporto priemonių su vidaus degimo varikliais gamybą iki 2040-ųjų. Tuomet „Toyota“ suorganizavo kelių gamintojų komandą, kuri sieks išlaikyti vidaus degimo variklių programas ir elektrifikacijos amžiuje. Šiai japoniškai komandai priklauso „Toyota“, „Subaru“, „Mazda“, „Kawasaki“ ir „Yamaha“. Tik ką šios kompanijos darys?

„Toyota“ kartu su „Mazda“ vystys ateities 1,5 litrų „Skyaktiv-D“ dyzelinį variklį, varomą biodegalais. Tuo tarpu „Toyota“ ir „Subaru“ kurs ir ekologišką, bet vidaus degimo variklį turintį automobilį ištvermės lenktynėms. „Kawasaki“ ir „Yamaha“ ketina kartu kurti vandenilinį variklį motociklams – ne vandenilio kuro elementą, o vandenilį deginantį vidaus degimo variklį.

Koalicija taip pat vystys sintetinius degalus, naujas efektyvumo technologijas. Tik kam to reikia?

Oficialiame pranešime teigiama, kad taip bus siekiama pirkėjams suteikti didesnį pasirinkimą. Baterijas naudojantys elektromobiliai, aišku, yra gerai, bet entuziastų norai irgi gali būti išgirsti. Be to, vidaus degimo variklis turi daug privalumų, įskaitant ir infrastruktūrą bei greitą bako užpildymą. Ir aplinkosaugos entuziastams nėra ko pykti, nes šios komandos tikslas yra švarus vidaus degimo variklis kasdieniam naudojimui, o ne senamadiškas teršiantis agregatas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų