Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Toyota“ sukūrė naują automobilių dažymo technologiją – suspaustas oras nebebus reikalingas

Pramonėje dažnai naudojamas pneumatinis dažymo procesas. Tai yra, dažai purškiami pasitelkus suspaustą orą. Taip dažomi ir automobiliai, tačiau „Toyota“ sugalvojo naują metodą, kuris leis pasiekti net 95 proc. dažų purškimo efektyvumą. Ir tam suspaustas oras nebebus reikalingas.
„Toyota“
„Toyota“ / Wikimedia nuotr.

Jei esate matę dažomą automobilį, tikrai žinote, kaip atrodo dažų purškimas. Tai – labai senas ir labai plačiai taikomas dažymo metodas. Taip paviršius dažais padengiamas labai lygiai, nelieka jokių potepių žymių, o ir nutekėjimų išvengti pakankamai nesunku. Pramonei patinka ir tai, kad šio dažymo metodo nesunku išmokyti robotus.

Tačiau dažų purškimas oru turi ir vieną didelį trūkumą – nemaža dalis mikroskopinių dažų lašelių atšoka nuo paviršiaus ir nusileidžia ant dažymo kameros grindų (greičiau jau yra pašalinami ventiliacijos). Tai – tikras dažų švaistymas. Tik maždaug 60-70 proc. dažų nusėda ant automobilio ar kito dažomo daikto paviršiaus.

Gamintojų nuotr./Pneumatinio ir elektrostatinio dažų purškimo palyginimas
Gamintojų nuotr./Pneumatinio ir elektrostatinio dažų purškimo palyginimas

„Toyota“ sukūrė naują elektrostatinį dažų purškimo metodą. Tiksliau, patobulino – elektrostatinis dažų purškimas naudojamas grožio pramonėje. Naujoje dažymo galvutėje yra apie 600 mažų kanalų, kuriais teka dažai. Ta cilindro formos galvutė sukasi, kad išcentrinė jėga išstumtų dažus į paviršių. Čia jie įgauna statinį krūvį ir virsta aerozoliu. Dėl to dažų lašelius traukia priešingą krūvį turintis automobilio kėbulas.

Rezultatas – beveik jokios miglos purškimo metu. „Toyota“ teigia, kad naujasis dažymo metodas leidžia pasiekti net 95 proc. dažymo efektyvumą – prarandama tik 5 proc. dažų. Ir tai – didelis pasiekimas, mat bus mažiau teršiama aplinka.

Visų pirma, toks dažymo metodas bent jau teoriškai turėtų pareikalauti mažiau energijos. Antra, nebus švaistomi dažai, kurių gamybos metodai irgi nėra visiškai švarūs. Galiausiai, „Toyota“ teigia, kad iššvaistytų dažų surinkimo zonos galės būtų mažesnės, todėl patys dažymo cechai bus efektyvesni.

Nauja beorė dažymo sistema jau įdiegta dviejose „Toyota“ gamyklose Japonijoje. „Toyota“ planuoja šią sistemą naudoti ir kitose šalyse. Taip pat ketinama šią technologiją teikti ir kitiems automobilių gamintojams.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai