Vidutiniškai vienas automobilis per metus išmeta apie 4,7 metrines tonas anglies dioksido. Skaičiuojama, jog Europos Sąjungos šalyse transportas išmeta 12 proc. visos CO2 – šiltnamio efektą sukeliančių dujų – emisijos.
Lietuvoje atliktos apklausos duomenimis, moterų požiūris į transporto taršą yra šiek tiek kategoriškesnis – 69 proc. moterų ir 62,7 proc. vyrų yra labai svarbu, kad transportas išmestų mažiau CO2. Kad transportas darytų mažesnį neigiamą poveikį aplinkai pasisakė 88,4 proc. moterų ir 82 proc. vyrų.
Požiūriui į transporto keliamą taršą įtakos nedaro nei žmogaus gyvenamoji vieta, nei jo socialinis statusas ar pajamos
CO2 emisijos darys įtaką pirkėjų sprendimams
„Transporto keliama tarša, degalų išmetamos CO2 emisijos laikomos labai svarbia problema, aktualia visos šalies gyventojams. Požiūrio į ją neįtakoja nei tai, ar žmogus gyvena didmiestyje, ar kaimo vietovėje, nei jo socialinis statusas ar pajamos“, – pažymi Biodegalų asociacijos prezidentas Mindaugas Palijanskas.
Pasak Biodegalų asociacijos vadovo, tvirtos šalies gyventojų nuostatos dėl automobilių keliamo poveikio aplinkai leidžia prognozuoti, kad palaipsniui jaunėjant Lietuvos automobilių parkui, CO2 išmetimas taps svarbiu rodikliu renkantis transporto priemonę.
„Šiuo metu CO2 emisijos rodikliai lemia daugelio tarptautinių bendrovių perkamų automobilių pasirinkimą. Manau, ateityje tai įtakos ir privačių vartotojų elgesį – tyrimai rodo, kad Lietuvos gyventojai skiria vis didesnį dėmesį aplinkosaugos klausimams ir kreipia į tai dėmesį rinkdamiesi degalus. Šios nuostatos, nėra abejonių, ilgainiui įtakos ir automobilio pasirinkimą“, – sako M.Palijanskas.
„Regitros“ duomenimis, šiuo metu vidutinis automobilių parko Lietuvoje amžius siekia 15 metų, o 17 proc. automobilių amžius yra didesnis nei 21 metai.