Galingiausias „Bentley“ variklis
Čia Nidos svečius pasitiks matinis, ypatingos „Cambrian Grey“ pilkos spalvos „Bentley Continental GT Speed“. Šiame modelyje atsispindi visa „Bentley“ lenktynių trasose sukaupta patirtis ir sprendimai. Visų vairuojančiųjų ratų sistema, pakeista sukibimo kontrolė, didesnis galios perdavimas į galinius ratus ir naujas elektra valdomas riboto slydimo diferencialas leido sukurti modelį, kuris savo sportine dvasia yra visiškai kitoks nei standartinis „Continental GT“.
„Bentley Continental GT Speed“ sumontuotas šiek tiek patobulintas garsusis „Bentley“ 6 litrų W12 TSI variklis. Jis išvysto 650 AG ir pasiekia didžiausią 900 Nm sukimo momentą. „Continental GT Speed“ 100 km/val. greitį pasiekia per 3,6 sekundės ir taip važiuoja, kol pasiekia maksimalų 335 km/val. greitį.
Kartu su šiuo varikliu montuojama pavarų dėžė buvo sukalibruota iš naujo, kad automobilis būtų gyvesnis ir manevringesnis. Tai labiausiai jaučiama sportiniu režimu, kai pavarų dėžė leidžia W12 varikliui pasiekti maksimalius sūkius prieš perjungiant aukštesnę pavarą. Tuo tarpu stabdant, ji pavaras žemina greičiau ir padeda sustoti efektyviau.
Greitis slypi ir stabdžiuose
Lenktynininkai dažnai sako, kad greito rato paslaptis – efektyvūs stabdžiai. Būtent todėl „Bentley“ inžinieriai leido čia sumontuoti papildomai užsakomą anglies keramikos stabdžių sistemą. Nidoje stovintis „Bentley Continental GT Speed“ turi būtent tokią sistemą, o tamsiame dizaine stipriai išsiskiria raudonos stabdžių apkabos.
Ši nauja stabdžių sistema pasižymi greitu veikimu ir yra atspari aukštai temperatūrai, kai stabdoma stipriai. Pasirinkus anglies keramikos stabdžius, pavyko sutaupyti daugiau nei 33 kilogramus. Iš pažiūros tai atrodo nedaug, tačiau stabdžiai kaip ir ratai yra veikiami rotacinės masės, kuri su greičiu tampa nepageidaujamu reiškiniu automobilio dinamikoje.
Aplinkai draugiška prabanga
Tuo tarpu šalia stovintis naujasis „Bentley Bentayga Hybrid“ yra visiškai kitoks. Kol kas tai yra vienintelis prabangus ir hibridinis SUV pasaulyje, o gamintojas tikisi, kad tai bus geriausiai parduodamas „Bentayga“ gamos automobilis.
„Bentley“ atlikta apklausa parodė, kad daugiau nei 90 proc. pirmosios kartos „Bentayga Hybrid“ savininkų su automobiliu važinėja kasdien ar bent kelis kartus per savaitę. Beveik visi važinėja pilnai elektriniu EV režimu, o kas antras iš jų per diena nuvažiuoja kiek mažiau nei 100 kilometrų. Todėl praktikoje daugumą kasdieninių kelionių su naujuoju „Bentley Bentayga Hybrid“ galima įveikti vien elektra ir neišmetant į aplinką anglies dvideginio bei kietųjų dalelių.
Pagrindinis naujojo „Bentley Bentayga Hybrid“ skirtumas matomas salone – važiavimo režimų klavišas. „EV Drive“ , „Hybrid“ ir „Hold“ režimai leis vairuotojui pačiam pasirinkti, kaip turėtų būti naudojama automobilio baterija kelionės metu. Važiuojant „EV Mode“ režimu, vairuotojas pagal akseleratoriaus pedalo eigos lengvumą gali pajausti, kada „Bentayga Hybrid“ važiuoja vien elektra, o kada įsijungia ir benzininis variklis. Taip vairuotojas gali ilgiau važinėti vien elektra, arba pasinaudoti galios rezervu, kai to labiausiai reikia.
Pažangios technologijos ir šimtametės tradicijos
Lietuvoje pristatomas „Bentley Bentayga Hybdrid“ ypatingas tuo, kad jis yra vienas pirmųjų šių modelių ir turi „First Edition“ ženklą. Taip pat jo juoda „Black Crystal“ spalva anksčiau buvo naudojama tik gamintojo flagmane limuzine „Mulsanne“.
Rafinuotą išorę papildo salonas, kuriame galima pamatyti tamsią riešutmedžio apdailą. Tačiau čia ji kitokia nei daugumoje automobilių. „Bentley“ interjerų meistrai naudoja tik 80 metų amžiaus riešutmedžius, nes tik tokiame amžiuje jis būna pilnai subrendęs, kad atskleistų natūralų raštų grožį. Taip pat dviejų spalvų odos apmušalai buvo parinkti iš specialių Šiaurės Europoje ganomų bandų. Tokia geografija pasirinkta neatsitiktinai, nes vėsiose pievose itin mažai galvijus geliančių vabalų, kurie odoje palieka randus ir dėmes.
Ramybė – didžiausia prabanga šiandien
Trečiasis „Bentley“ modelis, su kuriuo bus galima susipažinti Nidoje – „Bentley Flying Spur V8“. Šis prabangus sedanas sukurtas taip, kad juo kelionėse mėgautųsi tiek vairuotojas, tiek keleiviai. Jo 4 litrų V8 variklis išvysto 542 AG galią, o galiniai ratai yra vairuojami. Važiuojant lėtai „Bentley Flying Spur V8“ galiniai ratai pasisuka į priešingą pusę nei priekiniai, todėl automobilis staigiai keičia kryptį ir tampa daug manevringesnis. Tuo tarpu važiuojant greitai, galiniai ratai šiek tiek pasisuka ta pačia kryptimi kaip priekiniai ir leidžia dar labiau pasitikėti automobiliu. Todėl jo rafinuotai azartiškas vairavimas suteiks labai daug malonumo vairuojant.
Taip pat ypatingą dėmesį „Bentley“ meistrai skyrė gale sėdinčiųjų kelionėms. Iš centrinės konsolės lengvai pakylantis ekranas leidžia keleiviams lengvai pasirinkti temperatūrą, pagyvinti atmosferą pasirenkant apšvietimo spalvą ar mėgautis filmais. Visuos šiuos potyrius sustiprina išskirtinio dizaino „Naim“ arba „Bang Bang & Olufsen“ garso sistema akustiškai kurta būtent šiam modeliui.