Trasa per kelis mėnesius pasikeitė neatpažįstamai
Tačiau trasos šeimininkas Lukas Pakeltis turi dar didesnių tikslų. Šiemet jis trasą dar labiau modernizavo ir netgi pakeitė jos reljefą, pasitelkęs galingą techniką. Kelis mėnesius Mickūnuose darbavosi buldozeriai, savivarčiai, ekskavatoriai ir vamzdynų tiesimo technika:
„Mickūnų motokroso trasa ir iki šiol buvo viena geriausių Lietuvoje. Tačiau mes turime planų rengti ir tarptautines varžybas, gal net MXGP etapą. Todėl pertvarkėme trasą taip, kad ji būtų europinio lygio. Šią vasarą sulauksime FIM (Tarptautinės motosporto federacijos) inspektorių, kurie įvertins pokyčius. Iš esmės pakeista pusės trasos konfigūracija, taigi visiems sportininkams ji bus nauja. Pakeitėme visą starto tiesiąją, ją praplatinome, išlyginome. Suformavome vieną visiškai naują elementą – ilgą bangų ruožą. Jis labai techniškas, todėl jame turėtų išryškėti sportininkų lygis“, – sakė L.Pakeltis.
1,5 km ilgio trasoje išvedžiotos modernios drėkinimo sistemos, ji praplatinta, kad atitiktų FIM Europe reikalavimus. Suformuota 11 tramplinų. O buvusioje trasos dalyje ant didelio kalno įrengta žiūrovų zona, ji šiemet padvigubėjo – svarbiausi tramplinai ir posūkiai matysis kaip ant delno. Tai – reta galimybė Baltijos šalyse. Kadangi, kaip ir pernai, tikimasi didžiulio žiūrovų antplūdžio, šalia trasos įrengta mokama, o kitapus kelio Anykščiai-Rokiškis – nemokama parkavimo aikštelė. Pagal Vyriausybės reikalavimus varžybas galės stebėti iki 500 žiūrovų be galimybių paso ir visi norintys su šiuo dokumentu.
Intriguojančios sportininkų dvikovos
Tačiau tai – dar ne viskas. Anykščiai sugrįžta į Europos motokroso elitą, tad Mickūnų MX parke pamatysime daugybę pajėgių sportininkų iš užsienio. Turbūt daugelis dar prisimena labai įtemptą latvio Tomo Macukso ir Dovydo Karkos kovą dėl pergalės MX1 klasėje pirmajame čempionato etape Pakruojyje. Tąkart latviui antrojo važiavimo metu prieš pat finišą nukrito grandinė, o Fortūna šypsojosi Dovydui Karkai. Greitasis latvis neslepia, kad norėtų revanšo.
„Latvijoje vis dar nevyksta motokroso čempionatas, todėl Mickūnų MX parke laukiame pajėgiausių Baltijos šalių sportininkų, kurie sukurs didžiulę konkurenciją lietuviams“, – Lukas Pakeltis prognozuoja didžiulį dalyvių skaičių.
Į Lietuvą atvykstantys kitų šalių sportininkai prisideda ir prie motociklų su priekabomis klasės atgimimo. Turbūt daugeliui iš atminties dar neišdilo ir pirmajame etape Liutauro Variakojo ir Ryčio Kišūno puikus pasirodymas, kai lietuviai sugebėjo pirmajame važiavime aplenkti tarptautinį ekipažą estą Gertą Gordejevą ir daugkartinį pasaulio čempioną priekabininką latvį Kasparą Stupelį.
Moterų klasės dalyvės – Adrija ir Agilija Skudutytės bei Austėja Tamuliūnaitė, pasisėmusios patirties Europos čempionato etape Aleksandrijos trasoje, grįžta į trasą kupinos pasiryžimo. Keturračių klasėje daugelio gerbėjų akys krypsta į Renatą Jegorovą: gal šįkart lietuvis aplenks pajėgius svečius iš užsienio?
„Motokroso lygis Lietuvoje labai kyla. Todėl įdomių dvikovų klasėse nuolat daugėja. Manau, kad varžybos bus įdomios ir dėl naujos trasos, ir dėl dalyvių gausos“, – sakė L.Pakeltis.
Varžybos Mickūnų MX parke šeštadienį ir sekmadienį vyks 11-16 val. Tačiau veiksmas trasoje prasidės gerokai anksčiau. Šeštadienį nuo 9 val. ryto – oficialios 50 kub.cm. klasės treniruotės ir kvalifikaciniai važiavimai, 9.20 val. – 65 kub.cm., 9.40 val. – 85 kub.cm, 10.05 val. – Moterų, 10.25 val. – Veteranų, MX1B ir MX2 B.
Sekmadienį nuo 9 val. – Quad, Quad Veteranų, Quad B, Quad Moterų treniruotės bei kvalifikacija, 9.25 val. MX1 C ir MX2 C, 9.45 val. – MX1, MX2, 125 kub.cm, 10.15 val. trasoje pasirodys motociklai su priekabomis. Daugiau informacijos – interneto svetainėse lmsf.lt ir mxday.lt.