Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Trys viadukai virš Vilniaus aplinkkelio – į niekur: naudotis bus galima „kada nors“

Virš Vilniaus vakarinio aplinkkelio yra trys viadukai, kurie realiai nieko nesujungia ir niekur neveda. Vienas turėtų sujungti Talino ir Helsinkio gatves, antrasis – sudaryti galimybes patogiai pėstiesiems iš Gineitiškių ateiti į Pašilaičius. Dar vienas veda link Girulių gatvės. Tačiau šie tiltai savo funkcijų neatlieka, nes jungtys taip ir nenuteistos, nors stovi jie jau nuo 2016-ųjų pabaigos.
Vilniaus vakariniame aplinkkelyje nenaudojami viadukai
Vilniaus vakariniame aplinkkelyje nenaudojamas viadukas tarp Talino ir Helsinkio g. / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

3-iasis Vilniaus vakarinio aplinkkelio etapas baigtas 2016 metų gruodį. Tuomet pompastiškai atidarytas šis būtinas sostinei kelias iš karto tapo viena labiausiai apkrautų miesto gatvių.

Projektas vis dar nebaigtas

Tačiau praėjo jau beveik šešeri metai, o kai kurie aplinkkelio infrastruktūros objektai vis dar stovi lyg užmiršti ir neatlieka savo funkcijų, kurie gerokai palengvintų aplinkinių gyventojų kasdienybę.

Anot vieno iš jų, vilniečio Alfo V., jis jau ne pirmą kartą mėgina atkreipti dėmesį į viaduko, turinčio sujungti Talino ir Helsinkio gatves, situaciją.

„Iki viaduko privažiuoti nėra jokių galimybių – nesutvarkytos prieigos. Išleisti ir Europos Sąjungos (ES), ir valstybės pinigai, ir dabar stovi viadukas iš niekur į niekur.

Jeigu yra kokių nors teisinių nesutarimų, tai savivaldybė galėtų prašyti teismo leisti pastatyti gatvę, kuri yra viešasis interesas, o teisminiai ginčai tegu būna sprendžiami atskirai“, – dar 2018 metų gegužę jis piktinosi 15min redakcijai.

Jau, kaip sako Alfas V., praėjo dar ketveri metai, o jokių pokyčių: „Aplinkinės gatvės lieka nepabaigtos. Mozūriškių, Stokholmo gatvės baigiasi akligatviais. Vilniaus rajono savivaldybė savo teritorijoje Helsinkio g. irgi netvarko.

Buivydiškių ir aplinkinių teritorijų gyventojams patekti į Justiniškes ne automobiliu labai sudėtinga, nes jungia vienintelė Talino gatvė, kuri ne tik nesujungta su Helsinkio gatve, bet joje nėra šaligatvių, dviračių takų, nėra nė vienos perėjos, o šalikelės apribotos grioviais. Bet prie jos yra viešieji pastatai, mokykla „Pelėda“, darželis „Justinukas“, kapinės, laidojimo namai. Kaip pėsčiajam pereiti gatvę, kai nėra šaligatvių ir net perėjos, o aplink grioviai?

Vaikams iš Buivydiškių dalies, kurioje ne tik nuosavi namai, bet ir daugiabučiai, tai vienintelė gatvė į mokyklas ir darželius, kurie yra Justiniškėse. Tokiomis sąlygomis vaikšto vaikai, tėvai su darželinukais.“

15min skaitytojo Alfo V. nuotr./Talino gatvė
15min skaitytojo Alfo V. nuotr./Talino gatvė

Suplanuota trasa, ne privažiavimai

Prieš ketverius metus Vilniaus miesto savivaldybė sakė, kad du viadukai (pėsčiųjų ir minėtasis tarp Talino bei Helsinkio g.) nenaudojami, kadangi „detaliajame plane buvo suplanuota tik vakarinio aplinkkelio trasa, o ne privažiavimai prie jos“.

Tačiau esą rengiant techninį projektą buvo nuspręsta kartu suprojektuoti ir pastatyti viadukus – projektas didžiąja dalimi buvo finansuojamas Europos Sąjungos lėšomis, tad pastačiusi viadukus savivaldybė teigė sutaupiusi savo biudžeto pinigų.

Tik štai naudos iš tokio taupymo vilniečiams mažoka – viadukus jie mato, tačiau naudotis jais jokių šansų.

Detaliajame plane buvo suplanuota tik vakarinio aplinkkelio trasa, o ne privažiavimai prie jos.

2018 metais teigta, kad problema – sklypai, kurie privatūs. Dėl pėsčiųjų viaduko trūko detaliojo plano, jį parengus ketinta inicijuoti privačios žemės paėmimą visuomenės poreikiams, o tuomet užbaigti ir viaduko statybą.

Automobilių viaduko situacija buvusi panaši, tik pažengusi kiek toliau: savivaldybė parengė detalųjį planą, tačiau nepavyko rasti bendrų sprendimų, susijusių su sklypų, esančių greta viaduko, savininkais, tad parengtas planas nebuvo patvirtintas. Tuomet kreiptasi į Nacionalinę žemės tarnybą ir laukta jos sprendimo dėl žemės paėmimo visuomenės poreikiams.

Irmanto Gelūno / BNS nuotr./Nenaudojamas viadukas Girulių g.
Irmanto Gelūno / BNS nuotr./Nenaudojamas viadukas Girulių g.

Galbūt kitąmet

Po dar kelerių metų savivaldybė teigia jau matanti šviesą tunelio gale bent jau dėl viaduko tarp Talino ir Helsinkio gatvių.

„Dėl Helsinkio/Talino g. viaduko – dalį privažiavimo kelio iki viaduko nuo Buivydiškių pusės įrengs vystytojai, dėl likusios dalies privažiavimo kelio kitoje viaduko pusėje Vilniaus miesto savivaldybei teko pirmiausia išspręsti procesinius sklypų klausimus. Šiuo metu procesas eina į pabaigą ir artimiausiu metu bus atnaujintas projektavimas dėl likusios privažiavimo kelio dalies.

Pabaigus projektą, darbus planuojama atlikti 2023 metais, gavus statybos leidimą, bus skelbiami pirkimai rangai“, – taip situaciją dėl Talino ir Helsinkio gatves turinčio sujungti viaduko komentavo laikinasis savivaldybės Infrastruktūros skyriaus vedėjas Arūnas Visockas.

Vilniaus savivaldybė vykdys Helsinkio g. atkarpos nuo Rygos viaduko iki Talino g. projektavimo ir statybos darbus. Informacijos dėl darbų organizavimo šiuo metu neturime.

Jo teigimu, Helsinkio gatvės atkarpos nuo Rygos viaduko iki žemės sklypo (kadastro Nr. 0101/0167:4174), Vilniuje, statybos projektavimo ir statybos darbus pagal su Vilniaus miesto savivaldybe pasirašytą sutartį vykdys UAB „Vilnius Nord“.

„Vilniaus miesto savivaldybė vykdys Helsinkio gatvės atkarpos nuo Rygos viaduko iki Talino gatvės projektavimo ir statybos darbus. Informacijos dėl darbų organizavimo šiuo metu neturime“, – teigė jis, paklausus, ar darbai abiejose viaduko pusėse vyks tuo pačiu metu.

Irmanto Gelūno / BNS nuotr./Nenaudojamas viadukas tarp Talino ir Helsinkio g.
Irmanto Gelūno / BNS nuotr./Nenaudojamas viadukas tarp Talino ir Helsinkio g.

Kada – neaišku

Su kitais dviem šiuo metu nenaudojamais viadukais situacija ne tokia optimistiška. Štai viadukas naudojamas bus greičiausia tik tada, kai šalia neliks nė vieno metalinio garažo. Bet ir tada dar gali būti likę trukdžių.

„Pėsčiųjų viadukas per vakarinį aplinkkelį tarp Vakarinės ir Pušalotų gatvės pastatytas siekiant perspektyvoje, pradėjus vystyti nekilnojamojo turto projektus metalinių garažų teritorijoje.

Šiuo metu tarp vakarinio aplinkkelio ir Pušaloto gatvės yra suformuoti privatiems asmenims priklausantys žemės sklypai, todėl savivaldybė negali vykdyti statybos darbų šioje teritorijoje.

Irmanto Gelūno / BNS nuotr./Nenaudojamas pėsčiųjų viadukas
Irmanto Gelūno / BNS nuotr./Nenaudojamas pėsčiųjų viadukas

Kitapus taip pat yra privatus sklypas, todėl jungtis bus pastatyta pradėjus vystyti veiklą šiame sklype“, – teigė A.Visockas.

Dėl Girulių gatvės viaduko situacija panaši, tik čia iš viso kol kas nėra aišku, kur ir kada tuo viaduku bus galima nuvažiuoti.

„Trūkstamą Girulių gatvės jungtį suprojektavo ir įgyvendins vystytojai. Kitapus viaduko yra privatus žemės sklypas ir gatvių tinklas šioje teritorijoje nėra išvystas. Pradėjus vystyti šią teritoriją bus nutiesta gatvės atkarpa link viaduko“, – apie šio viaduko sakė A.Visockas.

Kol kas šioje vietoje kitąpus aplinkkelio – tik miškas.

Irmanto Gelūno / BNS nuotr./Nenaudojamas Girulių g. viadukas
Irmanto Gelūno / BNS nuotr./Nenaudojamas Girulių g. viadukas

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?