Kalbėdami apie Baltijos šalis, „Dacia“ atstovai džiaugiasi. Pernai parduota daugiau nei 2 tūkst. automobilių, augimas siekia kone trečdalį. Šie metai, viliamasi, bus ne prastesni, mat parduodamų automobilių gamoje atsidūrė naujas „Duster“.
Rimčiausias gamintojo koziris – kaina. Anot „Dacia“ atstovų, surengusių bandymus žurnalistams Rygoje, Latvijoje, visureigis priklauso C segmentui, kuriame konkuruoja su tokiais modeliais, kaip „Nissan Qashqai“, „Kia Sportage“, „Toyota RAV4“, tačiau jo kaina – lyg B segmento mažylio. Tai yra pigiausias „Duster“ kainuoja 9,9 tūkst. eurų.
Pasirūpino keliaujančių komfortu
Privalumų yra ir be kainos. Ankstesnės kartos modelio dizainas buvo kuriamas pasitelkus vertikalias linijas, o šįkart „Dacia“ dizaino specialistai rėmėsi esamomis madomis ir, pasitelkusi horizontalias linijas (pavyzdžiui, į kraštus „išstūmė“ priekinius žibintus), vizualiai visureigį išplatino.
Naują dizainą papildo dvi naujos kėbulo spalvos, tad iš viso „Duster“ siūlomas devynių spalvų.
Visureigio interjeras, aiškina „Dacia“ atstovai, buvo kuriamas nuo balto lapo. Tai lėmė, kad naujojo „Duster“ salonas kur kas jaukesnis, kokybiškesnis ir ne toks perkrautas. Ankstesnės „Duster“ kartos savininkai dar turi maigyti ganėtinai bjaurų centrinį prietaisų skydelį, ieškoti, kur veidrodėlių šildymo mygtukas ar pan., o naujojo „Duster“ savininkai jau džiaugsis dėl stilingo minimalizmo.
Pavyzdžiui, automobilio salono temperatūros reguliavimo įtaisai atrodo lyg būtų pasiskolinti iš „premium“ segmento, o „klavišai“, skirti, pavyzdžiui, stabilumo kontrolės išjungimui, „Start&Stop“ funkcijai ar kondicionieriui įjungti, primena matytus „Peugeot 3008“ ir „Peugeot 5008“ modeliuose. Tačiau kiekvienas valdymo prietaisas dabar neaplipintas papildomais mygtukais ar jungikliais, tad interjeras – kur kas elegantiškesnis nei ankstesnėje kartoje.
Dalykų, dėl kurių „Dacia“ giriasi, yra ir daugiau. Pavyzdžiui, naujas vairas, reguliuojamas ne tik aukštyn-žemyn, bet ir 1,5 cm ištraukiamas į priekį. Kur kas geresnės ir sėdynės: šių konstrukcija nauja, todėl jos turi didesnes šonines atramas nei anksčiau. „Dacia“ kalba ir apie geresnės kokybės apdailos medžiagas.
Iš „Renault“ koncerno „Dacia“ pasiskolino beraktę automobilio sistemą: automobilis atsirakina atėjus prie jo, užsirakina nueinant tolyn. Be to, „Duster“ turi elektrinį vairo stiprintuvą, automatiškai įsijungiančias (nebe rankenos pasukimu) šviesas, aklosios zonos daviklius ir keturias kameras – priekiui, galui ir šonams, o tai, pasak gamintojo, palengvina važiavimą ankštose vietose ar bekelėje.
Norėjo, kad nepabrangtų
Daugiausiai klausimų galėtų kilti dėl automobilio saugumo, mat „Euro NCAP“ bandymuose naujasis „Duster“ pelnė tris žvaigždutes iš galimų penkių.
Geriausiai visureigis pasirodė suaugusiųjų saugumo bandymo srityje, surinkęs 71 proc. taškų. 66 proc. taškų surinkta iš vaikų automobilyje saugumo bandymus, pėsčiųjų saugumo bandymai įvertinti 56 proc. taškų. Menkiausias rezultatas – 37 proc. taškų – surinkta saugumo sistemų srityje.
Tačiau „Dacia“ atstovai dėl, atrodytų, prastesnio įvertinimo nė kiek nesirūpina. Pasirodo, jie būtent 3 žvaigždučių bandymuose ir siekė.
„Pastaraisiais metais „Euro NCAP“ bandymai tapo labai griežti, todėl buvome užsibrėžę tikslą – 3 žvaigždutės. Galėjome siekti keturių ar penkių, tačiau tai reikštų naujausių saugumo sistemų diegimą, papildomas investicijas, kurios automobilį paverstų gerokai brangesniu“, – aiškino Rygoje surengtuose bandymuose dalyvavę bendrovės atstovai.
Parodė, kuo skiriasi senas ir naujas
Didžiausias skirtumas tarp senojo ir naujojo „Duster“ jaučiasi važiuojant. Į 333 bandymų trasą, esančią kiek už Rygos, naujais ir senais automobiliais išleidę „Dacia“ atstovai akcentavo, kad skirtumas bus milžiniškas, ir nė kiek neapgavo.
Pavyzdžiui, važiuojant itin vingiuotose atkarpose, slalomo trasoje, senasis „Duster“ slydo, trūkčiojo, pavojingai lingavo, o įsistverti, kad neiškristų iš gana plokščios sėdynės, teko ne tik keleiviui, bet ir vairuotojui. Galiausiai kolegą, sėdusį prie vairo, pribloškė faktas, kad vairaratį įmanoma kilnoti aukštyn ir žemyn, tačiau ne patraukti į priekį, kad vairuoti būtų patogiau.
Naujasis „Duster“ išbandymą trasoje atlaikė kur kas solidžiau. Pernelyg daug kaprizų nerodė netgi automatinė 6 laipsnių pavarų dėžė, o kėbulas buvo juntamai tvirtesnis ir, peršokant iš vieno kelio vingio į kitą, nelinko ir nekrypo. Savo darbą padarė ir kur kas tvirtesnės, geresnes šonines atramas turinčios, sėdynės. Tiesa, lenktynių trasoje nustebino tai, kad benzininio modelio pavarų dėžės pirmosios pavaros – itin „trumpos“. Pavyzdžiui, pirmos užtenka iš esmės tik pajudėjimui iš vietos.
Gerą įspūdį 21 cm prošvaisą turintis „Duster“ paliko ir tuomet, kai buvo įmurkdytas į purvus. Rimtą bekelės atkarpą 333 trasoje visureigis įveikė nesispyriodamas ir nedejuodamas. Tiesa, šiam bandymui buvo pasirinkti ne tik keturiais ratais varomi, bet ir nusileidimo nuo kalno pagalbos sistemą (pastaroji yra papildomas pasirinkimas), veikiančią 5–10 km greičiu, turintys modeliai. Tai užtikrino, kad nė vienas bandytojas rimtai į molio ir smėlio gniaužtus neįkliuvo.
Važiuojant greitkeliu norėtųsi daug ko. Galbūt daugiau garso izoliacijos, patogesnės prieigos prie sėdynių reguliavimo įtaisų ar galimybės nuleisti keleivio, sėdinčio priekyje, sėdynę žemiau. Norėtųsi ir daugiau USB jungčių krovimui ar panašių privalumų, bet, kaip pabrėžia „Dacia“, šie elementai nėra patys būtiniausi, o automobilį pabranginti galėtų kaip reikiant.
Kaip atrodo pigiausias modelis
„Duster“ variklių gamoje – 3 dyzeliniai 90-110 AG ir du benzininiai 115-125 AG varikliai. Pasirinktinai ir priklausomai nuo modelio gali būti diegiamos 5–6 laipsnių mechaninės pavarų dėžės ir 6 laipsnių automatinės. Rumunijoje pagamintam automobiliui suteikiama 3 metų, arba 100 tūkst. km ridos garantija.
Brangiausia – keturis varančiuosius ratus, automatinę pavarų dėžę ir dyzelinį variklį turinti – versija kainuoja 17 225 eurus. Pigiausio, kaip jau minėta, modelio kaina nesiekia 10 tūkst. eurų.
Už šią sumą pirkėjas gaus du varančiuosius (priekinius) ratus, 115 AG galios benzininį variklį su 5 laipsnių mechanine pavarų dėže. Automobilio priekiniai šoniniai langai bus valdomi elektra, galiniai – atidaromi mechaniniu būdu. Taip pat pirkėjas gaus beraktę įrangą, leidžiančią automobilį atrakinti atėjus prie jo ir užrakinti nueinant nuo jo.
Šoniniai veidrodėliai bus valdomi mechaniškai. Automobilis turės greičio ribotuvą, padangų slėgio stebėjimo sistemą, pavaros perjungimo indikatorių, LED dienos šviesos žibintus, vientisą nulenkiamą galinę sėdynę bei dar kelis įtaisus.