„Tyrimo rezultatai tik patvirtina, kokią svarbą pirkėjams turi oficialūs, automobilio istoriją atskleidžiantys dokumentai ir išrašai“, – sako „Longo LT“ vadovas Paulius Valiukėnas, papildydamas, kad automobilio istorijos patikra – tai reikšmingiausias etapas prieš faktinį transporto priemonės įsigijimą.
Automobilių pardavimo eksperto teigimu, pirkėjui suteikta pilna automobilio istorija apima daugelį su jos patikimumu ir saugumu susijusių aspektų.
„Ši ne tik gali atskleisti buvusius automobilio vairuotojus, bet ir suteikti detalią informaciją apie patvarumą, defektus, patirtas avarines situacijas bei su jomis susijusius serviso darbus. O taip pat pirkėjas gali sužinoti, kaip keitėsi automobilio rida, kuriais metais ir kiek buvo nuvažiuota, kada ir kaip dažnai buvo atliekami aptarnavimai bei kokie darbai jų metu atlikti“, – dėsto jis.
P. Valiukėnas atkreipia dėmesį į automobilių turguose pasitaikančius tragiškus kuriozus. Anot jo, pirkėjas nė neįtardamas gali įsigyti kone iš dviejų dalių suvirintą automobilį.
„Naujai suvirintas kėbulas niekada nebus tokio pat saugumo ir stiprumo koks šis buvo prieš tai, tad galimos avarijos metu važiuojant su tokiu automobiliu tikimybė susižeisti išauga net iki keleto kartų. Be to, pirkėjams, transporto priemonę perkantiems automobilių turguje ar iš pavienių fizinių asmenų ir norintiems būti užtikrintiems pastarosios kokybe, tenka sugaišti ne tik daug laiko reikalaujančiose autoserviso patikrose, bet ir už tai atseikėti nemažą sumą“, – sako automobilių pardavimo ekspertas, pažymėdamas, kad kiekvienas pirkėjas, automobilį įsigydamas iš sertifikuotų automobilių pardavėjų, yra supažindinamas ne tik su automobilio istorija, jos būkle, bet ir saugos sistemų komplektacija.
Jis nurodo ir tai, kad pirkėjui suteikta automobilio istorija ir jos apimtis gali byloti ir daugiau faktorių. Kaip pavyzdys, dalis jos gali būti slepiama dėl tam tikrų neatitikimų.
„Pavieniai automobilių perpardavėjai dažniausiai nuo pirkėjų bando nuslėpti tikrąją automobilio ridą. Būtent ši informacija kartu su savimi užslepia ir atliktus aptarnavimus, jų datas ir kiekį. Taip pat kartais stengiamasi nuslėpti automobilio savininkų skaičių, tačiau tai galima suprasti kaip ženklą, kad su transporto priemone buvo kažkas ne taip“, – pasakoja jis.
Pasak P. Valiukėno, pirkėjai, įsigyjantys automobilį, siekia būti užtikrinti, kad šis ne tik atitiks visus lūkesčius, bet ir nesukels papildomų, kišenę gerokai ištuštinti reikalaujančių rūpesčių. Jis primena, jog be detalios automobilio istorijos analizės ne mažiau svarbu pasirūpinti ir su sandoriu susijusiais dokumentais.
„Tvarkingą dokumentalią automobilio pirkimo sandorio dalį sudaro pirkimo–pardavimo sutartis, PVM sąskaita faktūra, priėmimo perdavimo aktas ir garantijos sąlygos. Tai esminiai dokumentai, pirkėjui suteikiantys garantiją, jog įsigyjamas automobilis yra tokios būklės, apie kokią teigia pardavėjas, be jokių paslėptų defektų“, – sako P. Valiukėnas.
Tyrimą Baltijos šalyse 2021 metų gruodžio 7–13 dienomis atliko visuomenės nuomonės tyrimų agentūra „Norstat Latvia“. Jo metu apklausta 710 vairuojančių 18–74 metų amžiaus gyventojų.