Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Tyrimas atskleidė, kodėl daugiau nei 50 proc. Lietuvos gyventojų negalvoja pirkti elektromobilio

2023 m. vasario 1 d. VĮ „Regitra“ duomenimis Lietuvoje iš viso buvo užregistruoti 12856 M1 ir N1 klasės elektromobiliai, iš kurių: 7800 grynieji elektromobiliai (BEV)ir 5056 iš išorės įkraunami hibridiniai automobiliai (PHEV). Taip pat 53757 hibridiniai (HEVs) M1 ir N1 klasės automobiliai.
Koncepcinis „Mini Aceman“ elektromobilis
Koncepcinis „Mini Aceman“ elektromobilis / Gamintojo nuotr.

Elektromobilių skaičius Lietuvoje pastaraisiais metais sparčiai augo. Tarkime, iki praėjusios vasaros per dvejus metus EV transporto priemonių skaičius padidėjo 3 kartus (nuo 3366 iki 10372).

Vis daugiau dėmesio skiriant ekologijai, jauna, stilinga ir, svarbiausia, tvari elektromobilių rinka, iš pirmo žvilgsnio, išgyvena savo žydėjimo metus. Visgi, šalyje atliktas visuomenės nuomonės tyrimas rodo, kad elektromobilių tautiečiai aklai rinktis neskuba. Šie įvardija esmines baimes ir abejones.

Prioritetą teikia apgalvotiems sprendimams

Automobilių pardavimo ekspertas Paulius Valiukėnas sako, kad net ir pačiame elektromobilių dėmesio pike šalies gyventojai skubotų sprendimų priimti dar nesiryžta.

Tą puikiai iliustruoja naudotų automobilių pardavėjo „Longo LT“ užsakymu atliktos Lietuvos gyventojų apklausos rezultatai, kurie atskleidė, jog per pastaruosius tris metus galimybę įsigyti elektromobilį svarstytų tik 24 proc. respondentų. Tuo tarpu daugiau nei pusė (58 proc.) apie naujos, elektra varomos transporto priemonės įsigijimą, trejų metų laikotarpiu, nė negalvoja.

Tyrimo rezultatai taip pat atskleidė, kad net 7 iš 10 vairuotojų (67 proc.), elektromobilio įsigijimą svarstytų tik su jų naudojimą skatinančiomis priemonėmis – valstybės subsidijomis.

„Kaina, įsigyjant didesnės vertės pirkinius, vienas esminių elementų, darančių tiesioginę įtaką priimamiems sprendimams. Šiuo atveju, šalyje siekiant įtvirtinti elektromobilių rinką, kaip niekad svarbiu aspektu tampa valstybės suteikiama pagalba ir tam skiriamos priemonės. Šį faktą patvirtino ir tyrimo rezultatai“, – sako UAB „Longo LT“ vadovas Paulius Valiukėnas.

Trūkumai, kurie „kiša koją“

Visuomenės nuomonės tyrimas atskleidė ir esminius aspektus, kurie artimiausių trejų metų laikotarpiu vairuotojus gerokai pristabdo įsigyti elektromobilius. Šeši iš dešimties (63 proc.) respondentų, kaip vieną svarbiausių kriterijų, įvardija finansinius sumetimus – per daug aukštas elektromobilių kainas. Tuo tarpu net kas antras (50 proc.) respondentas teigia, kad esama infrastruktūra nėra tinkamai ir pakankamai išplėtota elektromobilių naudojimui.

„Ne paslaptis, kad žmonės dažnu atveju elektromobilius pirkti privengia dėl infrastruktūros trūkumo. Šiems kyla tokios problemos, kaip įkrovos stotelių trūkumas ar jų nebūvimas“, – pažymi automobilių ekspertas P. Valiukėnas.

Tyrimo rezultatuose taip pat atsispindėjo ir vairuotojų baimės – 26 proc. pažymėjo abejojantys, kad su pilnai pakrauta elektromobilio baterija pavyks pasiekti numatytą kelionės tikslą, kas penktas (20 proc.) teigė esą elektromobilių ir įkrovimo stotelių eksploatacijos sąnaudos bus per aukštos. 14 proc. respondentų nurodė nepasitikintys baterijos veikimu žiemos metu.

Pastaruosius aspektus kone vienbalsiai įvardijo ir kaimyninių, Latvijos ir Estijos, šalių gyventojai.

Tyrimą Baltijos šalyse atliko visuomenės nuomonės tyrimų agentūra „Norstat Latvia“. Jo metu apklausta 708 vairuojančių 18–74 metų amžiaus gyventojų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų