„Tik keturi iš vienuolikos automobilių gamintojų, kaip prognozuojama, atitiks 2021 metų CO2 išmetimo ES reikalavimus. O likusiems grės didelės baudos“, – skelbia britų kompanijos „PA Consulting“ tyrėjai.
ES šalys dar 2014 metais sutarė, kad automobilių gamintojai per ateinančius septynerius metus turi sumažinti visų jų gaminamų automobilių CO2 išmetimo kiekius iki 95 gramų vienam kilometrui. 2015 metais šis kiekis siekė apie 130 gramų.
Jeigu šis tikslas nebus pasiektas, gamintojai privalės mokėti 95 eurų baudą už kiekvieną gramą, kuriuo viršijama leistina riba, padauginus šią sumą iš visų automobilių, kuriuos jie parduos 2020 metais.
„Daugumai automobilių gamintojų gresia baudos“, ypač vokiečių gamintojams, kurie dažnai siūlo didesnės galios ir labiau teršiančių variklių, teigia tyrimo autoriai.
„Automobilių pramonės laukia tikrai revoliucija, ir tiems gamintojams, kurie atsiliks, grės milijardinės baudos“, – sakė kompanijos „PA Consulting“ automobilių ekspertas Thomas Goettle.
Tyrimo išvadose teigiama, kad laiku pasiekti nustatyto taršos tikslo nespės BMW, „Volkswagen“, „Daimler“, „Ford“, „Chrysler“, PSA („Peugeot“ ir „Citroen“) bei „Hyundai“. Karčiausia piliulė teks bus būtent PSA, nes ji negalės atitikti reikalavimo tik dėl neseniai nusipirktos Vokietijos automobilių gamintojos „Opel“.
Didžiausiai pasaulyje automobilių gamintojai „Volkswagen“, kuriai priklauso ir „Audi“ bei „Porsche“ prekių ženklai, grės 1,7 mlrd. eurų nauda, o bendrovei „Fiat Chrysler“ Briuselis gali pateikti 1,2 mlrd. eurų sąskaita, prognozuoja tyrimo autoriai.
Tuo tarpu prognozuojama, kad taršos tikslą pasieks „Volvo“, „Toyota“, „Renault-Nissan“ ir „Jaguar Land Rover“.
Vokietijos automobilių gamintojai neseniai paskelbė apie planus rinkai per ateinančius kelerius metus pristatyti daug elektrinių modelių siekiant mažinti taršą. Tačiau nauja technologija atvyks per vėlai, kad padėtų joms išvengti didžiulių baudų 2021 metais, sako ekspertai.