Tuo tarpu visiškai naują automobilį ketina įsigyti apie 2 proc. visų šalies gyventojų, o naudotą ar nenaują net 8 proc. Tarp vairuojančių automobilį per minėtą laikotarpį automobilį ketina įsigyti 15 proc. gyventojų, iš jų 3 proc. ketina įsigyti naują automobilį, 12 proc. – nenaują ar naudotą.
Automobilių pardavėjai: reikia kompleksinių skatinimų priemonių
Anot „Fiat“, „Alfa Romeo“ bei „Jeep“ atstovų Lietuvoje, tyrimo duomenys tik dar kartą patvirtina, kad reikalingos kompleksinės priemonės, skatinančios naujų automobilių parko spurtą Lietuvoje.
„Tik nuo kompleksiškų sprendimų priklausys, ką matysime šalies keliuose. Ar toliau kartosis tragiškos istorijos, kuomet avarijos nusineša nekaltas gyvybes, dėl to, kad transporto priemonė buvo suklijuota iš kelių gabalų prieš ją registruojant ar eisime saugesniu, tvaresniu ir darnesniu šalies auto parko vystymo keliu, nešančiu naudą visai šaliai“, – sako „Autobrava Motors“ vadovas Gintas Bliuvas.
Anot jo, vieną didesnių įtakų naujų automobilių spurtui galėtų padaryti atitinkamos skatinimo ar kompensavimo, įsigyjant naujus automobilius, priemonės.
Elektromobilių paklausą išjudino subsidijos
„Elektromobiliams skirta parama, išjudino jų paklausą. Tai matome, jaučiame ir sveikiname. Tačiau to nepakanka. Puikiai išvystytas pakrovimo tinklas, tokios lengvatos kaip pridėtinės vertės mokesčio ar kitos, skatintų jų pasirinkimą dar labiau, o tai grįžtų nauda visai šaliai per kitą prizmę, pradedant tvarumu, baigiant mokesčiais“, – sako jis.
Pasak G. Bliuvo, tai, kad elektromobiliams taikyta parama davė tinkamus rezultatus patvirtina ir tai, kad net 8 proc. iš visų ketinančių pirkti automobilį, ketina rinktis pilnai elektra varomus, tarp kurių daugiausiai įmonių vadovai ar verslo savininkai.
Tuo tarpu hibridinius, įkraunamus elektra kartu, bet su vidaus diegimo varikliu ar įkraunamus, jiems važiuojant – net trečdalis (32 proc.) potencialių pirkėjų. Tai dažniau moterys, 50 metų ir vyresni gyventojai, turintys vidutines šeimos mėnesio pajamas, didmiesčių gyventojai, turintys aukštesnį išsilavinimą yra specialistai ar vadovai / turintys savo verslą.
Ketinantys pirkti automobilį su vidaus degimo varikliu, kurių net 51 proc. visų potencialių pirkėjų, gyvena kaime ar mažesniuose miestuose, yra darbininkai ar ūkininkai, turintys žemesnį išsilavinimą.
„Baltijos tyrimų“ apklausa
Bendra Lietuvos ir Didžiosios Britanijos rinkos ir visuomenės nuomonės tyrimų kompanija „Baltijos tyrimai“ 2022 metų sausio – vasario mėnesiais atliko reprezentatyvią Lietuvos gyventojų apklausą. Apklausti 1022 Lietuvos gyventojai (18 metų ir vyresni), tyrimas vyko 119 atrankos taškų.
Tyrimo rezultatai atspindi 18 metų ir vyresnių Lietuvos gyventojų nuomonę pagal lytį, amžių, išsimokslinimą, gyvenvietės tipą. Rezultatų paklaida tokio dydžio imčiai neviršija +/- 3.1 proc.