„Tesla FSD“ technologija tobulėja su kiekvienu atnaujinimu. Mažai kas abejoja, kad būtent „Tesla“ gamina pažangiausią autopilotą rinkoje. Tūkstančiai „Tesla“ vairuotojų greitkelyje ar užmiesčio kelyje jau gali atsipalaiduoti ir tiesiog stebėti kelią. Bet ar stebi?
Naujas tyrimas rodo, kad autopiloto įjungimas pakeičia žmonių elgesį. Masačusetso technologijos instituto mokslininkai išanalizavo 800 tūkstančių kelionių kilometrų, stebėdami vairuotojų padėtį sėdynėje ir veido poziciją. Mokslininkai pastebėjo, kad įjungę autopilotą vairuotojai nebekreipia dėmesio į pagrindinį savo darbą – kelio ir automobilio stebėjimą.
„Tesla“ automobiliai turi didžiulius centrinius ekranus – nuo pat jų pasirodymo svarstoma, ar jie neblaško dėmesio. Kai autopilotas yra išjungtas, tik 4 proc. žvilgtelėjimų į tą ekraną yra ilgesni nei 2 sekundės. Tuo tarpu kai autopilotas yra įjungtas 22 proc. žvilgtelėjimų trunka ilgiau nei 2 sekundes. Be to, kai autopilotas yra išjungtas, vairuotojai rečiau žvalgosi pro šoninius langus, akyliau stebi veidrodėlius. Toks pasitikėjimas technologijomis yra neprotingas ir tam prieštarauja net „Tesla“ – FHD autopilotus turintys elektromobiliai nėra pilnai autonominiai.
Mokslininkai teigia, kad „Tesla“ turėtų išspręsti šią problemą. Reikėtų vairuotojo stebėjimo sistemos, kuri užtikrintų, jog žmogus nemiega, nežaidžia žaidimų, o žiūri į kelią. Taip pat reikėtų ir papildomos informacijos, jog „Tesla“ vairuotojai suprastų, ką gali ir ko negali „Full Self-Driving“ sistema. Jos pavadinimas gali suklaidinti. Be to, reikia platesnių vairuotojų elgsenos tyrimų – jie bus labai svarbūs keičiant taisykles ir kuriant techninius reikalavimus, kai tokios technologijos bus labiau paplitusios.