Kaip sakė Ugniagesių gelbėtojų mokyklos Mokymo skyriaus viršininkas Gintaras Paulauskas, automobilių gesinimo ir žmonių gelbėjimo principas kiekvienoje transporto priemonėje yra toks pat, tačiau elektromobiliai turi savų niuansų – papildomą didelės įtampos akumuliatorių, kurį taip pat rekomenduojama atjungti.
Paprasto automobilio akumuliatoriaus įtampa – 12 voltų. Elektromobilis, nors turi ir paprastą 12 voltų akumuliatorių, pagrindinę energiją gauna iš akumuliatoriaus, kurio įtampa – net 400 voltų. Tai – mirtina riba žmogui, palietusiam tokio akumuliatoriaus laidus.
Prieš pradedant bet kokius žmonių gelbėjimo darbus iš automobilio, būtina atjungti akumuliatorių, kad neveiktų mašinos elektroninės sistemos ir ji neturėtų šansų dėl „trumpo jungimo“ užsidegti.
„Ačiū Dievui, gelbėjimo darbų šiam automobiliui mes dar nevykdėme. Bet manau, kad ateityje tai gali tekti daryti. Tam, kad ugniagesiai galėtų saugiai tai atlikti, mes nagrinėjame automobilio sandarą, ką ugniagesys gelbėtojas turi padaryti, ką jo vadovas turi žinoti, kad gelbėjimo darbų metu nenukentėtų žmonės ir juos gelbėjantys ugniagesiai“, – kalbėjo G. Paulauskas.
Ugniagesiai atliko mokymus naudodamiesi dviem elektromobiliais – „Nissan LEAF“ ir „Nissan e-NV200“. G. Paulauskas minėjo, kad skirtumo tarp lengvojo automobilio ir mikroautobuso nėra – abiejų akumuliatorių atjungimas yra praktiškai tose pačiose vietose.
„Kai žinai, kur ieškoti, per kelias dešimtis sekundžių gali rasti pagrindinio akumuliatoriaus laidą. Nėra taip, kad reikia kažką karpyti ar draskyti – yra specialus saugiklis, kurį nuėmus, atjungiamas akumuliatorius“, – sakė G. Paulauskas.
Jis pridūrė, kad visi automobiliai, kurie turi didelį elektrinį akumuliatorių – ar tai būtų elektromobilis, ar hibridinis modelis, turi tokią pačią „saugiklio sistemą“, tad mokymų nereikėtų kartoti pasitelkiant „Tesla“, BMW, „Renault“ ir kitus elektromobilius.