Ukrainos karius pasieks Lietuvoje šarvuočiu tapęs „gelikas“

Lietuviai ir toliau išlieka neabejingi ukrainiečiams, į kurių šalį įsibrovė Rusijos kariuomenė. Paramą ir įvairią pagalbą į frontą siunčia daugybė mūsų šalies organizacijų ir pavienių asmenų. Vienas tokių – „drifteris“ Gediminas Ivanauskas-Ivanulė. Jau visai netrukus Ukrainos karius pasieks šarvuotas „Mercedes-Benz Gelandewagen“, geriau žinomas kaip „gelikas“.
Šarvuotas „gelikas“
Šarvuotas „gelikas“ / Andriaus Lauciaus nuotr.

Gediminas Ivanauskas-Ivanulė pagalbą Ukrainos kariams teikia jau nuo pat Rusijos sukelto karo pradžios. Kariams jau perduota dešimtys visureigių, tonos humanitarinės pagalbos, tačiau „drifteris“ sustoti neketina.

Prieš kurį laiką jis paskelbė apie tai, kad į Ukrainą iškeliaus šarvuotas greitosios medicinos pagalbos automobilis, kuris atsparus skeveldroms ir tam tikro kalibro ginklams.

Vos tik pabaigęs vieną projektą Gediminas Ivanauskas ėmėsi kito – su padedamas bendraminčių įsigijo G klasės „Mercedes-Benz“ ir Lietuvoje jį pavertė tikru šarvuočiu, galinčiu atlaikyti tiek skeveldras, tiek „Kalašnikovo“ šūvius.

„Drifteris“ sutiko papasakoti plačiau apie tai, kaip gimė šis projektas, kuris jau artimiausiu metu bus perduotas Ukrainos gynėjams.

„Šis projektas pareikalavo nemažai laiko ir jėgų, bet pagaliau turime rezultatą. Šis „gelikas“ šarvuotas „Hardox“ metalu ne tik išoriškai. Juo uždengtas ir dugnas, degalų bakas. „Geliką“ pasirinkome ir dar dėl vienos priežasties. Jo stiklai yra ne gaubti, o lygūs, todėl buvo kur kas paprasčiau padaryti ir neperšaunamus stiklus. Lenktą neperšaunamą stiklą padaryti yra labai sudėtinga, o tiesų – kur kas lengviau.

Be to, G klasės „Mercedes“ yra populiarūs tarp kariškių ir pasižymi savo kantrumu, patvarumu ir pravažumu. Dėl šios priežasties buvo nuspręsta gaminti šarvuotį iš būtent šio modelio. Taip pat šiek tiek modifikavome jo pakabą, uždėjome „piktesnes“ padangas“, – pasakojo Gediminas Ivanauskas.

„Gelikas“ Lietuvoje tapo ne tik šarvuočiu. Buvo perdarytas ir jo vidus. Jame įrengtos šešios sėdimos vietos – dvi priekyje ir keturios gale. Viduje reikalui esant galima gabenti ir sužeistą asmenį, kadangi krovinių ir keleivių skyriuje telpa neštuvai.

„Prieš gamybą konsultavomės su kariškiais ir su tais, kurie kariavo fronte. Mūsų įmonės „Gedarta“ vienas iš darbuotojų, kuris yra kariavęs fronte, patarė, kaip viską reikėtų padaryti, kad automobilis būtų tinkamai paruoštas kovai. Šiuo automobiliu galima išvežti sužeistus karius iš fronto, iš tos vadinamosios peklos, nulinės zonos.

„Gelikas“ – pirmasis toks mūsų projektas, bet jau planuojame ir kitus šarvuočius. Taip pat dirbame ir prie „Frankenšteino“ – GMP automobilio. Tobuliname pakabą, adaptuojame padidėjusiam svoriui. Galiu pasakyti, kad autosporte įgyta patirtis praverčia ir čia. Galvoje sukasi daugybė minčių apie ateities projektus. Tikrai nenuleisime rankų ir kartu su Ukraina eisime iki galo“, – kalbėjo Gediminas Ivanauskas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų