Ukrainos medikams skirti GMP automobiliai Lietuvoje tampa šarvuočiais ant ratų

„Drifteris“ Gediminas Ivanauskas – Ivanulė nuo pat karo Ukrainoje pradžios inicijavo humanitarinę misiją ir į rusų atakuojamą šalį pradėjo tiekti visokeriopą pagalbą. Iš pradžių į frontą buvo gabenami visureigiai ir mikroautobusai, tačiau vėliau išryškėjo dar vienas poreikis – greitosios medicinos pagalbos automobiliai.
GMP automobilis Ukrainos medikams
GMP automobilis Ukrainos medikams / Gedimino Ivanausko archyvo nuotr.

Gediminas Ivanauskas pasakoja, kad nuo karo pradžios jis su kolegų ir bendraminčių pagalba jau pristatė devynis greitosios medicinos pagalbos automobilius, o dar du vienetai frontą pasieks artimiausiu metu.

Kaip tvirtina Ivanulė, tokios technikos poreikis tik didėja, kadangi okupantai be jokių skrupulų atidengia ugnį į šią, žmones gelbstinčią specialiąją techniką. Apie tai byloja ir Gedimino Ivanausko liudijimas iš karo zonos, iliustruotas nuotraukomis. Jose matosi kulkų suvarpytas medikų visureigis.

„Per visą tą laiką, kiek jau esame pristatę greitųjų, mažiausiai dvi mano žiniomis jau yra sunaikintos ar kitaip sugadintos ir nebegali tęsti darbo, todėl turime rasti resursų ir tęsti jų tiekimą į Ukrainą. O šiaip esu ir pats nuvykęs į frontą ir matęs, kaip mūsų atvežtas GMP automobilis sėkmingai dirba darbą“, – sakė Gediminas Ivanauskas.

Gedimino Ivanausko teigimu, iš pradžių greitosios medicinos pagalbos automobiliai į Ukrainą būdavo vežami standartinės kėbulo komplektacijos, tačiau pastaruoju metu „drifteriui“ gimė idėja šią techniką šarvuoti.

Į pagalbą buvo pasitelktas bendramintis iš Kretingos, kuris GMP automobilius pavertė tikrais šarvuočiais ant ratų. Kaip teigia Gediminas Ivanauskas, taip apsaugotas korpusas leidžia išvengti kiauryminių šūvių iš tam tikro kalibro ginklų ir kiek labiau užtikrina medikų ir sužeistųjų saugumą nei įprastos automobilio kėbulo skardos.

„Buvau nuvažiavęs iki fronto, pakalbėjau su ukrainiečiais, kokios problemos yra su GMP automobiliais, tai supratau, kad jiems reikia šarvų. Taigi, automobilius dabar dengiame „Hardox“ metalu, kuris atlaiko 7.62 kalibrą.

Šarvavimas vyksta Lietuvoje, kretingiškis Petras daro visus darbus. Šarvais uždengtas automobilis pasunkėja 800-900 kilogramų, tačiau dabar bandysime gaminti šiek tiek lengvesnius, maksimaliai 700 kg sunkumo šarvus. Gaminame jau antrą šarvuotą „frankenšteiną“ ir tai tikrai dar ne pabaiga. Tokių automobilių poreikis tik didėja.

Ukrainiečiai buvo tikrai nustebę ir maloniai nudžiuginti sužinoję, kokios iniciatyvos mes ėmėmės, tad mes bandysime didinti gamybos apimtis. Tam reikia visų jūsų pagalbos ir palaikymo“, – sakė Gediminas Ivanauskas.

Pašnekovas tvirtina, kad net toks papildomas svoris nėra jokia kliūtis GMP automobiliams važiuoti greitai.

Anot jo, ypač Lietuvoje rasti variantai su galingesniais varikliais ir visų varančiųjų ratų pavarą yra itin sėkmingai vežantys daugiau kilogramų nei numatė gamintojas. Ant automobilių montuojamos ir didesnes apkrovas atlaikančios padangos.

Norintys susisiekti su Gediminu Ivanausku-Ivanule ir finansiškai ar kitaip prisidėti prie pagalbos Ukrainai, tą padaryti gali paspaudę čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs