Minėto namo bendruomenė skunde redakcijai pateikė keletą su būsto administravimu susijusių problemų. Viena jų yra ta, kad su įmone, kuriai mokamas administravimo mokestis, neįmanoma susisiekti.
Gyventojams yra itin svarbu gauti kontaktus žmonių, kurie yra atsakingi už tam tikras, su namo administravimu susiejusias, veiklas.
Skundo autoriai pasakoja, kad už atitinkamas sritis atsakingų asmenų kontaktai įmonės tinklapyje nėra pateikiami, o skambinant bendruoju klientų aptarnavimo telefonu reikalinga informacija nėra gaunama. Jie daro prielaidą, kad „įmonė nėra pajėgi administruoti namo reikalų“.
Namą administruojanti įmonė į 15min pateiktą užklausą atsakė, kad klientams neturėtų kilti problemų, bandant susisiekti su įmone ir pranešant apie kylančias problemas. Įmonės atstovas Paulius Ugianskis nurodė, kad „tai galima padaryti per savitarnos svetainę ar mobilią aplikaciją eBŪSTAS, el. paštu arba visą parą veikiančiu klientų centro telefonu“.
„Praėjusiais metais atnaujinti įmonės vidiniai procesai, sistemos padeda užtikrinti, kad klientų užklausos nepasimes ir bus perduotos atsakingiems darbuotojams. Dabar visi klientų klausimai, nesvarbu, kokiu būdu buvo pateikti, fiksuojami sistemose ir, priklausomai nuo užklausos tipo, nedelsiant perduodami spręsti atitinkamos kompetencijos specialistams. Tokiu būdu nė viena gyventojo užklausa nepasimeta ir mes visada matome jos sprendimo eigą, statusą bei galime atitinkamai reaguoti ir priimti savalaikius sprendimus“, – rašoma redakcijai atsiųstame „Mano BŪSTO“ atsakyme.
Užtvaras įrengtas nelegaliai
Besiskundžiančių gyventojų prašymu, 2019 metų rugsėjo bei spalio mėnesiais namą administruojanti įmonė įrengė kieme užtvarą, tačiau prabėgus kiek daugiau nei mėnesiui nuo įrengimo, jis buvo atjungtas. Gyventojų redakcijai pateiktame skunde nurodoma, kad užtvaro atjungimo priežastis – neteisėtas jo įrengimas.
Dabartinėje vietoje esantis kelio atitvaras įrengtas pažeidžiant viešą tvarką.
Pasak gyventojų, namo administratorius teisinasi, kad viskas buvo suderinta ir daroma legaliai, tačiau prieš kiek daugiau nei metus pastatytas užtvaras, už kurį gyventojai jau yra sumokėję, vis dar neveikia, o visi bandymai susisiekti su įmone ir ieškoti sprendimo neatneša jokių rezultatų.
Dabartinėje vietoje esantis kelio atitvaras įrengtas pažeidžiant viešą tvarką, – tai pripažįsta ir įmonės atstovas.
Pasak jo, užtvaro pastatymo vieta nebuvo suderinta su atsakingomis institucijomis, jis yra įrengtas pravažiuojamame kieme, tad toks užkardymas yra neleistinas, nes kito namo patalpų savininkai negali laisvai naudotis pravažiavimu.
„Mano BŪSTO“ atstovo teigimu, šiuo metu jau ruošiamas techninis projektas, – planuojama ne tik suderinti užtvaro stovėjimo vietą, bet ir išasfaltuoti, paženklinti automobilių parkavimo aikštelę.
Kauno miesto savivaldybė, sulaukusi to paties gyventojų skundo, tikina, kad šiuo atveju valdžios įsikišimo neprireiks – būsto administratorius problemas pasiruošęs išspręsti gražiuoju. Valdžios įsikišimo prireiktų tik tuo atveju, jei „piktybiškai nepaisomi ar pažeidžiami įstatymai, per užtvarą negalėtų niekas pravažiuoti“.
Telefonspyne rūpinasi patys gyventojai
Kaip teigia skundo autoriai, jų daugiabutyje yra įrengta telefonspynė, už kurios įrengimą taip pat yra atsakinga įmonė, administruojanti namą. Pasak jų, dėl šiuo metu neveikiančios telefonspynės jau buvo kreiptasi, tačiau gautas atsakymas nenudžiugino.
Skunde teigiama, kad „Mano BŪSTAS“ dėl neveikiančio užrakto nurodė kreiptis į vieną iš namo gyventojų, kuris niekaip nėra susiejęs su įmonės veikla ir todėl neturėtų būti atsakingas už būsto administratoriaus įrengtos telefonspynės taisymo procesus.
Į tai atsakydamas „Mano BŪSTAS“ tikina, kad vienas iš namo gyventojų, dar sugedus telefonspynei, pareiškė norą užsiimti šios tvarkymo darbais.
„Suprasdami, kad daliai gyventojų tai sukėlė nepatogumų, visus su šiuo klausimu susijusius procesus jau perdavėme tvarkyti mūsų darbuotojams. Apie situaciją gyventojai jau yra informuoti“, – patikino „Mano BŪSTO“ atstovas.
Kiemo tvarkymo projekte nesudalyvauta
Dar viena gyventojų skunde pateikiama problema – „Mano BŪSTO“ negebėjimas parengti reikiamus dokumentus dalyvavimui „Svajonių kiemo“ projekte. Dalyvaujant jame būtų galima tikėtis kiemo tvarkymo išlaidų padengimo. Jokios informacijos apie tai, net po pakartotinių laiškų, gyventojai iš namo administratoriaus teigia negavę.
Atsakydama į šį skundą, įmonė patikino, kad dalyvavimo projekte paraiška buvo pateikta Kauno miesto savivaldybei ir apie tai gyventojai buvo informuoti per eBŪSTO elektroninę platformą. Pasak būsto administratoriaus, pirminis kiemo sutvarkymo projektas buvo per brangus (rengėjas pateikė 5 400 eurų pasiūlymą) ir neatitiko gyventojų interesų, – savivaldybė gali finansuoti tik 1000 eurų vertės projektą.
„Mano BŪSTO“ atstovas taip pat patikino, kad toliau aktyviai yra ieškomas kitas projekto rengėjas, kurio sąmata neviršytų numatytos ribos ir būtų priimtina visiems namo savininkams.