„Plečiame pasirinkimą, kad ne tik už mažataršį automobilį, bet ir dviračiui ar elektriniam paspirtukui būtų galima panaudoti 1 tūkst. eurų kompensaciją. 2020 metais antras kvietimas turėtų būti paskelbtas sausio – vasario mėnesiais. Planuojama ne mažiau 5 mln. eurų“, – BNS teigė ministras.
Be to, pasak K.Mažeikos, kitąmet planuojama panaikinti reikalavimą senam automobiliui, norint gauti už jį kompensaciją, turėti galiojančią techninę apžiūrą.
Aplinkos ministerijos duomenimis, 2019 metais iki gruodžio vidurio iš viso buvo gauti 186 prašymai gauti 1 tūkst. eurų kompensacijai už seną automobilį.
Ministerija pranešė išmokėjusi 110 tūkst. eurų.
Daugiausia – du trečdaliai – kompensacijas gavusių žmonių rinkosi įsigyti mažiau taršius automobilius su benzininiu varikliu, trečdalis – hibridinius, o vos 5 proc. pasirinko įsigyti elektromobilius.
Į kompensacijas gali pretenduoti vairuotojai, mažiausiai metus naudojantys taršų automobilį ir atiduodantys jį sunaikinti.
Jų įsigyjamo kito automobilio anglies dvideginio emisija neturi viršyti 130 gramų kilometrui, jis privalo būti pirmą kartą registruotas Europos Sąjungoje po 2013-ųjų sausio 1-osios ir varomas benzinu, dujomis, etanoliu ar elektra.
Vyriausybės balandį patvirtintame Nacionaliniame oro taršos plane šioms kompensacijoms iki 2021 metų numatoma skirti 30 mln. eurų.
Anglies dioksidas prisideda prie klimato kaitos – jis atmosferoje sulaiko Saulės skleidžiamą šilumą, todėl Žemė vis labiau šyla.