Vaidotas Žala pirmasis pavairavo naują „Škoda Superb“

Daugiau nei prieš du dešimtmečius, 2001 metais, čekų gamintojas „Škoda“ pristatė naująjį savo flagmaną „Superb“. Kompanijai skaičiuojant jau beveik šimtmetį, šio amžiaus pradžioje pristatytas modelis tapo prabangiausiu modernių laikų gamintojo istorijos automobiliu, su kiekviena karta vairuotojams suteikęs vis daugiau patogumo, praktiškumo ir saugumo savybių. Šiemet Čekijoje buvo pristatyta jau ketvirtoji „Superb“ karta, o su ja susipažinti pirmasis progą gavo Vaidotas Žala.
Vaidotas Žala „Škoda Superb“ pristatyme
Vaidotas Žala „Škoda Superb“ pristatyme / Škoda nuotr.

Beje, prieš įžengiant į patalpą, kurioje stovėjo naujieji automobiliai, sportininkui teko pasirašyti pluoštą dokumentų, mat susipažinimas su naujuoju automobiliu įvyko gerokai anksčiau, nei jis buvo pristatytas plačiajai publikai.

„Su „Škoda“ gyvenime turėjau daug pirmų kartų. Nesenai pirmą kartą sudalyvavome „Kodiaq“ pasaulinėje premjeroje Berlyne. Šįkart buvome vieni pirmųjų pasaulyje, kurie galėjo pamatyti naująjį „Superb“. Tik devynios media komandos iš įvairių šalių gavo kvietimą apsilankyti specialiai paruoštoje studijoje Čekijoje ir pasidaryti video reportažą apie naująjį modelį.

Filmavimą darėme dar prieš pasaulinę premjerą, tad teko pasirašyti pluoštą dokumentų, kuriais griežtai įsipareigojome neatskleisti informacijos iki nustatytos datos. Taip kokybiškai įrengtoje studijoje automobilius mačiau pirmą kartą – tarsi tiesiai iš žurnalo viršelio. Buvo labai įdomi patirtis“, – kalbėjo V. Žala.

Puikus automobilis tapo dar puikesniu

Išskirtinėje premjeroje buvo eksponuojami dviejų kėbulo tipų – universalo ir sedano hečbeko – variantai. Nors iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, kad kėbulas išlaikė tą pačią formą, jis ne tik paaugo, bet ir tapo gerokai aerodinamiškai efektyvesnis. Bagažinės talpa paaugo atitinkamai 30 ir 20 litrų, o sėdintiems viduje atsirado daugiau erdvės galvai. Dėl skirtingų elementų visumos pavyko dešimčia procentų sumažinti hečbeko ir net 15 procentų universalo kėbulo oro pasipriešinimo koeficientą. Taip pat automobilyje sumontuoti net keli aktyvūs aerodinaminiai elementai. Pavyzdžiui už priekinių grotelių esanti elektra valdoma aktyvi sklendė reguliuoja oro srautą, reikalingą variklio aušinimui. Kita aktyvi, pagal poreikį įsijungianti funkcija, yra priekinių stabdžių aušinimas naudojant ventiliatoriaus sukuriamą oro srautą.

„Iki penkiolikos procentų pagerinta aerodinamika yra labai daug“, – komentavo V. Žala, kurio sportiniuose automobiliuose tinkamai veikiantys aerodinaminiai elementai dažnai gali lemti ne vieną laimėtą sekundę ar minutę lenktynių trasose.

Pasirinktinai į „Superb“ dabar galima sumontuoti antros kartos „TOP LED Matrix“ priekinius žibintus, kurių kiekviename sumontuoti du BiLED moduliai, turintys po 36 atskirus segmentus. Kiekvienas jų yra kontroliuojamas atskirai, taip išvengiant priešpriešais atvažiuojančių vairuotojų akinimo. Lyginant su pirmosios kartos žibintais, šie išskiria net 40 procentų daugiau šviesos.

Negali likti nepastebėti ir ryškūs atnaujinimai automobilio salone, kuris buvo suprojektuotas pagal naująjį „Škoda“ automobilių salono konceptą – juo siekiama kuo tvarkingesnės ir ergonomiškesnės aplinkos. Centrinėje konsolėje sumontuotas 13 colių skersmens ekranas, o pagrindines ir reikalingiausias funkcijas galima patogiai valdyti trimis multifunkciniais valdikliais „Škoda Smart Dials“.

Pastebimi pokyčiai atlikti ir vairuotojo darbo vietai – už vairo dabar galima išvysti 10 colių skaitmeninį prietaisų skydelį bei įprastai valytuvų svirtelės vietoje stūksančią pavarų perjungimo svirtį.

„Prie šalia vairo perkeltos pavarų svirties reikės priprasti, bet čia ją ženkliai patogiau valdyti“, – pokyčius vertino V. Žala ir pastebėjo, kad dėl tokio pasikeitimo centrinėje konsolėje atsirado daugiau erdvės.

Čia, beje, yra ir vieta bevieliam telefono įkrovimui, kurioje jis dar ir aušinamas. Taip pat „Selection“ ir aukštesnės komplektacijos modeliuose viso sumontuoti net keturi USB-C tipo lizdai, galintys įrenginius krauti net iki 45 vatų galia – šios pakaks ne tik mobiliesiems telefonams ar planšetėms, bet ir daugeliui nešiojamųjų kompiuterių.

Turbūt mažiausiai pastebimas, bet didelį poveikį aplinkai turintis pokytis yra tai, kad visos salone naudojamos tekstilinės medžiagos, įskaitant ir lubas, pagamintos iš šimtu procentų perdirbto poliesterio. Net legendinis „Škoda“ ledo grandiklis, kurį galima rasti kiekviename „Superb“, gaminamas iš tvarių medžiagų, o odinių paviršių dažymui naudotas vanduo, gautas kaip šalutinis produktas alyvuogių plantacijose.

Šeši varikliai

Naująjį „Superb“ galima rinktis su šešiais skirtingais varikliais. Jų galia prasideda nuo 150 ir gali siekti net 265 arklio galias. Iš viso gamoje net trys benzininiai, du dyzeliniai ir vienas įkraunamojo hibrido variantas. Pastarasis montuojamas kartu su 25,7 kWh talpos akumuliatoriumi, leidžiančiu nuvažiuoti iki 100 kilometrų pilnai elektriniu režimu. Dėka 50 kW galios krovimo galimybės, baterija nuo nulio iki 80 procentų gali būti papildyta vos per 25 minutes.

Visi modeliai gaminami su septynių laipsnių automatine DSG pavarų dėže, o galingiausi benzininiai ir dyzeliniai variantai, atitinkamai išvystantys 265 ir 193 arklio galias, standartiškai montuojami kartu su visų varančiųjų ratų pavara. Visi šeši varikliai atitinka aukštus Euro 6d aplinkosaugos reikalavimus.

Norintys maksimalaus komforto, naująjį „Superb“ gali komplektuoti su naująja „DCC Plus“ sistema. Naujoje adaptyvios važiuoklės sistemoje naudojami du nepriklausomai valdomi vožtuvai, skirti atskirai valdyti skirtingus pakabos veikimo etapus. Anksčiau abi funkcijos buvo valdomos bendru vožtuvu. Nustačius atitinkamą „DCC Plus“ nustatymą, automobilio kėbulas išliks tvirtesnis ir mažiau jautrus vibracijai bei vertikaliam judėjimui, ypač važiuojant bloga kelio danga, trinkelėmis ir šulinių dangčiais – vairuotojai ir keleiviai pastebės smarkiai išaugusį važiavimo komfortą.

Naujame „Superb“ taip pat įdiegtos ir itin pažangios saugos bei vairuotojo pagalbos sistemos. Posūkių, sankryžos asistentai ar avarinio vairavimo sistema čia įdiegti pirmą kartą. Štai pastaroji pagalbinė sistema automatiškai sustiprina vairavimo judesius staigių išsisukimo manevrų metu, jei vairuotojas per vėlai arba nepakankamai stipriai pasuka vairą vengiant susidūrimo. „Crossroad Assist“ naudoja radaro jutiklius ir priekinę kamerą, kad įspėtų apie eismą, dviratininkus ar pėsčiuosius, kai išvažiuojama iš važiuojamosios dalies arba išvažiavimo su prastu matomumu. Perspėjimui sistema įjungia vaizdinius ir garsinius įspėjimus, o kritiniu atveju automatiškai stabdo. Naujausios kartos „Turn Assist“ sistema reaguoja įspėdama ir, jei reikia, automatiškai stabdo, jei sukant kairėn artėja transporto priemonė priešpriešine eismo juosta.

Kartu su naujomis saugumo sistemomis, daug patobulinimų buvo įdiegta ir jau ankstesnės kartos modeliuose sutinkamoms sistemoms. „Emergency Assist“, aptikusi, kad vairuotojas nebegali suvaldyti transporto priemonės, pavyzdžiui, dėl ūmios sveikatos būsenos, perima automobilio valdymą, įjungia avarinius žibintus ir pradeda švelniai stabdyti automobilį iki pilno sustojimo. Tada naujausios kartos sistema automatiškai atrakina duris, įjungia vidaus apšvietimą ir 15 sekundžių po to, kai automobilis sustoja, apie įvyko praneša pagalbos tarnyboms.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų