10 13

Vairas be mechaninio ryšio: kuo ypatinga naujesniuose automobiliuose diegiama sistema?

Daugelyje automobilių vairaratis su priekiniais ratais yra sujungtas tiesiogine mechanine jungtimi – vairo mechanizmu, kuris gali turėti vairo stiprintuvą. Aišku, egzistuoja daug skirtingų šio mechanizmo tipų, bet ta jungtis yra tvirta, patikima, veikia net kai automobilio variklis yra išjungtas ar akumuliatoriai yra nusėdę. O kas jei tradicinio vairo mechanizmo atsisakytume ir vairaratis taptų tik pulteliu vairuotojo rankose?
Elektromobilis Toyota bZ4X
Elektromobilis Toyota bZ4X / Gamintojo nuotr.

„Steer-by-wire“ sistemai tai ne taip aktualu, bet ar žinote, kodėl negalima sukioti stovinčio automobilio vairo? O kodėl „Citroën DS“ turi vieno stipino vairą?

Steer-by-wire sistemoje nėra mechaninio ryšio tarp vairaračio ir priekinių ratų. (Bosch nuotrauka)
Steer-by-wire sistemoje nėra mechaninio ryšio tarp vairaračio ir priekinių ratų. (Bosch nuotrauka)

Būtent tai ir yra steer-by-wire sistema. Vairaratis joje yra tik savotiškas nuotolinio valdymo pultas be jokio mechaninio ryšio su priekiniais ratais. Pasukdamas vairaratį vairuotojas ne tiesiogiai pasuka priekinius ratus, o tik siunčia signalą kompiuteriui, kuris įvertina tai, ko nori vairuotojas, perduoda tą signalą elektriniam varikliui, kuris pasuka priekinius (arba galinius) ratus. Tai šiek tiek primena žaislinį automobilį su nuotolinio valdymo pultu, tik signalas keliauja laidais, o ne radijo ryšiu. Arba kompiuteriniams žaidimams skirtą vairą, kurį galima prisukti prie įprasto stalo. Jokios mechaninės jungties tiesiog nėra.

Ar jūsų automobilyje yra ši sistema?

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų