Užsikimšo ir Pavilnys
Vilnietis Povilas šia sankryža važinėja nuolat – ir dar nerekonstruota, kai piko metu spūstys čia formavosi, ir per remonto darbus, kada automobiliai važiavo naujai įrengtais žiedais. Tačiau pirmadienio kelionė į miesto centrą iš Gurių gatvės Kalnėnuose prailgo kaip niekad.
„Taip blogai dar nebuvo. Sustojo ne tik viskas aplink šią sankryžą, bet ir Pavilnys, Kalnėnai. Eismas paleistas neva per naujai suformuotą sankryžą, bet net ženklų nėra – važiuoji ir staiga nebežinai, iš kurios juostos kur pasukti gali.
O pėstieji tai iš viso nebežino, kaip elgtis. Stovi ir žvalgosi, nes net pėsčiųjų perėjos nepažymėtos. Tai tenka tiesiog eiti, bijant, kad traktorius nekliudytų. Su kokiu vežimėliu tai ten turbūt jokie tėvai nerizikuotų kirsti gatvės“, – pirmadienio rytą pasakojo Povilas.
Taip blogai dar nebuvo. Sustojo ne tik viskas aplink šią sankryžą, bet ir Pavilnys, Kalnėnai.
Tuneliu, kaip pastebėjo Povilas, automobilių važiuoja tiesiai nuo Minsko plento Žirnių gatvės link itin mažai, visi nori pasukti Liepkalnio gatvę arba į miesto centrą, arba į Rudaminos, Šalčininkų pusę. Dar savaitgalį vairuotojai skundėsi, kad žalias šviesoforo signalas dega tik kelias sekundes, tad spūstys garantuotos.
Jau sekmadienį patyrę, kad pakeitus eismo organizavimą šia sankryža važiuoti sudėtinga, daugybė vairuotojų miesto centrą mėgino pasiekti Juoduoju keliu. Dėl didžiulio srauto kilometrinės spūstys susidarė ir ten – eismą stabdo ir šioje gatvėje vykstantys remonto darbai.
Leista važiuoti „iš dalies“
Vilniaus miesto savivaldybė praeitą savaitę išplatino informaciją, kad „grandiozinė Liepkalnio, Žirnių gatvių ir Minsko plento sankryžos rekonstrukcija pasiekė finišo tiesiąją“, todėl darbų vietoje keičiamas eismo organizavimas – iš dalies leista važiuoti naujuoju tuneliu ir viaduku.
„Taip pat sankryžoje pradės veikti šviesoforai, kurie paskirstys eismo srautus naikinant laikinas žiedines sankryžas. Kadangi sankryžoje dar bus atliekami baigiamieji darbai, vairuotojai turėtų atkreipti dėmesį į šviesoforų signalus, kelio ženklus bei horizontalųjį ženklinimą ir laikytis KET taisyklių“, – praeitos savaitės pranešime spaudai rašė Vilniaus miesto savivaldybė.
Anot savivaldybės, gegužės mėn. pradžios duomenimis, jau atlikta apie 85 proc. darbų, kurių suma viršija 32,5 mln. eurų.
Pabaiga – rugsėjį
„Nuo gegužės 8 arba 9 d. eismas iš dalies bus galimas naujai pastatytu tuneliu ir viaduku, tačiau naujoje dviejų lygių sankryžoje bus laikinų ribojimų, kadangi bus vykdomi baigiamieji darbai: atitvarų įrengimas, tunelio ir viaduko sienų dažymas, dviračių takų įrengimas, šaligatvių klojimas ir pan. Iškart po eismo perorganizavimo planuojama įrengti dangas panaikinant dabartinę laikiną žiedinę sankryžą Liepkalnio g.
Po savaitės – gegužės 15 d. – bus atliekama dar viena eismo korekcija ir eismas bus leidžiamas įrengtomis naujomis dangomis Liepkalnio g. buvusios žiedinės sankryžos vietoje. Tuomet darbai bus vykdomi kitoje Liepkalnio g. pusėje pusėje“, – teigta pranešime.
Visiškai eismą šioje sankryžoje atnaujinti planuojama liepos viduryje, o galutinai projektas bus užbaigtas ir priduotas iki rugsėjo 9 dienos.
Kaip tik tai, kad projektas vis dar nebaigtas ir tikrasis atidarymas numatomas tik rugsėjo 9 d., anot savivaldybės, ir yra priežastis, kodėl eismo trikdžių šiuo metu netrūksta – darbai dar apie mėnesį čia vyks, todėl būsią ir ribojimų.
Įspėja, kad tai ne pabaiga
Pirmadienio pavakarę Vilniaus miesto savivaldybės ir SĮ „Susisiekimo paslaugos“ patiekė platesnį komentarą dėl situacijos.
„Kartu su atidarytu eismo judėjimu per tunelį taip pat įrengta dalis pėsčiųjų šaligatvių, dviračių takų pagrindai, įrengta dalis šviesoforais reguliuojamos sankryžos. Verta paminėti, kad nors eismas sankryžoje iš dalies leistas, bet darbai dar nėra baigti.
Artimiausią mėnesį, kol vyks Liepkalnio g. (nuo centro) asfaltavimo darbai etapais, – iki to laiko sankryžoje dar bus važiuojamosios dalies susiaurėjimų, greičio ribojimų, kelio darbų“, – teigiama komentare.
Kartu su atidarytu eismo judėjimu per tunelį taip pat įrengta dalis pėsčiųjų šaligatvių, dviračių takų pagrindai, dalis šviesoforais reguliuojamos sankryžos.
Anot specialistų, šviesoforų veikimas yra stebimas ir koreguojamas realiu metu, kuomet yra eismo srautų pokyčių: „Pagrindiniai eismo trikdžiai šiuo metu yra iš visų sankryžos krypčių susiaurintos važiuojamosios dalys, dalis vairuotojų nesinaudoja tuneliu (važiuoja per viršų papildomai apkraudami šviesoforais reguliuojamą sankryžą), tarp transporto priemonių susidaro dideli tarpai (dažniausiai dėl sunkiasvorių transporto priemonių), įsijungus žaliam signalui 3-4 sekundes niekas nevažiuoja ir sistema matydama, kad niekas nevažiuoja perjungia šviesoforų signalus kitoms kryptims, kur yra daugiau laukiančiųjų.
Suprantame, kad vairuotojams reikia priprasti prie pokyčių sankryžoje, iš savo pusės, sutarėme su rangovais dėl papildomų nuorodų įrengimo, kad vairuotojai galėtų iš anksto pasirinkti maršrutą.“
Pėsčiųjų patogumui ir saugumui, kaip teigiama, šviesoforais reguliuojamose sankryžoje įrengtos naujos pėsčiųjų perėjos – dėl to esą sumažėjo pėsčiųjų nueinamas atstumas, nebereikia eiti pėsčiomis aplinkui per abu buvusius žiedukus, o kitą sankryžos pusę galima pasiekti artimiausiu keliu.
„Šis sprendinys taip pat yra ne tik patogesnis, tačiau ir saugesnis, kadangi nebereiks eiti arti važiuojamosios dalies, taip pat kertant gatvę transporto priemonės stovi. Tai dar nėra galutinis eismo organizavimo variantas – iki rugsėjo mėn. numatytos darbų pabaigos dar bus įrengti visi šaligatviai, užbaigtas dviračių takų įrengimas, užasfaltuota Liepkalnio g. (nuo centro) ir pertvarkyti šviesoforai“, – tikina savivaldybė ir „Susisiekimo paslaugos“.
Rekonstrukciją įgyvendina tiekėjų grupės UAB „Fegda“ ir UAB „Tilsta“. Projekto kaina apie 40 mln. eurų. Dalį lėšų projekto įgyvendinimui skiria Vilniaus miesto savivaldybė, apie 22 mln. eurų – Vyriausybė.