Temą siūlykite gazas@15min.lt
„Vis dar galima sukti į dešinę ar reikia stovėti ir laukti žalios šviesos? Nes šiandien mane apipypsėjo mašina su M raidėmis, aprėkė ir baksnojo į žalią rodyklę“, – pasakoja vyras.
Kitas skaitytojas – Saulius – pastebėjo, kad nežinia dėl žalių rodyklių lentelių ilgąjį savaitgalį kėlė daugybę problemų sostinės Žirmūnų rajone. Puiki iliustracija – Šilo tiltas Vilniuje.
Atvažiavę nuo Antakalnio, sukantys į Žirmūnų gatvę vairuotojai į žalią lentelę ant šviesoforo po lapkričio 1 d. reagavo dviem būdais. Vieni važiuodavo beveik nestodami, net ir degant raudonam šviesoforo signalui. Kiti sustodavo ir laukdavo, kol užsidegs žalias signalas, leidžiantis važiuoti visomis kryptimis. Todėl ant tilto ėmė formuotis didžiulės spūstys.
Kai skaitytojas priėjo prie stovinčio vairuotojo ir paklausė, kodėl jis nesuka (juk žalia rodyklė dar nenuimta), šis atsakė, kad „jau negalima, nuo lapkričio 1 d. įsigaliojo kita tvarka“. Tai kaip elgtis tokioje situacijoje, jei ant šviesoforo tebėra žalia rodyklė, kokiais reikalavimais vadovautis: naujais ar senais? Kodėl painiojasi vairuotojai?
Prasideda pereinamasis laikotarpis iki sausio 1 d., per kurį lentelės bus nuimtos.
Įsiskaitykite į atnaujintas taisykles
Pagal atnaujintas taisykles lentelės su žaliomis rodyklėmis nebegali būti įrenginėjamos nuo lapkričio 1-os dienos, tačiau jos vis dar galioja. Kitaip tariant, prasideda pereinamasis laikotarpis iki sausio 1 d., per kurį lentelės bus nuimtos.
Kaip rašoma KET 76 punkte, „jeigu sankryžoje ties raudonu šviesoforo signalu pritvirtinta lentelė su žalia rodykle, nukreipta į dešinę, vairuotojams leidžiama sukti į dešinę ir degant draudžiamam šviesoforo signalui, tačiau prieš įvažiuodami į sankryžą jie privalo sustoti prieš kelio ženklą „Stop linija“ ir (ar) „Stop“ liniją, jeigu jų nėra, – prieš pėsčiųjų perėją, šviesoforą ir vėl pradėti važiuoti tik įsitikinus, kad tai yra saugu ir nebus trukdoma kitoms transporto priemonėms ir pėstiesiems, kurių judėjimo kryptį jie kerta“.
Tad lentelėmis su žaliomis rodyklėmis reiktų vadovautis iki kitų metų sausio 1-osios, kol jos bus nuimtos. Kitaip tariant, jei lentelės yra, jos galioja. Kai nebus, reikės vadovautis nauja tvarka.
Pasikeitęs šviesoforų reguliavimas
Lapkritis atnešė ir dar vieną naujovę. Atsižvelgdama į eismo mieste kitimo tendencijas ir sparčiai diegiamą prie eismo srautų prisitaikantį jutiklinį šviesoforų valdymą, Susisiekimo ministerija atnaujino Kelių eismo taisykles ir Kelių šviesoforų įrengimo taisykles. Nuo šių metų lapkričio 1 d. įsigalioja nauji šviesoforų signalų deriniai, lanksčiau reguliuojantys dešinįjį posūkį.
Nuo lapkričio 1 d. leidžiama įrengti šviesoforus, kurių pagrindinis žalias signalas yra be rodyklių, su papildoma sekcija į dešinę. Todėl atsiranda galimybė sukti į dešinę, net jei nedega papildoma sekcija su rodykle į dešinę. Tačiau tai leidžiama tik tada, jei tuo metu dega žalias skritulio formos šviesoforo signalas be rodyklių.
Kitaip tariant, sankryžose su neatnaujintais šviesoforais, kuriuose pagrindinis žalias signalas ir toliau lieka su rodyklėmis, privaloma paisyti pagrindinio žalio signalo rodyklių krypčių: jei dega pagrindinis žalias signalas su rodyklėmis (šviesoforo signalo apskritime), o papildoma sekcija išjungta, galima važiuoti tik pagrindinio žalio signalo rodyklių kryptimis.
Kai papildoma šviesoforo sekcija išjungta, bet dega pagrindinis žalias skritulio formos signalas (be rodyklių), bus leidžiama sukti į dešinę praleidžiant pėsčiuosius ir dviratininkus.
Toks lankstus eismo reguliavimo būdas suteikia galimybę vairuotojams sukti į dešinę trimis atvejais: degant žaliam signalui be rodyklių su išjungta papildoma sekcija (reikia praleisti pėsčiuosius ir dviratininkus), degant žaliam signalui su įjungta papildoma sekcija ir degant raudonam signalui su įjungta papildoma sekcija.