Dalis vairuotojų įsitikinę, kad žiemą plauti automobilio nevalia ir į „dušą“ jį nuveža tik pavasarį. Kiti, pavyzdžiui, kovoja su po plovimo užšąlančiomis durelėmis. Kitaip tariant, automobilį plauna ne visai teisingai. Apie transporto priemonės priežiūrą žiemą 15min kalbėjosi su specialistais.
Atsaini priežiūra pridarys problemų
„Pamirštos smulkmenos, kaip kad automobilio dugno ar ratlankių valymas, ypač šaltuoju metų laikotarpiu, gali pridaryti žalos. Taip pat nuostata, jog garaže laikomam automobiliui nieko nenutiks, taip pat klaidinga. Temperatūrų pokyčiai, per šiltos ar per drėgnos patalpos gali tapti korozijos židinio arba pelėsių ar pūslių ant kėbulo atsiradimo priežastimi“, – Renata Timoščik, „Statoil Fuel & Retail Lietuva” rinkodaros vadovė, tikina, kad vairuotojai savo automobiliais rūpinasi nepakankamai.
Tokiu metų laiku ji rekomenduoja automobilį plauti bent du kartus per mėnesį, ypač jei vyrauja drėgni orai, keliai barstomi druska: „Norint maksimaliai apsisaugoti, vairuotojams rekomenduojame padengti automobilį vašku, kuris suformuoja apsauginį sluoksnį bei apsaugo nuo žalingo išorinio poveikio.“
Pasak jos, šaltuoju metų laiku įvairūs nešvarumai bei druskos linkę kauptis kur kas greičiau. Besikaupiantis druskos ir smėlio mišinys, purvas žiemą kenkia automobilio ilgaamžiškumui ir skatina koroziją, tad vairuotojų nuostata automobilį plauti rečiau, „nes vis vien išsiteps“, nėra teisinga ir yra netgi žalinga.
R.Timoščik aiškino, kad lauko temperatūra neturi įtakos automobilio plovimui plovyklose. Automatinėse „Statoil“ plovyklose nuolat palaikoma maždaug 5 laipsnių temperatūra, naudojami atitinkami šepečiai ir valymo priemonės, kurios padeda išvengti durelių užšalimo ir kėbulo braižymo.
Norint automobilį galima plauti ir savarankiškai. Ką reikėtų žinoti, prieš tai darant?
Išvenkite baudos
„Visų pirma reiktų atkreipti dėmesį, kad automobilį plauti galima tik specialiose, tam skirtose vietose. Plaunant automobilį kieme gali grėsti baudos už aplinkos teršimą“, – priminė R. Timoščik.
Ji įspėjo, kad automobilio plovimas ne toks paprastas procesas, koks gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio.
„Visų pirma, reikalingos tinkamos priemonės: tinkama ir kokybiška chemija, specialios šluostės bei tekstiliniai šepečiai, kurie nebraižo kėbulo. Plaunant automobilį būtina naudoti šiltą vandenį, minkštą šluostę arba kilpinį rankšluostį. Taip pat plauti automobilį reikia atskirais plotais, nuolat juos skalaujant bei neleidžiant išdžiūti plovimo priemonei, dažnai apipilti vandeniu“, – kalbėjo ji.
„Statoil“ atstovės teigimu, žiemą išskirtinį dėmesį reiktų atkreipti į automobilio langus bei dugną.
„Dėl kritulių gausos nešvarumai kaupiasi ant automobilio langų taip mažindami matomumą, tad jų priežiūra yra ypač svarbi. Ant automobilio dugno susikaupusios druskos gali tapti korozijos židinio priežastimi“, – pasakojo moteris.
Plovimas be šepečių
15min taip pat apsilankė bekontaktėje „Švaros brolių“ savitarnos plovykloje. Nors joje kabo instrukcija, kaip plauti automobilį žiemą, kartais darbuotojams tenka gelbėti vieną kitą nelaimėlį, pradėjusį plauti automobilį šaltu vandeniu.
Tačiau automobilį plauna, žinoma, ne visi.
„Yra du tipai žmonių. Yra tokie, kurie galvoja, kad visiškai automobilio nereikia plauti, nereikia prižiūrėti, nes iš to nėra jokios naudos. Tačiau jie susiduria su tokia problema, kad, automobilį parduodant, specialistai mato kėbulo kokybę – jis surūdijęs, nebuvo prižiūrėtas, nepoliruotas niekada, nuėjęs lako sluoksnis, išblukęs dažų sluoksnis dėl saulės“, – pasakojo „Švaros brolių“ atstovas Naurimas Gringis.
Jis, žinoma, labiau myli tuos, kurie myli savo automobilius.
„Jie prižiūri savo automobilius kiekvieną savaitę. Žino, kad turi periodiškai arba atvaryti automobilį į švaros centrą, arba bekontaktę plovyklą. Jų automobiliai visada švarūs, nupoliruoti, salonai tvarkingi, atliktas cheminis valymas – labai pavasarį populiari paslauga“, – pasakojo jis.
Bekontaktėje plovykloje nenaudojami jokie šepečiai – tik vanduo su įvairiais priedais. Žiemą „Švaros brolių“ plovykloje reikia rinktis tik 2 ir 4 programas automobiliui plauti – likusios tinkamos tik esant šiltam orui.
„Reikia plauti, kai yra minusinė temperatūra, tik su šiltu vandeniu, nes šaltu vandeniu plaunant, automobilis iškart apledės. Kad durelės neapledėtų, reikia jas atidaryti ir palikti porai minučių. Tada galima jas užsidaryti ir jos neužšals“, – pasakojo N.Gringis.
Vanduo, naudojamas plovykloje, yra su mikrogranulėmis, kurios skirtos purvo numušimui nuo automobilio kėbulo.
Jeigu lako sluoksnio nebelieka, tada jau braižosi dažai, vizualiai matome, kad automobilis atrodo padėvėtas, senas, neišvaizdus. Nusipirkus automobilį ir jį prižiūrint taip, kaip reikia, jis ir po 10 metų atrodys gražiai, – sakė N.Gringis.
„Mes nenaudojame jokių šepečių ir visas purvas nuo automobilio kėbulo pašalinamas su vandens ir mikrogranulių srove. Automobilis, prie jo liečiantis šepečiais, braižosi. Jeigu lako sluoksnio nebelieka, tada jau braižosi dažai, vizualiai matome, kad automobilis atrodo padėvėtas, senas, neišvaizdus. Nusipirkus automobilį ir jį prižiūrint taip, kaip reikia, jis ir po 10 metų atrodys gražiai“, – pasakojo bendrovės atstovas.
Pasak jo, užėjus dideliems šalčiams, yra atliekama papildoma paslauga – tarpdurių sutepimas.
„Kai yra minusinė temperatūra, būtų gerai susitepti tarpdurius ir tada jie tikrai neužšals“, – pasakojo N.Gringis.
Nuplovus automobilį vandeniu su mikrogranulėmis (2 programa), reikia jį nuskalauti su vašku (4 programa).