Anot ekspertų, spustelėjus šaltukui maždaug keturis kartus išauga techninės pagalbos kelyje poreikis. Dažniausiai pagalbos prireikia dyzelinių automobilių vairuotojams, taip pat pasipila elektros instaliacijos gedimai, automobilių aušinimo sistemos sutrikimai, dėl kurių variklis gali perkaisti ir sugesti. Netrūksta skundų dėl degalų sistemos gedimų, taip pat atvejų, kai išsikrauna automobilio akumuliatorius.
Tačiau BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis įsitikinęs, kad laiku pasirūpinus automobiliu, jį užvedant šaltą rytą sunkumų tikrai neturėtų kilti.
Žieminiai degalai
Ekspertai pabrėžia, kad didžiųjų šalčių metų reikėtų pasistengti, kad automobilio bakas būtų sklidinas žiemai tinkamų, itin žemas temperatūras atlaikančių, degalų. Ši taisyklė ypač aktuali dyzelinių automobilių vairuotojams, mat žiemai netinkamas arba įvairių vasaros laikotarpiui skirtų priedų turintis dyzelinas yra linkęs tirštėti ir stingti, užkimšti visą degalų sistemą. Netinkami degalai šalti gali net tuo atveju, jei automobilis važiuoja.
Be to, sklidiną baką turėti patariama ir toldė, kad pustuščiame kaupiasi kondensatas, kuris šąla.
Trumpos kelionės – kenkia
Esant dideliems šalčiams, derėtų atsisakyti trumpų kelionių. Užvedant variklį, šildant saloną, langus, įjungus šviesas sunaudojama daug automobilio energijos, kurią reikia atstatyti tinkamai įkraunant automobilio akumuliatorių. Tačiau dažnai važiuojant trumpais atstumais to padaryti nepavyksta ir, paspaudus šalčiams, menkai įkrautame akumuliatoriuje energijos automobilio užvedimui nebepakaks.
Jeigu nėra galimybės važiuoti ilgesnių atstumų, patariama papildomai įkrauti automobilio akumuliatorių. A.Žiukelis perspėja, kad jeigu visgi automobilis nebeužsiveda, geriausia į pagalbą kviestis profesionalus, mat patiems neteisingai sujungus užvedimo laidus, galima automobiliui rimtai pakenkti.
Papildoma patikra
Artėjant šalčiams automobilį verta patikrinti papildomai. Pasižiūrėti aušinimo ir kitų eksploatacinių skysčių lygį, patikrinti generatoriaus ir akumuliatoriaus būklę, pasirūpinti didesnę neigiamą temperatūrą atlaikančiu langų skysčiu.
Verta pagalvoti ir apie ledo tirpiklius, pavyzdžiui, automobilio spynelei atitirpinti, taip pat – įsigyti ledo grandiklį, padėsiantį nugramdyti langus, arba specialią priemonę, leidžiančią greitai atitirpinti apšalusius langus.
Gali nukentėti ir pakaba
Prasidėjus šalčiams ekspertai pataria pasirūpinti tinkama apranga, kad tuo atveju, jei automobilis sugestų kelyje, nereikėtų kęsti šalčio. Pabrėžiama, kad reikėtų visuomet pasirūpinti gerai įkrauti telefono bateriją ir, jei yra galimybė, turėti išorinę bateriją. Išsiruošus į ilgesnę kelionę derėtų informuoti artimuosius, kur vykstama, kokiu maršrutu ir kada planuojama pasiekti kelionės tikslą, kad nutikus bėdai pagalba atvyktų greičiau.
Esant dideliam šalčiui vairuotojai turėtų būti ypač atidūs prieš kelio duobes ar kitus nelygumus, mat pakabos detalės tokiu oru tampa trapesnės ir gali būti sugadintos esant daug mažesnei apkrovai nei būtų būtų esant teigiamai temperatūrai.