Temą siūlykite gazas@15min.lt
„Nors jau praėjo beveik pusantrų metų, kai buvo pakeistos kelių eismo taisyklės dėl važiavimo esant šviesoforui su papildoma sekcija, dalis vairuotojų vis dar nežino pasikeitimų, todėl stovi degant žaliam signalui ir stabdo eismą.
2019 m. lapkričio 1 d. nustojo galioti kelių eismo taisyklių 75 punktas, kuriuo buvo nustatyta, kad, jeigu ties žaliu šviesoforo signalu įrengta papildoma sekcija su žalia rodykle, važiuoti rodyklės nurodyta kryptimi leidžiama tik įsijungus šios sekcijos signalui. Tai reiškia, kad nuo to laiko nedeganti papildoma sekcija nedraudžia eismo ir, jeigu dega žalias apskritimo formos signalas (be rodyklių), galima sukti ir į dešinę“, – primena esmę D.Santockis. Ir pateikia iliustraciją.
Vilniuje ties kai kuriais šviesoforais įrengti informaciniai stendai, kaip važiuoti, jeigu dega žalias signalas ir nedega papildoma sekcija, bet net ir tai neatkreipia kai kurių vairuotojų dėmesio, kurie pusantrų metų nesugeba sužinoti pasikeitusių eismo taisyklių.
„Bet gal iš dalies kalti ir informacinių stendų ruošėjai, kurie stenduose papildomą sekciją vaizduoja ryškia spalva, ir ji atrodo kaip „šviečianti“, nors turėtų būti neaktyvi?“, – klausia skaitytojas.
D.Santockio nuomone, bet kuriuo atveju tai neatleidžia nuo atsakomybės vairuotojų, kurie privalo žinoti aktualias eismo taisykles. Tereikia įsiminti, kad nedeganti papildoma sekcija nedraudžia eismo. Nedegant papildomai sekcijai, reikia vadovautis trijų spalvų šviesoforu.
Jeigu dega žalias skritulio formos signalas, galima važiuoti ir į dešinę. Jeigu dega žalias signalas su rodykle „tiesiai“ ar „tiesiai ir į kairę“, sukti į dešinę negalima.