Anot VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktoriaus Remigijaus Lipkevičiaus, diegiamo greičio matuoklių tinklo tikslas nėra bausti. Svarbiausias siekis – užtikrinti eismo saugą mažinant skaudžių eismo įvykių skaičių, skatinti vairuotojus kelyje elgtis atsakingai, važiuoti leistinu greičiu.
MGM dažniausiai įrengiami vietose, kuriose yra padidėjusi rizika nukentėti pažeidžiamiems eismo dalyviams, pvz., gyvenvietėse prie mokyklų, perėjų ar sankryžų, ties ugdymo įstaigomis, religinio susibūrimo vietomis, pavojingomis sankryžomis, pėsčiųjų perėjomis ir kitais aktualiais objektais, ties kuriais yra tikėtini reguliarūs pėsčiųjų ir (arba) dviratininkų srautai.
MGM įrengiami atsižvelgus į tokius kriterijus, kaip gyvenvietės tipas, teritorijos užstatymas, formaliojo švietimo įstaigos, eismo intensyvumas, esamos greičio valdymo priemonės ir įvykių statistiniai duomenys. Šie įrenginiai priverčia vairuotojus pristabdyti tam tikroje vietoje ir sumažina riziką eismo įvykiui įvykti.
Be aukščiau įvardintų 70 MGM, šiuo metu Lietuvos valstybinės reikšmės keliuose veikia 50 (25 ruožai) ir dar diegiamos vidutinio greičio matavimo sistemos (VGMS). Pagal šiuo metu VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos įgyvendinamas sutartis, palaipsniui turėtų būti įdiegti dar 106 VGMS ruožai (t. y. 212 įrenginių).
Visų matuoklių įrengimo vietos ir terminai paskelbti VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija tinklapyje.
Valstybinės reikšmės keliuose greičio matuokliai įrengiami pagal VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos parengtas VGM ir MGM greičio matuoklių įrengimo eiliškumo nustatymo metodikas. Matuoklių būsimų vietų prioritetai nustatomi atsižvelgiant į metodikose aprašytus kriterijus, iš kurių didžiausią įtaką, be kitų metodikoje numatytų kriterijų, turi vidutinis metinis paros eismo intensyvumas ir eismo įvykių skaičius.
Prioritetines VGM ir MGM eiles sudaro pagal nustatytus kriterijus atrinkti tie valstybinės reikšmės kelių ruožai, kuriuose eismo saugos požiūriu tikslingiausia būtų diegti greičio kontrolės sistemas.
Leistino greičio viršijimas yra viena iš pagrindinių skaudžių eismo įvykių priežasčių. Preliminariais duomenimis, apie 70 proc. eismo įvykių įvyksta dėl greičio viršijimo. Eismo saugos prevencinės priemonės nuosekliai ir kompleksiškai įgyvendinamos drauge su Lietuvos kelių policijos tarnyba, Lietuvos transporto saugos administracija, savivaldybėmis.