Pasak „General Motors“ už vandeniliu varomus automobilius atsakingo vadovo Georgeo Haseno, šiuo kuru varomus automobilius gaminti apsimokės tik 2025 metais. Tiesa, tai tik viena medalio pusė – šiandien ir pačio vandenilio gavyba yra labai brangi.
Klausimas – ar esant tokioms ekonominėms sąlygoms išvysime masiškai gaminamus vandeniliu varomus automobilius?
Pasak vadovo, taip. Tiesa, net jis pats sutinka, kad tai gali pasikeisti – jei pirkėjai jau artimiausiu metu vietoje automobilių su vidaus degimo varikliu rinksis elektromobilius, kompanijos gali užšaldyti vandenilinių automobilių tobulinimą ir mesti visas pajėgas į elektrinius.
Šiai dienai viena brangiausiu vandeniliu varomų automobilių gamybai reikalingų medžiagų yra platina. Tarkime vandeniliu varomam prototipui „Chevrolet Equinox“ šio tauraus metalo reikia net 80 gramų. Pasak Hanseno, 2025 metais jo reikės vos dviejų gramų – mažiau nei šiuo metu randame moderniame automobilio katalizatoriuje.