Automobilio vardinis numeris gali būti sudarytas iš skaičių ir raidžių derinio. Simbolių skaičius – nuo 1 iki 6, tačiau tarp jų privalo būti bent vienas skaitmuo. Pavyzdžiui, valstybinis numeris „VAIDAS“ nėra leidžiamas, tačiau „VA1DAS“ su vienetu vietoje „I“ raidės jau tinkamas.
Tokius valstybinius numerius išduodančios įmonės „Regitra“ teigimu, susidomėjimas išskirtiniais ženklais ėmė mažėti. Žmonės rečiau švaisto pinigus tokiems dalykams?
„Šiemet iki lapkričio 1 d. šių ženklų išduota 10 proc. mažiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai. Šiemet nuo sausio 1 iki lapkričio 1 d. išduoti 69 tokie ženklų komplektai, pernai atitinkamu laikotarpiu – 77“, – komentavo „Regitros“ atstovė spaudai Laimutė Užupė.
Įmonės duomenys atskleidžia, kad populiariausi vardiniai numeriai buvo prieš pat krizę – 2007-aisiais. Tuomet jų buvo išduoti 143 komplektai.
Pasak L.Užupės, daugiausia vardinių numerių įsigyjama kovo mėnesį – tuomet automobilių prekyba būna aktyviausia.
Pirkėjai – įmonės
Dauguma tokių išskirtinių ženklų pirkėjų yra įmonės, norinčios išskirti savo automobilius ar papildomai reklamuoti savo produktą. Neretai tuo naudojasi automobilius ne Lietuvoje eksponuojančios organizacijos, kadangi čia vardiniai numeriai kainuoja mažiau nei Vakarų Europos valstybėse.
Reikia keisti mąstymą. Tai pigiausia investicija gauti papildomo pasaulinio eterio.
Lenktynininkas Benediktas Vanagas dalyvaus po mėnesio prasidedančiame Dakaro ralio maratone, kur jo komandai prireiks penkių automobilių. Jų valstybiniai numeriai – DAKAR1, 2DAKAR, DAKAR3, 4DAKAR ir DAKAR5.
B.Vanagas nesutiko su požiūriu, kad tai yra bereikalingos išlaidos. „Reikia keisti mąstymą. Tai pigiausia investicija gauti papildomo pasaulinio eterio“, – sakė trečiam iš eilės Dakaro maratonui besiruošiantis lenktynininkas.
Tokio masto renginį kaip Dakaras stebi operatoriai ir fotografai iš viso pasaulio, o jų dėmesį vardiniai valstybiniai numeriai lengvai atkreipia. Ne tik Lietuvoje veiklą vykdančių rėmėjų turinčiam B.Vanagui tai – didelė nauda.
Lietuvoje pigiau
Automobilių nuomos įmonė „Myan Management“ į Lietuvą prieš metus atgabeno pirmą „Bugatti Veyron“, o visai neseniai pristatė ir „Porsche 918 Spyder“ bei „BMW i8“. Visi jie su lietuviškais registracijos numeriais, tačiau mūsų šalies keliais nevažinėja – yra nuomojami Pietų Prancūzijoje.
„Myan Management“ direktorė Rasa Gogolienė teigė, kad tokie automobiliai – tik dalis įspūdingo įmonės transporto parko, kuriame galima rasti tokius automobilius kaip „Bentley Continental“, „Porsche 911“, „Aston Martin DBS“ ar „Rolls-Royce Ghost“. Dalis jų pristatomi Ženevos bei Frankfurto automobilių parodose.
Kodėl už toliau nei 2 tūkst. km nuomojamam automobiliui reikalinga lietuviška registracija? Atsakymas gana paprastas – Lietuvoje tą daryti pigiau, nes nėra jokių galingiems automobiliams taikomų mokesčių, o vardinių numerių kaina – 5 tūkst. Lt už komplektą, – yra keliskart mažesnė už analogiškus numerius Vakarų Europoje.