Kaip rašo tvn24.pl, prasidėjo pirmasis konkurso, kurio nugalėtojai ties autostrados nuo Lietuvos sienos iki Varšuvos dalį tarp Ščučyno ir Račkų, etapas. Šio kelio ilgis – 63 kilometrai.
Pirmajame etape ketinama vertinti konkurso dalyvių kompetenciją ir patirtį, turimus darbuotojus, ekonominį pajėgumą.
Šis kelias suskirstytas į tris atkarpas, joms paskelbti atskiri konkursai. Visuose juose dalyvauja po daugiau nei 20 kelių tiesimo bendrovių. Iš jų bus atrinktos geriausiai atitinkančios sąlygas, jos per 40 dienų privalės pateikti finansinius pasiūlymus.
Pagrindiniai kriterijai, anot Generalinės krašto kelių ir autostradų direkcijos Olštyne atstovų, yra kaina ir projekto įgyvendinimo laikas. Manoma, kad darbams atlikti prireiks mažiausiai 29 mėnesių, ilgiausias numatytas terminas – 35 mėnesiai. Sutartis ketinama pasirašyti kitų metų trečią ketvirtį, o darbus pabaigti – 2020-ųjų antroje pusėje.
Dar nebaigtas greitkelis jungia Lenkijos sostinę su Lietuvos pasieniu ties Budzisku., toliau susilieja su „Via Baltica“ magistrale, kuria galima pasiekti Kauną ir Rygą. Lietuva taip pat kol kas neturi keturių juostų magistralės nuo pasienio su Lenkija iki Kauno.
Visa S61 kelio, kurio ilgis 235,5 km, statyba yra suskirstyta etapais. Atkarpa tarp Mazovijos Ostruvos ir Ščučyno yra ruošiama – rengiami projektiniai pasiūlymai. Kelio statybai nuo Ščučyno iki Račkų konkursai paskelbti. Atkarpa nuo Račkų iki Pietų Suvalkų jau baigta, tai Augustavo apvažiavimo dalis. Statomas ir Suvalkų aplinkkelis. Konkursas vyksta ir atkarpai tarp Suvalkų bei Budzisko.
Kelio nuo Ščučyno iki Budzisko (sienos su Lietuva) statybai Lenkija gavo finansavimą iš Europos Sąjungos fondų. Bendra projekto vertė – 3,43 mlrd. zlotų (700 mln. eurų), pusę sumos sumokės Lenkijos valstybė.