Kadangi žiemą pats važinėjau dygliuotomis padangomis, atėjo metas su jomis atsisveikinti ir apauti automobilį vasarine guma.
Padangų pirkti nereikėjo, mat garaže turėjau vos kelis tūkstančius kilometrų nuvažiavusias padangas. Padangas visuomet montuoju pas savo partnerius – Panevėžyje, Ramygalos gatvėje esančiame „Ratų servise“.
Susidraugauti su ratų montavimo staklėmis – nelengva, bet įmanoma
Atvykus pas kolegas ir keičiant ratus gimė idėja – pabandyti padangas susimontuoti ir subalansuoti pačiam. Kadangi „Ratų servise“ yra ne vienos ratų montavimo staklės, pagalvojau, kad norinčių pasikeisti padangas eilės labai nesustabdysiu, ir nusprendžiau vieną ratą pasikeisti savo jėgomis.
Pirmiausia padangos vidines briaunas reikia patepti specialia koše.
Procedūra tik žiūrint iš šalies atrodo visiškai paprasta, tačiau keturis pedalus priekyje ir vieną šone turinčios staklės lengvai įveikiamos tik tiems, kurie jau turi patirties bei įgūdžių šiame darbe. Po trumpo instruktažo užsimoviau pirštines ir kibau į darbus. Į dirbtuves jau buvau atsinešęs savo padangas ir ėmiausi tos vienintelės likusios padangos montavimo darbų.
Darbo eiga: speciali košė
Pirmiausia padangos vidines briaunas reikia patepti specialia koše. Na, aš ją taip pavadinau, nors gali ji vadinama ir kitaip. Ji reikalinga tam, kad montavimas būtų sklandesnis. Kiek vėliau, specialiu kranu (šį įrenginį taip pakrikštijau pats) padanga užmaunama ant ratlankio, o tuomet belieka tik ją pripūsti. Aišku, sumontavimas yra kiek greitesnis ir lengvesnis už numontavimą, tačiau daugiausia reikalų tądien turėjau prie rato balansavimo staklių.
Vienas svarbiausių akcentų balansavime – tinkamas svarelių uždėjimas. Išmani įranga nustato, kiek gramų svarelių reikia uždėti ant ratlankio, kad būtų rastas tinkamas balansas. Svareliai taip pat būna dviejų skirtingų tipų – vieni klijuojami vidinėje ratlankio dalyje, kiti tvirtinami išorėje ant ratlankio briaunos.
Iš pirmo žvilgsnio tai greita ir paprasta procedūra, kai tai daro patyrę specialistai, tačiau man net ir po instruktažo kilo nemažai klausimų, ką ir kaip čia reikia daryti. Žinoma, ratą subalansuoti pavyko, tačiau dėl šventos ramybės meistrai tą ratą perbalansavo iš naujo. Kaip atrodo ratų montavimas galite išvysti vaizdo įraše, kuriame visas procesas įamžintas pirmuoju asmeniu.
Išvada – kiekvienas turi daryti savo darbą. Kaip ratų montuotojui ne iš pirmo karto pavyktų sureguliuoti fotoaparato nustatymus, taip ir man ne išsyk pavyko prisijaukinti ratų montavimo įrangą.
Aišku, pasitreniravus viskas įmanoma, tačiau kiekvienas darykime tai, ką sugebame geriausiai.
Prašo sumontuoti ir naujas, ir beveik „plikas“ padangas
Galiausiai sumontuotą ir subalansuotą ratą užsidėjau ant savo „Mitsubishi“ ir atlaisvinau vietą kitiems klientams. Mano draugai ratų montuotojai patikino – klientų šiomis dienomis gerokai daugiau nei įprastai. Nors prieš žiemą antplūdis būna didesnis, tačiau didelių pertraukų darbo metu čia dirbantys montuotojai neturi ir dabar.
Kaip jau minėjau, vasaros sezonui ant mano „Mitsubishi“ buvo uždėtos ne naujos, o mažai pravažiavusios „Marangoni Zeta Linea“ padangos. Nusprendžiau pasidomėti, kokias padangas ant savo automobilių deda kiti klientai. Netrukus atvyko „Seat“ vairuotojas, kuris atsivežė ne naujas, tačiau taip pat nedaug naudotas padangas.
Kiek vėliau atvažiavo ir daugiau automobilių, kurie vasaros sezono metu važiuos naudotomis, bet ne senomis ir gana kokybiškomis padangomis. Pasitaikė ir vienas, kitas vairuotojas, atsivežęs visiškai naujas padangas, dar su etiketėmis.
Būna ir taip, kad kartais žmogus atsiveža padangas, kurios jau tinka tik išmetimui.
Padangas montuojantis Aretas Juodikis papasakojo, kokias padangas dažniausiai tenka montuoti ant klientų automobilių ir kokių kuriozų pasitaiko šiame darbe.
„Dažniausiai žmonės atsiveža savo jau turimas ir naudotas padangas. Visiškai naujos padangos dedamos rečiau. Galbūt prieš žiemą žmonės labiau susirūpina padangų būkle. Aišku, dabar kai yra pigesnių garsių gamintojų alternatyvų, naujų padangų pasitaiko dažniau.
BMW degino padangas
Būna ir taip, kad kartais žmogus atsiveža padangas, kurios jau tinka tik išmetimui. Protektoriaus gylis siekia vos vieną milimetrą. Pasakome vairuotojui, kad su tomis padangomis jau geriau nevažiuoti, tačiau žmogus teigia, kad jam dar vienam sezonui jų pakaks. Šitaip taupo ir rizikuoja“, – sakė padangas montuojantis A.Juodikis.
Dar bebūnant „Ratų servise“ čia atvyko ir vienas išskirtinis klientas.
Senu BMW automobiliu atvažiavęs jaunuolis greta dirbtuvių sukėlė tikrą dūmų debesį.
Jis, prasukdamas galinius BMW ratus, visiškai pribaigė senas ir išmetimui skirtas žiemines padangas ir „Ratų servise“ sustojo jų pasikeisti vasarinėmis.