Kas keisčiausia, kad miesto pasiilgti priverčia ne automobilio nesugebėjimas susidoroti su 1930-ųjų standartus atitinkančiu keliu. Priešingai, ix35 su keliais, šansų būti užklotiems asfaltu turinčiais ne daugiau nei Pilies gatvės benamis gauti tūkstančio eurų auką, susidoroja labai puikiai.
Galima sakyti, kad „Hyundai ix35“ yra komfortiškas pasirinkimas žmogui, iškeitusiam patogų gyvenimą mieste į kvėpavimą dulkėmis kur nors pamiškėje. Pakaba garsų neskleidžia, žvyrkelio duobes automobilis sėdinčiam viduje išlygina tarsi trintukas – pieštuko rašmenis, o keturių varomų ratų transmisija suteikia pasitikėjimo lendant į miško keliuką ar važiuojant žiemą.
Nauji „Hyundai“ modeliai taip pat pasižymi puikia garso izoliacija ir ix35 nėra išimtis. Skirtumą tarp 90 ir 120 km/val. automobilio keleivis pajaučia tik matydamas spidometrą.
Keletas „bet“
Nors automobilis pasižymi neblogu kainos ir kokybės santykiu, nemažai jo konkurentų atsinaujino. Praėjusiais metais pristatyti visiškai nauji „Toyota RAV4“ bei „Honda CR-V“, šiemet – „Nissan Qashqai“ bei atnaujintas „Škoda Yeti“. Visi jie – penkiaviečiai krosoveriai, kurių savininkai gali turėti iliuzijų apie važiavimą ten, kur navigacija sako „Turn around when possible“.
Tiesioginiu ix35 konkurentu galima vadinti „Nissan Qashqai“ – krosoverių lyderį visame pasaulyje. Jų kainos bei įrangos galimybės panašiausios – RAV4 bei CR-V yra prabangesni ir gerokai brangesni modeliai, o „Yeti“ – pigesnis ir turintis mažiau įrangos pasirinkimo galimybių.
Kuo ix35 gali būti geresnis už „Qashqai“? Pirma – pasirinkimo laisve. 5 varikliai prieš 3 variklius, 115-184 AG prieš 110-130 AG. Antra – dydžiu. „Hyundai“ krosoveris kiek stambesnis už savo konkurentą ir tai atsiskleidžia salono erdvėje bei bagažinėje – šios erdvė litrais yra 465 l prieš 439 l, ix35 naudai.
Variklių gama
„Hyundai“ pasižymi puikiais dyzeliniais varikliais, o geriausią įspūdį palieka galingiausias į ix35 montuojamas, 184 AG dviejų litrų darbinio tūrio CRDi. Jis komplektuojamas tik su keturių varančių ratų pavara ir būtent tokią kompoziciją radau bandomajame modelyje.
Kur šio variklio smagumas? Paspaudus akceleratorių, nėra jausmo, kuris apima vairuojant automobilius su silpnais varikliais. Po „gazo“ paspaudimo bent iki pusės tokie modeliai atrodo tarsi skriaudžiami ir verčiami daryti darbą, kuris jiems yra baisesnis nei saulėtekis vampyrui. Profesionalus indų plovėjas juk neverda sriubos, ar ne? Taip pat ir 100 AG variklį turintis krosoveris negali važiuoti greitai bei maloniai.
Tai yra galingiausias variklis ix35 gamoje. Kiti – 1,7 l 115 AG ir 2,0 l 136 AG dyzeliniai bei 1,6 l 135 AG ir 2,0 l 163 AG benzininiai. Būtent 184 AG dyzelis yra vienas galingiausių agregatų, montuojamų į tokio tipo krosoverius – nei CR-V, „Mazda CX-5“, RAV4, nei „Yeti“ ar „Qashqai“ tokių neturi. Tokią variklių pasiūlą gali pasiūlyti tik KIA – „Sportage“ modelis techniškai yra identiškas ix35.
Pravažumas
Šios klasės krosoveriai neretai sulaukia kritikos dėl riboto pravažumo galimybių. Nemažai jų yra komplektuojami tik su priekiniais varančiais ratais, o ir jų prošvaisa įspūdžio nedaro. „Hyundai ix35“ nėra išimtis – daugiausia šių modelių parduodami būtent su dviejų varančių ratų transmisija, o jo aukštis įspūdžio nepalieka. Tačiau modelis su keturiais varomais ratais priverčia kalbėti kitaip...
Krosoveris turi dvi sistemas, įrodančias, kad jis pretenduoja į tikro visureigio titulą ir gali važiuoti įvairiausiais paviršiais. Vienas jų – centrinio diferencialo blokatorius. Nuspaudus šį mygtuką, automobilis visą laiką tampa varomas keturiais ratais. Kitas – nusileidimas bekele. Paspaudi vieną mygtuką ir gali susikelti koją ant kojos, nes žmogiško įsikišimo reikės tik sukiojant vairą – ix35 pats nusileis iš pirmo žvilgsnio neįveikiama atrodančia nuokalne.
Kiek krosoverių turi tokius mygtukus? Kuo toliau, tuo mažiau. Pliusas „Hyundai“ už tai, kad krosoveris šiai kompanijai dar netapo automobiliu, galinčiu važiuoti mieste ir kuriam didžiausias iššūkis yra parkuotis užlipant ant bordiūro.