Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Velykinė legenda apie Geležinį Vilką: kuriomis Vilniaus gatvėmis saugiausia vežti kiaušinius?

Sparnuotos frazės „ne malkas juk veži“ arba „vežk atsargiai, tarsi kiaušinius vežtum“ turi realų pagrindą. Juk malkas automobiliu tikrai vežtume kitokiu stiliumi, nei tuziną naminių kiaušinių mamai – marginimui prieš Šv. Velykas.

Šis reportažas – apie kiaušinių pavėžėjimo (marginti pas mamą) paslaugą, pareikalavusią iš žurnalistų susikaupimo ir netgi vairavimo meistriškumo apvažiuojant didžiausias duobes.

Vilniuje jau senokai sklando dvi legendos apie geležinį vilką. Pirma – apie kunigaikščio Gedimino susapnuotą. Antra – apie Geležinį Vilką, kurio vardu pavadinta viena svarbiausių sostinės eismo arterijų.

Kadaise, iki Geležinio Vilko gatvės rekonstrukcijos, ja važiuojant buvo galima ir dantis pamesti, ir smegenis susitrenkti į automobilio stogą (čia didesnio ūgio žmonėms). Todėl velykiniam pagrindinių Vilniaus gatvių testui ruošėmės rimtai. Pasirūpinome ir šalmu (galvai apsaugoti), ir testiniais kiaušiniais (su atsarga, jei jų daug sudaužytume, važiuodami per duobes), ir netgi prijuoste (jei reikėtų kepti kiaušinienę, užuot marginus sveikus kiaušinius).

Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Vilniaus gatvių kokybės testas su Dacia Spring, pasitelkus kiaušinius prieš Velykas
Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Vilniaus gatvių kokybės testas su Dacia Spring, pasitelkus kiaušinius prieš Velykas

Gatvių testo metodologija labai paprasta ir objektyvi. Į automobilį įdėjome metalinį dubenį, jį pritvirtinome, kad neslidinėtų. Į dubenį sudėjome tiek žalių (nevirtų) kiaušinių, kad jie be reikalo nešokinėtų, vienas kitą kiek prilaikytų. Tačiau, kad važiuojant per nelygumus, girdėtųsi, kaip į duobes reaguoja jų lukštai.

„Kietas“ elektromobilis – puikus duobių lakmuso popierėlis

Testui pasirinkome elektromobilį „Dacia Spring“. Labai pavasario šventėms tinkantis pavadinimas ir ekologinis statusas. Nes „Spring“ yra pigiausias Lietuvos rinkoje elektromobilis, vartojantis gana nedaug elektros – apie 13 kWh/100 km. Tiesa, ir komforto jame labai nedaug, dominuoja minimalizmas. O tai mūsų testą padarė dar objektyvesnį. Juk prabangus „Jaguar“, „Audi“ ar BMW (ypač, jei turi pneumatinę pakabą) daug švelniau reaguotų į duobes.

Nevažiavome senu grindiniu, grįstu akmenimis – rinkomės pagrindines miesto arterijas. Taigi judėjome Ukmergės g. – Geležinio Vilko g. – Savanorių pr. iki Žemųjų Panerių. Tuomet ištyrėme visą Geležinio Vilko gatvę iki pat Santaros klinikų, Laisvės prospektą ir dar išbandėme maršrutą Žirmūnai-Pilaitė.

Eksperimento teorines išvadas galime paskelbti iš karto: sudaužyti kiaušinius Vilniaus gatvėse tikrai galima. Bet tam, ko gero, tektų pažeisti KET. Taip pat norime nuraminti: iš kelių policijos nuobaudų bent jau iki šiol negavome, gyvūnai šių eksperimentų metu taip pat nenukentėjo.

Kaip viskas buvo iš tikrųjų, galite sužinoti pasižiūrėję visą filmuoto reportažo versiją žemiau.

Kaip galvojate, kuriame ruože kiaušiniai dubenyje šokinėjo, kuriame ridinėjosi tyliai, o kuriame jų laukė amerikietiški kalneliai?

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos