Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Verslininkai pyksta dėl neasfaltuojamos gatvės dalies, savivaldybė atkerta – čia ne gatvė

Vilniaus pramoniniame rajone, Metalo gatvėje, įsikūrusios įmonės ne vienerius metus skundžiasi apgailėtina dalies gatvės danga. Pagrindinė gatvė išasfaltuota, tačiau įvažiavimas, kurį verslininkai irgi laiko gatvės dalimi, liko apleistas – pravažiavus net mašiną gali tekti remontuoti. Į savivaldybę kreiptasi, bet ji, kažkada žadėjusi padėti, dabar ginasi, kad tai tėra privažiavimas, o ne gatvė.
Prastos būklės Metalo gatvės atkarpa
Prastos būklės Metalo gatvės atkarpa / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Ištrupėjusi danga, gilios duobės, kai kur – apie jas įspėjantys ženklai. Ir labai intensyvus sunkiasvorių automobilių, autobusų eismas. Taip įprastą darbo dieną atrodo Metalo gatvės dalis tarp 19 ir 19A numeriais pažymėtų pastatų.

Pramoninis kvartalas

Šioje atkarpoje įsikūrusios ne viena ar dvi įmonės, čia jų yra arti 20-ies. Bent jau prieš dvejus metus buvo surinkta apie 17–18 įmonių atstovų parašų prašant Vilniaus miesto savivaldybės imtis šios gatvės atkarpos remonto.

Tuomet, kaip pasakoja verslininkai, sulaukta atsakymo, kad jie yra eilėje ir galbūt 2020 metais gatvės atkarpa bus atnaujinta.

UAB „Transvelas“ vadovas Zenonas Čepulis 15min pasakojo, kad šioje gatvės atkarpoje apgadinti automobilį tikimybė didžiulė, ypač tiems, kurie apsilanko rečiau. O ir kasdien čia važiuojantys.

„Jeigu dar važiuotumėte, kai visos duobės užpiltos vandeniu, nesimato, kai kurios tokios, kad slenksčius galima mašinai sulaužyti“, – pasakojo verslininkas.

Jeigu dar važiuotumėte, kai visos duobės užpiltos vandeniu, nesimato, kai kurios tokios, kad slenksčius galima mašinai sulaužyti.

Gatvę asfaltavo, bet ne visą?

Jo teigimu, pati gatvė dabar atrodo gražiai, suremontuota prie metus ar dvejus, tačiau esą „pamiršta“ jos dalis – atšaka, kur įsikūrusios minėtos apie dvi dešimtys įmonių.

Z.Čepulis prisimena, kad prieš kelerius metus atvažiavusi „Grinda“ tas duobes užlopė, tačiau čia važinėja daug sunkiojo transporto, tad tas užlopymas gelbėjo neilgai.

„Tas 300–350 metrų keliukas taip išdaužytas... Visi „Kautros“ autobusai, kurie paskui keleivius veža, ir mūsų darbuotojai, ir mūsų sunkusis transportas, nes mes esame tarptautinių krovinių gabentojai, turime tokią didelę bėdą.

Pradėjome rašinėti, bet mūsų miesto valdžia labai gudri pasidarė, kur rinkėjai gyvena, visą miestą išgražino, dviračių takus padarė platesnius už kelius. O kur pramoniniai rinkėjai, jiems visai neįdomu, nes čia nedaug rinkėjų. Šita gatvė visiškai pamiršta, tiesiog košmaras“, – kalbėjo Z.Čepulis, tvirtindamas, kad partnerius iš kitų šalių gėda pasikviesti važiuoti tokia gatve.

Tik privažiavimas

Vilniaus savivaldybės Infrastruktūros skyriaus pateiktoje informacijoje teigiama, kad „tai nėra gatvė Metalo gatvė, o privažiavimas nuo Metalo gatvės“.

„Atkarpa nuo Metalo g. link Metalo g. 19 yra privažiuojamasis kelias prie statinių ar objektų, kuris nėra įtrauktas į savivaldybei nuosavybės teise priklausančių bendro naudojimo gatvių sąrašą, dėl šios priežasties nėra prižiūrimas Savivaldybės lėšomis.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Prastos būklės Metalo gatvės atkarpa
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Prastos būklės Metalo gatvės atkarpa

Nuo 2016 metų biudžete lėšos skiriamos remontuoti tik blogiausios būklės pravažiuojamųjų kelių dangoms pro daugiabučių gyvenamųjų namų kiemus, privažiavimams prie vaikų ugdymo įstaigų. Privažiavimo keliams pramoninėse teritorijose lėšos nebuvo skirtos.

Šioje atkarpoje įsikūrusioms įmonėms buvo siūloma pasinaudoti 50/50 tvarka. Be to, pabrėžtina, minima atkarpa patenka į privatų sklypą“, – teigiama Infrastruktūros skyriaus parengtame komentare.

Atkarpa nuo Metalo g. link Metalo g. 19 yra privažiuojamasis kelias prie statinių ar objektų, kuris nėra įtrauktas į bendro naudojimo gatvių sąrašą.

Patys remontuoti nenori

Z.Čepulis griežtai nesutinka, kad šis kelias – privati teritorija. „Kaip privatus kelias gali būti, mieste, kur tiek įmonių? Jeigu čia privatus kelias, kodėl aš neturiu teisės susidėti užtvarus, imti pinigus už važiavimą?“ – piktinosi jis.

Verslininkas teigia, kad lyg buvo siūloma savivaldybei prisidėti prie remonto, tačiau sumanymas įgyvendintas nebuvo. Vis dėlto paklaustas, galbūt vietos verslininkai norėtų patys susitarti ir sumokėti už gatvės atkarpos remontą, Z.Čepulis tokiu siūlymu sužavėtas nebuvo.

„Mes viską galime padaryti patys, bet vėlgi... Yra tos 20 įmonių, tad susitarti nebūtų taip lengva. Tarkim, aš sutinku iš savo įmonės pusės, kita bendrovė, keleivių vežėjai, gal irgi sutiks, o gal kita įmonė sakys, kad krovininių mašinų neturi, tik lengvąsias, tai kaip reikės paskirstyti, paskaičiuoti tuos mokėjimus?

Mes viską galime padaryti patys, bet vėlgi... Yra tos 20 įmonių, tad susitarti nebūtų taip lengva.

Aš esu sakęs savivaldybei, kad atsiųstų mums sąmatą ir darytų kokį bendrą susitikimą. Juk čia daug įmonių, kiekviena – pelno siekianti organizacija, kuri sako, kad visi važinėjame miesto keliais, kiekvienas krovininis automobilis, važiuojantis Lietuvos keliais, turi susimokėti kelių mokestį.

11 eurų mes mokame už sunkvežimį, 6 eurus – už tokį pusiau autobusiuką, atliekame techninę apžiūrą, mokame kelių transporto naudotojo mokestį (243 eurai kasmet už kiekvieną puspriekabę, 150 eurų – už kiekvieną vilkiką).

Antra vertus, mokame visus mokesčius valstybei, o dabar kažkas važiuoja geru keliu, o kažkas turi dar papildomai sumokėti. Na, jeigu reikia – mokėsim, bet vis tiek noriu akcentuoti, kad kaip gali būti miesto vidury, pramoninėje zonoje gatvė, kuri miestui nesvarbi, nors čia dirba tiek įmonių, jos moka tiek mokesčių, kuriuos gauna ir valstybė, ir miestas, bet tie pinigai lyg išgaruoja“, – kalbėjo verslininkas.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Prastos būklės Metalo gatvės atkarpa
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Prastos būklės Metalo gatvės atkarpa

Jis teigė tikrai nekalbantis apie įmonės kiemą, nors jame taip pat problemų turima, tačiau niekas nereikalauja, kad miestas rūpintųsi tuo, bet vis dėlto privažiavimas vidury miesto prie įmonių teritorijų turėtų būti miesto rūpestis.

Kaip teigia savivaldybė, kiekvienais metais sudaromas einamųjų metų darbų sezono metu remontuotinų gatvių sąrašas, gatvės yra reitinguojamos atsižvelgiant į automobilių ir viešojo transporto eismo srauto intensyvumą, gyventojų skaičių, teritorijos užstatymą, esamus ir planuojamus gyventojų traukos centrus ir kt.

Dar 2018 metų kovą Vilniaus miesto savivaldybės taryba yra patvirtinusi vietinės reikšmės gatvių sąrašą, kuris apima visas savivaldybei nuosavybės teise priklausančias bendro naudojimo gatves. Jį galima rasti čia atlikus dokumento paiešką arba Vilniaus miesto interaktyviajame žemėlapyje „Miesto tvarkymas“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs