Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Tarybos narys Vidas Urbonavičius: panaikinus mikroautobusus, Vilniuje padaugėjo automobilių

Nuo liepos pradžios Vilniuje panaikinus mikroautobusų maršrutus, automobilių srautas mieste padidėjo 7-8 proc., teigia viešojo transporto reformą kritikuojantis sostinės tarybos narys Vidas Urbonavičius. Anot jo, rengiami projektai, kuriuose numatyta, jog keleivius, kaip ir iki šiol, galės vežti privatūs vežėjai.
4 maršruto mikroautobusai į Perkūnkiemį nebevažiuos.
4 maršruto mikroautobusai į Perkūnkiemį nebevažiuos. / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

„Šiandien mes pastebėjome srauto padidėjimą, palyginti su vakar. Tai reiškia, kad fiksuojamas 7-8 proc. automobilių srauto padidėjimas (...) .Nepersodino mikroautobusų panaikinimas (žmonių – BNS) į autobusus“, – ketvirtadienį spaudos konferencijoje teigė V.Urbonavičius. Anot jo, sostinės viešojo transporto reforma turėtų vykti civilizuotai.

Pasak jo, yra parengti projektai, kuriuose numatoma suderinti privačius ir savivaldybės vežėjus.

„Šita chaotiška, beatodairiška skuba turi būti sustabdyta. Kitas aspektas, kad miesto tarybos kai kurios valdančiosios frakcijos jau yra pateikusios projektą, pagal kurį būtų suderinami ir privatūs vežėjai ir troleibusai, autobusai šioje viešojo transporto sistemoje“, – teigė V.Urbonavičius.

Vežėjų atstovai teigė, kad veiklą stabdo iki artimiausio miesto tarybos sprendimo dėl viešojo transporto reformos.

„Tai, kas įvyko liepos 2-3 dienomis, akivaizdu, kad įtvirtino privataus verslo pašalinimą iš rinkos. (...) Atėmė leidimus neteisėtai ir tuo pagrindu nebegali vežėjai tęsti savo veiklos. Įmonės laikinai sustabdė savo veiklą iki atskiro tarybos posėdžio. Artimiausias posėdis liepos 10 dieną numatytas, labai tikiuosi, kad jis įvyks“, – spaudos konferencijoje teigė Vilniaus miesto vežėjų asociacijos prezidentas Saulius Matulionis.

Savivaldybės teiginiai, kad sutartys su vežėjais galėjo būti nutrauktos, nes apie tai prieš pusmetį įspėjo vežėjus, yra netiesa.

Pasak jo, savivaldybės teiginiai, kad sutartys su vežėjais galėjo būti nutrauktos, nes apie tai prieš pusmetį įspėjo vežėjus, yra netiesa, kadangi valdžia nesilaikė pažadų ir laiku nepaskelbė naujų konkursų.

„Mes turime praeitų metų gruodžio 31 dienos raštą ir raštas skamba taip – dėl kvietimo dalyvauti konkurse. Ir kur įvardijama, kad konkursai bus paskelbti iki vasario 1 dienos, įvardijama, kad nuo liepos 1 dienos keleivių vežimo paslaugas Vilniaus mieste galės teikti tik vežėjai, integravęsi į bendrąją bilietų sistemą ir kad savivaldybei priėmus sprendimą optimizuoti tinklą yra sutartys nutraukiamos“, – sakė S.Matulionis.

„Mes gavome raštus, mes tikėjomės, kad bus paskelbti konkursai, tuo tarpu savivaldybė pati to punkto neįgyvendinusi, mus stumia iš rinkos“, – pridūrė vežėjų atstovas.

Vilniaus miesto vežėjų asociacijos valdybos pirmininkas ir keleivių vežimo bendrovės „Transrevis“ direktorius Vladas Dapkus teigė, kad turės atleisti 65 darbuotojus ir jiems išmokėti apie 400 tūkst. litų kompensacijų.

„Šiai dienai “Transrevis„ atleidžia 65 darbuotojus, kuriems reikalinga išmokėti kompensacijas. (...) Šiandien mums reikės iki 400 tūkst. litų kompensacijų“, – sakė V.Dapkus.

S.Matulionis teigė, kad privatūs vežėjai per metus perveždavo apie 5 proc. visų Vilniaus keleivių.

Anot savivaldybės, viešojo transporto pertvarkos imtasi, optimizuojant keleivių vežimo paslaugas. A.Zuokas yra sakęs, kad tai padės per metus sutaupyti 6 mln. litų. Savivaldybės teigimu, miesto taryba gegužę nepriėmė sprendimo dėl privačių vežėjų įtraukimo į naują transporto sistemą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais