Ne vienam vilniečiui, užklupus stipresniam ar gausesniam lietui teko atsidurti situacijoje, kuomet automobiliu teko „bristi“ per apsemtas Verkių bei Kareivių gatvių atkarpas. Panašu, kad netrukus, tokių problemų nebus.
Bendrovės „Grinda“ Rinkodaros ir komunikacijos skyriaus vadovas Egidijus Steponavičius tikina, kad kai kuriose atkarpose, vykdant darbus, keisis ir eismo organizavimas. Tačiau tikina, kad tai bus daroma, kuomet automobilių srautas mieste bus mažiau intensyvesnis.
„Šių metų kovo–balandžio mėnesiais darbai taip pat vyks šalia Kareivių gatvės dviračių tako – ten atviruoju kasimo būdu bus paklotas 2 m skersmens kolektorius. Planuojama, kad šis kolektorius kirs Žirmūnų–Kareivių gatvių sankryžą gegužės – birželio mėnesiais, kai sumažės eismo intensyvumas. Bus taikomi laikini eismo apribojimai, t. y., kurį laiką eismas bus nukreipiamas viena puse (po vieną eismo juostą abiem kryptimis).
Tuo pačiu metu nedidelėje Žirmūnų g. atkarpoje iki Kareivių g. požeminio gręžimo būdu bus paklotas naujas mažesnio, 800 mm skersmens, kolektorius. Nuo Žirmūnų–Kareivių gatvių sankryžos iki pat Verkių-Kareivių gatvių sankryžos darbai vyks žaliojoje zonoje atviruoju būdu, tad eismo ribojimai nenumatyti. Vasarą taip pat numatoma rekonstruoti Verkių gatvėje (atkarpoje nuo Lakūnų g. iki Kareivių g.) esantį lietaus nuotekų kolektorių. Šis kolektorius bus klojamas dideliame 6-7 m gylyje, o darbai vykdomi atviru būdu“, – teigia E.Steponavičius.
Darbai vyks iki rugpjūčio
Bendras rekonstruojamų tinklų ilgis yra daugiau nei 2600 metrų. O lietaus vanduo bus surenkamas ir išvalytas išleidžiamas į Neries upę.
„Darbai prasidės nuo upės pusės – įrengus valyklą, palaipsniui bus prijungiamos ir į ją nukreipiamos naujos lietaus vamzdyno atšakos nuo aplinkinių gatvių. Taip valykla pradės funkcionuoti netgi neužbaigus viso projekto. Paviršinių nuotekų valymo įrenginių statybos darbai bus vykdomi žaliojoje zonoje prie Valakampių tilto (tarp Kareivių g. ir Emilijos Pliaterytės progimnazijos), todėl automobilių eismo ribojimai nenumatyti“, – teigia E.Steponavičius.
Preliminariai numatoma, jog visi darbai šioje vietoje bus baigti iki šių metų rugpjūčio mėnesio.
Kaip teigia E.Steponavičius, siekdama racionaliai naudoti infrastruktūros įrengimui ir dangų atstatymui numatytas lėšas, „Grinda“ koordinuos savo darbus su Verkių-Kareivių sankryžos rekonstrukcijos viešąjį konkursą laimėjusia įmone.
Viešąjį konkursą vykdo Vilniaus miesto savivaldybės administracija.
Keisis ir Kareivių gatvė
Taip pat turėtų būti ir daugiau permainų Kareivių gatvėje. Kaip anksčiau skelbė Vilniaus miesto savivaldybė, šios gatvės atkarpoje tarp Verkių ir Kalvarijų gatvių planuojama įrengti viešojo transporto eismo juostą, želdynų ir skiriamąją juostą, bevariklio transporto – dviračių ir kt. riedėjimo priemonių – taką, patogesnius pėsčiųjų takus.
Šiuo metu Kareivių gatvė yra 4 eismo juostų, viešasis transportas čia neturi atskiros eismo juostos. 2019 m. buvo atlikti „Viešojo transporto eismo juostų plėtros Vilniaus miesto savivaldybės teritorijoje projektiniai pasiūlymai su variantų analize“. Atlikti makro modeliavimo rezultatai parodė, kad Kareivių gatvės atkarpa tarp Verkių g. ir Kalvarijų g. patenka prie efektyviausių ašių viešojo transporto eismo juostų įrengimui.
Netgi suskaičiuota, kiek laiko vairuotojai sutaupys, važiuodami Kareivių gatve.