„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Viena pagrindinių Vilniaus gatvių nori mažiau automobilių – jiems liks po vieną juostą iš dviejų

Kalvarijų gatvė – viena intensyviausių Vilniuje, jungianti miesto centrą su keliais gyvenamaisiais rajonais. Kai kuriose atkarpose automobiliais čia kas valandą pravažiuoja apie 34-40 proc. visų keleivių, judančių šia gatve. Todėl šiuo metu rengiamas Kalvarijų g. rekonstrukcijos projektas, pagal kurį vietos automobiliams liks gerokai mažiau. Tiesa, tokios permainos dar ne šiemet.
Kalvarijų gatvė Vilniuje
Kalvarijų gatvė Vilniuje / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Vilniaus savivaldybė savo interneto puslapyje skelbia dviejų Kalvarijų gatvės atkarpų (nuo J.Treinio g. iki Žalgirio g. ir nuo Trimitų g. iki Šeimyniškių g.) kapitalinio remonto projektą. Jame – būsimi šios gatvės pokyčiai, visų pirma kalbama apie naujas A juostas ir naujus šaligatvius.

Suskaičiavo srautus

„Vilniaus miesto susisiekimo sistemoje Kalvarijų g. atlieka itin svarbų vaidmenį keleivių judėjimui viešuoju transportu tarp Šiaurinės miesto dalies ir Stoties teritorijos. Kalvarijų g. pagal Vilniaus miesto bendrojo plano sprendinius yra priskirta C kategorijai (pagrindinė gatvė), kurios yra miesto plano funkcinės ir kompozicinės ašys, pagrindinės keleivių viešojo susisiekimo linijos, miesto vidaus transporto ryšiai“, – rašoma projekte.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Kalvarijų gatvė Vilniuje
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Kalvarijų gatvė Vilniuje

Pagal pateiktus duomenis, šiuo metu Kalvarijų gatve tarp Šeimyniškių ir Žalgirio gatvių per valandą pėsčiomis praeina apie 192 keleiviai (7,5 proc. visų keleivių), atgal šiuo maršrutu nuo Žalgirio g. iki Konstitucijos pr. – apie 240 žmonių (8 proc.), o štai tolyn į šiaurę – nuo Žalgirio g. iki J.Treinio g. – vos 132 keleiviai, kas sudaro tik 5 proc. keleivių.

Dviračiais ir kitomis bevariklėmis priemonėmis čia važiuojama dar rečiau – šie žmonės sudaro vos apie vieną procentą keleivių visose minėtose atkarpose.

VIDEO: Sušvelnintas karantinas – grįžta kamščiai? Interviu su Vilniaus eismo valdymo ekspertu

Daugiausia čia važiuojama viešuoju transportu: nuo 1322 keleivių per valandą atkarpoje nuo Šeimyniškių g. iki Žalgirio g. (51.3 proc. visų keleivių) iki 1597 keleivių tarp Žalgirio ir J.Treinio g. bei 1711 keleivių tarp Žalgirio g. ir Konstitucijos pr. Vis dėlto ir automobilių netrūksta – jų per valandą čia pravažiuoja nuo 638 iki 737, o keleivių, kaip skaičiuojama panaudojant automobilio užpildymo koeficientą 1,4, tie automobiliai perveža apie 893-1032 kiekvieną valandą.

Kalvarijų g. nuo j. Treinio g. Iki Žalgirio g. ir nuo Trimitų g. iki Šeimyniškių g., Vilniaus m., kapitalinio remonto projektas
Kalvarijų g. nuo j. Treinio g. Iki Žalgirio g. ir nuo Trimitų g. iki Šeimyniškių g., Vilniaus m., kapitalinio remonto projektas

Pėsčiųjų galėtų padaugėti dukart

Naujasis projektas turėtų šiuo skaičius gerokai koreguoti. Kadangi planuojama, kad minėtose atkarpose iš keturių eismo juostų, kuriomis dabar važiuoja ir viešasis transportas, ir kiti automobiliai, pastariesiems liks tik dvi, bus atnaujinti šaligatviai abiejose Kalvarijų gatvės pusėse, tikimasi, kad vaikštančių pėsčiomis ir važinėjančių dviračiais ar panašiai gerokai padaugės. Nors atskiras takas dviratininkams numatytas nėra, tačiau galvojama galbūt paplatinti šaligatvį, susiaurinant važiuojamąją gatvės dalį.

Skaičiuojama, kad taip atnaujinus gatvę, pėsčiųjų srautai joje išaugs vos ne dvigubai iki 10-12 proc. visų keleivių, autobusais ir troleibusais važiuos net apie 80 proc., o mašinų teliks 200-280 per valandą, kas sudarytų tik 7-11 proc. visų keleivių srautų. Tik dviratininkų liks tiek pat – jiems infrastruktūra nekuriama, todėl ir važiuojančiųjų daugėjimo nesitikima.

Skaičiuojama, kad atnaujinus gatvę pėsčiųjų srautai joje išaugs vos ne dvigubai iki 10-12 proc. visų keleivių, autobusais ir troleibusais važiuos net apie 80 proc., o mašinų teliks 200-280 per valandą.

„Važiavimas bevariklio transporto priemone nuo 3 km iki 7 km – Kalvarijų g. nėra priskirta prie bevariklio transporto naudotojams patrauklių gatvių, kadangi joje gausu pėsčiųjų, infrastruktūros pločiai nėra pakankami, todėl judėjimas bevarikle transporto priemone yra apsunkintas.

Kalvarijų g. nuo j. Treinio g. Iki Žalgirio g. ir nuo Trimitų g. iki Šeimyniškių g., Vilniaus m., kapitalinio remonto projektas
Kalvarijų g. nuo j. Treinio g. Iki Žalgirio g. ir nuo Trimitų g. iki Šeimyniškių g., Vilniaus m., kapitalinio remonto projektas

Bevariklio transporto infrastruktūra yra vystoma Kalvarijų g. gretimybėse, tai yra Giedraičių, Kernavės g., kuriomis prognozuojamas 700 bevariklio transporto naudotojų srautas piko metu, Apkasų g. – 240, Rinktinės g. – 440. Pagrindinis bevariklio transporto naudotojų srautas augs Giedraičių, Kernavės, Apkasų ir Rinktinės g., Kalvarijų g. važiuos pavieniai bevariklio transporto naudotojai“, – taip paaiškinama projektiniuose pasiūlymuose dviračių infrastruktūros nebuvimas.

Tai, kad šioje gatvėje bus daugiau A juostos atkarpų, trumpins važiavimo viešuoju transportu laiką – piko metu nuo Šeimyniškių g. iki Žalgirio g. nuvažiuoti truks penkiomis minutėmis greičiau, tarp Žalgirio g. ir Konstitucijos pr. – daugiau nei šešiomis minutėmis, o tarp Žalgirio g. ir J. Treinio g. – 1 min.

„Bendras laiko sutaupymas susisiekimo tinkle Kalvarijų g. tarp Šeimyniškių g. ir Žalgirio g. bus 967 d.d. per metus piko metu (apie 23 218 val.), tarp Žalgirio ir Konstitucijos pr. – 680 d.d. (16 315 val.), tarp Žalgirio g. ir J. Treinio g. – 235 d.d. (5 648 val.). Augant vartotojų skaičiui, sutaupytas laikas taip pat augs ir viešojo transporto juostos įrengimo kaštai atsipirks greičiau“, – teigia projektinių pasiūlymų rengėjai.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Kalvarijų gatvė Vilniuje
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Kalvarijų gatvė Vilniuje

Trumpesnės kelionės ir mažiau vėlavimo

Anot Vilniaus vicemero Vytauto Mitalo, kol kas dar svarstoma, bet gali taip nutikti, kad 3,5 metro pločio eismo juostos gatvėje šiek tiek susiaurės, o šaligatviai praplatės. Tačiau apie tai dar žadama diskutuoti, taip pat – ir nuotoliniu būdu pristatant projektą visuomenei, kas įvyks gegužės 21 d. Kol kas vertinami nuotekų tinklų infrastruktūros pokyčius, kurių reikėtų keičiant gatvės parametrus.

Įvertindami, kad tai svarbi gatvių infrastruktūros dalis, inicijuojame šiuo pokyčius, kurie leis pasiekti, kad viešuoju transportu ir kelionės bus trumpesnės, ir bus mažiau vėlavimo, – teigė V.Mitalas.

„Tai yra kapitalinis remontas Kalvarijų gatvės dviejose vietose, papildomai sukuriant A juostas atkarpoje nuo Šeimyniškių g. iki Žalgirio g. sukuriant po dvi A juostas kiekvienoje pusėje, toliau, nuo Žalgirio g. sankryžos, į viršų, sukuriant vieną A juostą papildomai vienoje pusėje. Tai yra Vilniaus savivaldybės projekto, kuriame yra dešimt gatvių, kuriose turėsime papildomas A juostas, dalis.

Priežastis, dėl ko inicijuojame pertvarką Kalvarijų g., yra ta, kad matome, jog šiaurinėje Kalvarijų g. dalyje, aukščiau sankryžos su Žalgirio g., jau dabar viešojo transporto keleivių skaičius, lyginant su keleiviais, kurie važiuoja individualiais automobiliais, yra dukart didesnis, o dalyje nuo Žalgirio g. link Konstitucijos pr. autobusų ir troleibusų keleivių yra beveik 7 kartus daugiau. Matydami šitą dinamiką, įvertindami, kad tai labai svarbi gatvių infrastruktūros dalis susisiekimui inicijuojame šiuo pokyčius, kurie leis pasiekti, kad viešuoju transportu ir kelionės bus trumpesnės, ir bus mažiau vėlavimo“, – teigė V.Mitalas.

Pasak vicemero, projektas rengtas atsižvelgiant į visų transporto priemonių srautus.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Kalvarijų gatvė Vilniuje
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Kalvarijų gatvė Vilniuje

Įrengti papildomą juostą viešajam transportui Kalvarijų gatvėje nebūtų galimybių net ir norint – gatvė įsprausta tarp pastatų.

Sąmatos dar nėra

Valstybė šiai programai lėšas mažina, tad savivaldybė spręs, ką daryti, kurių projektų galbūt atsisakyti arba ieškoti kitų finansavimo šaltinių, – sakė V.Mitalas.

Suderinus projektinius pasiūlymus su vilniečiais, bus daromas techninis projektas. Tada paaiškės ir darbų sąmata. Tačiau pradėti rekonstrukcijos šiemet savivaldybė neketina. Anot V.Mitalo, kol kas nėra aiškus ir finansavimas, nes vieni projektai finansuojami iš savivaldybės lėšų, kiti įtraukti į Darnaus judumo planą, tad iš dalies finansuojami iš Europos Sąjungos lėšų.

„Valstybė šiai programai lėšas mažina – gavome žinią praėjusią savaitę, tad savivaldybė spręs, ką daryti, kurių projektų galbūt atsisakyti arba ieškoti kitų finansavimo šaltinių“, – sakė V.Mitalas.

Iš viso šių metų pradžioje Vilniaus savivaldybė parengė dešimt gatvių atkarpų, kuriose ketinama įrengti A juostas. Jos sostinėje šiuo metu sudaro 36 km, o įrengus numatytas papildomas atkarpas jų tinklas viršys 46 km.

Naujosios atkarpos bus čia:

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“