Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vienas geriausių automobilių apklijavimo meistrų Europoje – Rytis Kūlokas

Automobilius apklijuoja daugelis įmonių, tačiau bemaž vienintelis Rytis Kūlokas tai vadina ir hobiu, ir sportu. Kaunietis gali pasigirti Europos automobilių apklijavimo vicečempiono titulu.
Rytis Kūlokas – automobilių apklijavimo Europos čempionate
Rytis Kūlokas – automobilių apklijavimo Europos čempionate
Temos: 2 Plėvelė Tiuningas

Automobilių apklijavimas plėvele kuo toliau, tuo labiau sunkina dažytojų gyvenimą. Aptraukti automobilį norima spalva kainuoja mažiau nei perdažyti visą kėbulą, be to, plėvelė užkonservuoja automobilio dažus. Jų nebeveikia saulės spinduliai, jie apsaugomi nuo įbrėžimų. Ir pats darbas greitesnis – automobilio nereikia ardyti, darbas padaromas vos per porą dienų. Kai spalva atsibosta arba automobilį norisi parduoti, nuklijuoji ir turi lygiai tokią pačią transporto priemonę, kaip prieš klijuodamas.

Automobilius apklijuojančių įmonių – gyvas velnias. Vieni teikia pigias paslaugas, kiti reklamuoja kokybę. Bet šiuo aspektu retas Lietuvoje, o ir visoje Europoje, prilygsta Ryčio Kūloko rankų darbui.

Automobilių aptraukimu plėvele Rytis pradėjo užsiiminėti beveik prieš penkerius metus, dar dirbdamas Danijoje. Rytais jis dirbo pašte, o popiet – vietinėje reklamos įmonėje, kur lipdukais dabino tiek automobilius, tiek greituosius traukinius. Ši veikla vaikinui prilipo ir greitai išaugo į nuosavą verslą. Dar greičiau verslą iš Danijos į Lietuvą atitempė moteris. Nedidelės dirbtuvės Kaune, Šančiuose, atsirado „SpeedStyling“ iškaba.

Beveik visi Lietuvos „drifteriai“ – Ryčio klientai
Beveik visi Lietuvos „drifteriai“ – Ryčio klientai

Klientai – lenktynininkai

Jo garaže dažniausiai stovi sportiniai automobiliai. Automobilius prieš varžybas čia puošia beveik visi Lietuvos drifto meistrai, pusė ralio atstovų, nemaža dalis žiedininkų. Apklijuoja jis ir įmonių, ir asmeninius automobilius, kuriems plėvele tiesiog pakeičia spalvą.

Vis dėlto aptraukimo plėvele specialistas neslepia, kad maloniausia jam klijuoti sportinius automobilius. „Man patinka iššūkiai, visada noriu klijuoti tai, ko neklijavau“, – aiškina Rytis ir iškart į įspūdingiausių apklijuotų automobilių sąrašo pradžią rašo „ENEOS 1000 km“ lenktynėse dalyvavusią „Aquila CR1“.

„Prie to projekto dirbau gal keturias dienas. Labai įmantriai išraitytas kėbulas, daug angų, teko daug mąstyti, kur reikės daryti pjūvius“, – paaiškino. Šalia „Aquila“ įrašė ir „RaceTech“ kompanijos sukonstruotą BMW M3 GTR projektą.

Iš gatvėms važinėti skirtų automobilių jis prisiminė BMW X6 modelį apklijavęs vientisu plėvelės gabalu, be jokių sujungimų, apklijuodamas netgi tarpdurius.

Kauniečio vizitinė kortelė – kokybė
Kauniečio vizitinė kortelė – kokybė

Nesipigina

Paprastesni automobiliai „SpeedStyling“ garaže yra reti. Rytis į dirbtuves nepriima rūdijančių ar su netvarkingai apglaistytais kėbulais transporto priemonių. „Jei atvaro automobilį su nelygiomis kėbulo detalėmis ir aš matau, kad plėvelė bus banguota, negraži, jei matau, kad nepavyks automobilio apklijuoti kokybiškai, atsisakau atlikti darbus.“

Spalvos pakeitimas lengvajam automobiliui kainuoja apie 1 000 eurų

Antrasis faktorius, kodėl kauniečio dirbtuvėse matomi tik vertingesni automobiliai, yra kaina. Vaikinas pripažįsta, kad nėra pats pigiausias automobilių klijuotojas, tačiau visada atsako už kokybę.

„Rinkos netiriu, vyraujančių kainų nežinau. Tačiau paskaičiuoju, kad sąskaita tenkintų tiek klientą, tiek mane. Spalvos pakeitimas lengvajam automobiliui kainuoja apie 1 000 eurų, tačiau kaina priklausomai nuo modelio gali skirtis. Pavyzdžiui, norint aptraukti kokį „Audi A3“ nereikės 1 000 eurų, nes darbas bus paprastas, bet štai „Honda S2000“ savininkui teks pakloti daugiau pinigų. Nors automobilis ir mažesnis, tūpčioti aplink jį, norint gražiai ir kokybiškai užklijuoti visas gilias angas, reikės daugiau, reikės įdėti daugiau darbo“, – aiškino.

Automobilis – krepšinio kamuolys
Automobilis – krepšinio kamuolys

Investuoja į hobį

Darbu tapusiam hobiui Rytis pinigų negaili. Rodo juostelę, ant kurios užklijavus plėvelę ir patraukus juostelę, plėvelė itin tolygiai nuplyšta. Juostelę ant kėbulo galima išraityti kaip tik nori, su ja galima išpiešti įvairius ornamentus. O kaina – euras už metrą. Padėjęs juostelę, rodo delno dydžio krepšelį, kuriame – trys plastmasiniai pagaliukai plačiais, tačiau aštriais galais. Plėvelei lyginti. „Koks žmogus galėtų tokiems dalykams išleisti 30 eurų? Aš išleidau“, – nusijuokia. O kiek dar įvairiausių įrankių, lopetėlių, peiliukų ir kitų brangių niekučių lentynose!

Man patinka matyti, kaip mašina per dvi dienas visiškai pasikeičia, o klientai sako vau

Klausiu, ką ypatingo jis mato šioje neįprastoje veikloje, kuri kitiems tėra darbas. Rytis kukliai nusuka akis į ant keltuvo stovintį tikrą „Ford Mustang Shelby GT500“ ir trumpai paieškojęs žodžių taria: „Man patinka matyti, kaip mašina per dvi dienas visiškai pasikeičia, o klientai sako vau. Man tai yra pomėgis, man įdomu klijuoti sudėtingas detales, visada yra sportinis azartas darbą atlikti kokybiškai.“

O kai sudėtingų užduočių vykdymas tampa sportiniu azartu, nori nenori pradedi ieškoti, kur pasigalynėti. Pasirodo, būna netgi automobilių aptraukimo plėvele čempionatai. Lietuvos garbę juose Rytis gina vienintelis. Matyt, užduotys ten tikrai nelengvos.

Vienas geriausių Europoje

Pavyzdžiui, „European Wrap-Star“ čempionate Ryčiui teko kovoti su 23 geriausiais Europos automobilių apklijuotojais ir įveikti 5 etapus. Pirmasis – per pusvalandį apklijuoti priekines dureles. Antrasis – per 40 minučių apklijuoti priekines ir galines dureles, trečias – per valandą apklijuoti visą šoną, išskyrus priekinį sparną ir slenkstį. Pusfinalyje per dvi valandas dalyviams teko klijuoti jau visą „KIA Cee‘d GT“ šoną, o finale – dar ir galinį oro aptaką.

„Apklijuoti reikia identiškai, kad atitiktų šalia stovinčią pavyzdinę mašiną. Reikia atitaikyti ir identiškai toje pačioje vietoje užklijuoti fotopaveikslą, rankenėles reikia apklijuoti jų neišėmus, perkišant. Laiko duoda tiek, kad beveik niekas nespėja, taigi teisėjai ir vertina, kiek spėji padaryti, kaip kokybiškai padarei – su liniuotėmis matuoja, kiek pasislinko ar ne, kaip piešinys išsitampė“, – konkurso subtilybes vardija Rytis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs