Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vienas pirmųjų „Volkswagen“ automobilių, apie kurį nesate girdėję: kam buvo skirtas „Plattenwagen“ ir kuo jis svarbus?

„Volkswagen“ automobiliai yra mėgstami visame pasaulyje. Jūs tikriausiai nesunkiai atsakytumėte ir kokie šios markės modeliai buvo patys pirmieji – „Volkswagen“ istorija prasidėjo nuo garsiojo Vabalo, o po to 1949 metais pasirodė „Type 2“ autobusiukas. Bet ar nieko nepraleidžiate? Juk „Plattenwagen“ taip pat buvo labai svarbus.
Iki šių dienų išliko tik keli originalūs Plattenwagen sunkvežimiai
Iki šių dienų išliko tik keli originalūs „Plattenwagen“ sunkvežimiai / Rhin0, Wikimedia

„Volkswagen Plattenwagen“ yra tikras automobilis, pagamintas ant „Kafer“ bazės. Jis turi keturis ratus, įprastą Vabalo oru aušinamą variklį ir porą sėdynių dalinai uždaroje kabinoje. Neaišku, kada pasaulį išvydo pirmasis „Plattenwagen“ – net nėra žinoma, kiek jų apskritai buvo pagaminta. Žinoma tik tiek, kad šis automobilis buvo labai naudingas ir svariai prisidėjo prie kitų „Volkswagen“ kūrinių gimimo.

„Plattenwagen“ – tai dalis išvežiojantis lengvasis sunkvežimis, ilgai dirbęs „Volkswagen“ gamyklose. Jis buvo sukurtas vidiniam įmonės naudojimui, todėl apie pardavimą net nebuvo minčių. Kam reikalingas toks keistas pikapas su atviru krovinių skyriumi priekyje? Tuo tarpu „Volkswagen“ kompanijai jis buvo išties naudingas.

Bundesstefan, Wikimedia/„Plattenwagen“ gamykloje vežiojo dalis, todėl turėjo tvirtą plieno vamzdžių rėmą ir plokščią krovinių skyrių su mediniais borteliais
Bundesstefan, Wikimedia/„Plattenwagen“ gamykloje vežiojo dalis, todėl turėjo tvirtą plieno vamzdžių rėmą ir plokščią krovinių skyrių su mediniais borteliais

Trumpas, labai lengvas ir patikimas sunkvežimis triūsė gamyklose, kuriose buvo surinkinėjami „Kafer“ automobiliai. „Plattenwagen“ vežiojo variklius, kitas dalis ir krovinius, zujo gamyklų vidinėse patalpose ir tarp skirtingų pastatų. Tai buvo gana greitas ir vikrus automobilis, nors savo konstrukciniais sprendimais jis ir buvo labai primityvus.

Kabina buvo įrengta tiesiai virš variklio skyriaus. Kaip žinote, „Kafer“ oru aušinamas variklis buvo gale, todėl ir pati kabina su dviem vietomis, atsidūrė tiesiai virš galinės „Plattenwagen“ ašies. Šis lengvasis sunkvežimis buvo varomas galiniais ratais ir turėjo paprastą mechaninę transmisiją.

„Plattenwagen“ platforma buvo sukurta iš paprastų plieninių vamzdžių, kurie buvo pakankamai tvirti išlaikyti plokščią krovinių skyrių su mediniais bortais automobilio priekyje. Šis sunkvežimis turėjo didesnius ratus nei įprastas „Kafer“, o tarp ašių buvo ir didelis benzino bakas. Kai kurie „Plattenwagen“ turėjo uždaras kabinas, o kiti – tik priekinį stiklą. Įdomu tai, kad visi šie sunkvežimiai, kurie nebuvo skirti važinėti gatvėmis, turėjo žibintus ir šoninius veidrodėlius.

„Plattenwagen“ nėra kažkuo labai ypatingas sunkvežimis. Ir kiti automobilių gamintojai naudojo ką nors panašaus. Pavyzdžiui, BMW turėjo E30 M3 pikapą, kuriuo kelis dešimtmečius darbavosi savo gamykloje. Tačiau „Plattenwagen“ istorijoje yra ir labai reikšmingas pasiekimas – šis lengvas mažytis sunkvežimis tapo paties „Type 2“ (žinomo kaip „Transporter“ ar „Kombi“) įkvėpėju.

Hasse A, Wikimedia/„Volkswagen Plattenwagen“ buvo sukurtas ant „Kafer“ platformos, bet turėjo stipresnį rėmą ir didesnius ratus
Hasse A, Wikimedia/„Volkswagen Plattenwagen“ buvo sukurtas ant „Kafer“ platformos, bet turėjo stipresnį rėmą ir didesnius ratus

1947 metais „Volkswagen“ gamykloje apsilankė olandų importuotojas Benas Ponas. Jis, žinoma, Volfsburge lankėsi neatsitiktinai – ketino įsigyti keletą „Kafer“ importui į Nyderlandus. Pono akis gamykloje patraukė darbštuolis „Plattenwagen“. Jis iš karto suvokė, kad ką nors panašaus būtina pasiūlyti ir žmonėms. Jis greitai nubraižė primityvų eskizą, kuriame „Plattenwagen“ suteikė pilnai uždarą kėbulą, pastumdamas kabiną į automobilio priekį. Kas vyko toliau – jau žinote – buvo sukurtas hipių labai pamėgtas „Type 2“ autobusiukas, padėjęs „Volkswagen“ plėstis ir augti.

„Plattenwagen“ neįeis į automobilių šlovės galeriją. Tačiau tai buvo įdomus gamyklos darbininkas, kuriam likimas lėmė tapti vieno garsiausių „Volkswagen“ automobilių įkvėpimo šaltiniu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų