Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vienas rečiausių „Volkswagen“ pasaulyje: tikriausiai šio sunkvežimio nesate matę

„Volkswagen“ yra daugeliui labai gerai pažįstama markė. Galėtume parodyti kokio nors vieno iš pirmųjų „Volkswagen“ automobilių nuotrauką ir tikriausiai daugelis nesunkiai pasakytų, kas tai. Tačiau kažin, ar atpažinsite šį „Volkswagen Polo“ ilgio sunkvežimį – tai yra viena rečiausių šios markės mašinų.
Volkswagen EA489 Basistransporter pristatymas
Volkswagen EA489 Basistransporter pristatymas / Bundesarchiv, Wikimedia nuotr.

„Volksvagen Plattenwagen“, kitas ankstyvasis markės sunkvežimis, taip pat yra labai reta mašina, tačiau jis buvo naudojamas tik gamyklų viduje. O štai EA489 Basistransporter iš tikrųjų važinėjo keliais, nors beveik niekas jo neprisimena. Aišku, nebent gyvenate Meksikoje.

Bundesarchiv, Wikimedia nuotr./Volkswagen EA489 Basistransporter pristatymas
Bundesarchiv, Wikimedia nuotr./Volkswagen EA489 Basistransporter pristatymas

„Volkswagen EA489 Basistransporter“, gamintas 1975-1979 metais, buvo itin paprastas sunkvežimis, sukurtas kaip pati paprasčiausia, pigiausia ir lengviausiai prižiūrima krovininė transporto priemonė. Tuo metu tokios mašinos buvo labai populiarios nemažoje pasaulio dalyje. Prasta ekonominė situacija ir aukštos degalų kainos vertė ūkininkus, smulkius verslininkus ir prekeivius ieškoti pigesnių modelių, todėl būtent tokias mašinas kūrė „Toyota“, „Ford“, „General Motors“ ir keli kiti gamintojai.

Tikriausiai „EA489 Basistransporter“ vardas jums net nėra girdėtas, bet galbūt esate girdėję apie „Volkswagen Hormiga“? Taip šis sunkvežimis buvo vadintas Meksikoje. „Volkswagen“ kūrė šį modelį tam, kad šis paplistų po mažiau išsivysčiusias valstybes, todėl Pueblos mieste buvo gaminamos Meksikos rinkai skirtos Hormigos. Filipinuose šis sunkvežimis buvo vadinamas „Volkswagen Trakbayan“, Indonezijoje – „Volkswagen Mitra“. Beje, Mitra buvo šiek tiek kitoks sunkvežimis – jis turėjo kelis „Volkswagen Type 2“ mikroautobuso kėbulo komponentus. Turkijoje šis sunkvežimis vadintas tiesiog „Volkswagen EA489“. Tuo tarpu Suomijoje Wihuri Group gamino „Teijo“ sunkvežimį, kuris buvo iš esmės tas pats „EA489 Basistransporter“ – keletas iš 200 suomiškų „Teijo“ iškeliavo į Afriką.

Gwafton, Wikimedia nuotr./Suomiškasis Teijo
Gwafton, Wikimedia nuotr./Suomiškasis Teijo

Bet kas tai buvo? „Volkswagen EA489 Basistransporter“ buvo labai primityvus sunkvežimis su kopėčių formos rėmu ir ant jo sumontuota iš paprastų plokščių pagaminta kabina, kurioje tilpo du-trys žmonės. Gale buvo visai nedidelis atviras krovinių skyrius – „Basistransporter“ buvo pikapas. Iš nuotraukų net sunku suvokti, koks mažas iš tiesų yra šis sunkvežimis – jo ilgis siekia vos daugiau nei 4 metrus.

„Basistransporter“ yra tik keliais milimetrais ilgesnis nei šių laikų „Polo“, bet yra už jį siauresnis. „Volkswagen EA489 Basistransporter“ plotis – 1,68 m, o aukštis – 1,99 m. Šis automobilis svėrė 1,29 t.

Iš nuotraukų net sunku suvokti, koks mažas iš tiesų yra šis sunkvežimis – jo ilgis siekia vos daugiau nei 4 metrus.

Kaip galite įsivaizduoti, „Volkswagen“ taupė ne tik kėbulo sąskaita. Po „Basistransporter“ kabina slėpėsi oru aušinamas 1,6 litrų variklis, kuris per 4 laipsnių mechaninę transmisiją suko priekinius ratus. Nors variklis išvystė tik maždaug 50 ag (37 kW), to pakako, kad „Basistransporter “įsibėgėtų iki 85 km/h. Tuo tarpu Indonezijoje surinkinėtas Mitra kažkodėl galėjo pasiekti visus 95 km/h. „Basistransporter“ galėjo pavežti maždaug tonos svorio krovinį.

Ernesto Ariel Gallegos Martínez, Wikimedia nuotr. /Volkswagen Hormiga, pagamintas Meksikoje
Ernesto Ariel Gallegos Martínez, Wikimedia nuotr. /Volkswagen Hormiga, pagamintas Meksikoje

Kodėl sakome, kad „Basistransporter“ yra vienas rečiausių visų laikų „Volkswagen“ modelių? Vokietijoje, Hanoveryje buvo pagaminta 2600 šių sunkvežimių rinkinių, dalis kurių vėliau buvo surinkti aukščiau paminėtose šalyse. Puebloje Meksikoje pagaminta dar maždaug 3600 šių sunkvežimių. Tai reiškia, kad iš viso šių „Basistransporter“ skaičius neviršijo 7 tūkstančių, įskaitant ir tuos Suomijoje gamintus „Teijo “modelius. Kadangi tai buvo pigios darbinės transporto priemonės, niekas jų nesaugojo. Daug „Basistransporter“ sunkvežimių gyvenimą baigė metalo laužo supirktuvėse, nes nebuvo laikomi istorinėmis vertybėmis. Kadangi buvo gaminami pigiai, medžiagų kokybė taip pat buvo prasta, todėl šie sunkvežimiai lengvai pasidavė laikui. Dėl to dabar sunku surasti tikrą originalų „Volkswagen“ logotipu pasipuošusį „EA489 Basistransporter“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs