Temą siūlykite gazas@15min.lt
Kaip teigia į redakciją kreipęsis skaitytojas, jis ne kartą manė, kad šviesoforas neveikia, o kelis kartus neužteko kantrybės laukti žalio signalo.
Kalbama apie Minties–Žirmūnų–Šilo tilto (posūkis į kairę iš Minties g.) ir Apkasų–Žalgirio–Rinktinės g. sankryžoje esantį posūkį į dešinę (važiuojant iš Apkasų į Žalgirio g.).
„Ilgai buvo renovuojamos sankryžos prie mano namų ir ten jose dabar daug daug šviesoforo sekcijų, atskirų rodyklių ir t.t. Tai mes su žmona du sykius jau nuvažiavom degant raudonam signalui, nes nuoširdžiai patikėjome, kad sugedę šviesoforai, rodės, tiesiog sistema pamiršta įjungti tą reikiamą rodyklę.
Įsivaizduokite, sankryža kone tuščia, nes daug sykių jau įsijungė visos įmanomos kryptys, visi pravažiavę seniausiai, o tu lauki minutę, dvi, tris... ir tada važiuoji slinkdamas per raudoną, nes iš paskos jau uodega... O ten, matyt, reikėjo palaukti 5 minutes“, – rašė skaitytojas.
Kitas skaitytojas minėjo Naugarduko g. Naugarduko–Žemaitės–Kauno g. sankryžą, kurioje taip pat susiduria su tokia pačia problema.
Automatizuota sistema
Vilniaus miesto savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ Eismo valdymo skyriaus vadovas Robertas Markovskis teigia, kad Vilniaus mieste veikia automatizuota šviesoforų reguliavimo ir valdymo sistema, kuri transporto srautus valdo automatiškai, pagal transporto jutiklių duomenis.
„Minimos gatvių sankirtos nėra išimtis, Žirmūnų–Minties, Apkasų–Žalgirio–Rinktinės ir Naugarduko–Žemaitės g. sankryžose žalias šviesoforo signalas įjungiamas, kai prie sankryžos artėjantis eismo srautas aktyvuoja transporto jutiklius.
Minėti transporto jutikliai fiksuoja tik tinkamai pagal Kelių eismo taisykles važiuojančius eismo srautus. Jeigu transporto priemonė prieš sankryžą sustoja neprivažiavusi STOP linijos (pavyzdžiui, 5 metrų atstumu arba net dar toliau), sustoja kirtusi STOP liniją arba rikiuodamasi per ištisinę liniją, įranga tokios transporto priemonės gali neužfiksuoti, o žalias signalas gali neįsijungti, kol nebus aktyvuotas tas pats arba kitas eismo jutiklis, reguliuojantis tą pačią šviesoforų fazę“, – aiškina R.Markovskis.
Taip pat lapkričio 19–20 dienomis buvo atlikti ir minėtų sankryžų veikimo patikrinimai, o Minties–Žirmūnų g. sankryžos rekonstrukciją vykdžiusi įmonė papildomai pakoregavo įrangos veikimo parametrus.
„Tikslas, kad visos transporto priemonės būtų užfiksuotos eismo jutiklių – įrengiame papildomas jutiklių zonas, didiname jų jautrumą, profilaktiškai vykdome valymo darbus visose Vilniaus miesto sankryžose, nuolat atliekame patikrinimus bei atnaujiname technologiją į labai tikslius termovizoriaus (angl. Infrared) principu veikiančius jutiklius“, – pasakoja R.Markovskis.
Pasak jo, siekiant optimaliai paskirstyti transporto srautus, šviesoforai programuojami taip, kad jutikliams neužfiksavus eismo srauto arba fiksuojant neefektyvų žalio šviesoforo signalo panaudojimą (pavyzdžiui, kai tarp važiuojančių automobilių susidaro dideli tarpai), žalias signalas neįjungiamas arba nutraukiamas bei sutaupytas laikas yra paskirstomas kitoms sankryžos kryptims.