Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Viešnia iš ateities: „Opel Ampera“

„Opel Ampera“ – pirmas vertas dėmesio serijinis hibridinis automobilis, kuris galėtų patikti ne tik iš proto einantiems ekologams, bet ir paprastam vartotojui. Tiesa, reikės susitaikyti su ašaroti verčiančia kaina. Tačiau išleidę kalną pinigų pirkiniui, į benzino kolonėles užsuksite itin retai.
„Opel Ampera“
„Opel Ampera“

„Opel“ koncerno atstovai teigia, kad naujoji „Ampera“ suteikia visus elektromobilio privalumus be jokių trūkumų. Pagrindinis elektromobilių trūkumas aiškus – nuvažiavę iš Vilniaus į Kauną ir pasivažinėję mieste, atgal negrįšite be kelių valandų sustojimo baterijai krauti. Tuo tarpu vairuodami „Amperą“ galite nebijoti išsikrovusių akumuliatorių – tokiu atveju beveik nepastebimai įsijungia vidaus degimo variklis. Naudojant tik baterijų energiją galima nuvažiuoti iki 80 km, o pasinaudojus ir tradiciniu varikliu – dar 500 km.

„Opel Ampera“
„Opel Ampera“

Įdomu, kad konceptinis „Ampera“ buvo kiek kitoks negu tas, kuris tapo serijiniu. Pradinė idėja buvo tokia: vidaus degimo variklis turėtų ne sukti ratus, o per generatorių atiduoti energiją ratams, t.y. mechaniškai benzininis variklis nebus sujungtas su ratais. Tačiau šios idėjos buvo atsisakyta: dabartinis „Ampera“ vidaus degimo variklis ne tik krauna akumuliatorius, bet ir per planetarinę pavarą sujungtas su ratais, tad, kai reikia, tiesiogiai varo priekinius „Amperos“ ratus. Konstruktoriai nutarė, kad patiriama pernelyg daug energijos nuostolių: variklis krauna generatorių ir tik tada pastarasis perduoda energiją elektros varikliams. Visgi, be elektros variklio „Ampera“ negali pavažiuoti nei metro.

Labai nepalakstysi

150 AG elektros variklio galios ir net 370 Nm sukimo momento ramiam važiavimui daugiau negu pakanka. Aišku, tai ne lenktyninis automobilis, tačiau prireikus į pagalbą stoja ir benzininis 1,4 l 86 AG variklis. Iki 100 km/h jis įsibėgėja per 9 sek. – tai pakenčiamas rezultatas. Užtat maksimalus greitis – tik 161 km/h.

„Opel Ampera“
„Opel Ampera“

Automobilio pakaba ganėtinai minkšta ir komfortiška. Mieste jis pagirtinai sugeria kelio nelygumus, tačiau posūkiuose kėbulas svyruoja. Tai sąlygoja ir nemaža masė – „Ampera“ sveria net 1732 kg (apie 200 kg – akumuliatoriai). Tiesa, automobilis „neplaukioja“ po kelią, net greitai važiuojant jis užtikrintai įveikia posūkius.
„Ampera“ gerokai tylesnė nei įprasta. Mieste, kai veikia tik elektros varikliai, automobilis itin tylus. Tačiau išgirsti garsus, kurių paprastai nepastebi, – kitų automobilių variklius, garsesnius žmonių šūksnius.

Plastikas neerzina

„Ampera“ interjere nemažai pigaus plastiko detalių, tačiau salonas neatrodo pigiai, surinkimo kokybė – be priekaištų.
Sėdint prie vairo patogią poziciją rasti lengva, tik matomumas atgal lygus nuliui. Geriau naudotis šoniniais galinio vaizdo veidrodėliais.
Centrinė konsolė suprantama, visas funkcijas valdyti palyginti lengva. Tai daryti padeda ir lietimui jautrus ekranas. Mygtukai sensoriniai ir niekuo neprimena kitų „Opel“ modelių. Vietoj tradicinių prietaisų – ekranas. Tik vairas ir po juo esančios rankenėlės pasiskolinti iš kitų „Opel“ modelių.
Komplektacija, kaip ir turi būti automobilyje už tokią kainą, maksimali. Navigacinė įranga, prabangi garso aparatūra ir kiti „gadžetai“.
Dėl daug vietos užimančių ličio – jonų baterijų „Ampera“ keturvietė. Nedidelė ir bagažinė – vos 300 litrų, tai kone dvigubai mažiau už panašaus dydžio įprastus konkurentus, tad su šeima toli nenukeliausite. Tačiau dviese galite išvažiuoti kad ir mėnesiui – nulenkus galines sėdynes atsiveria daugiau kaip 1000 litrų erdvė.

Brangu? Kaip pažiūrėsi

„Opel Ampera“
„Opel Ampera“

Deja, kol mūsų politikams nusispjauti į ekologiją, šio automobilio mūsų šalies gatvėse nepamatysite. Daugelis kitų šalių kompensuoja bent dalį tokio automobilio kainos.
Pradinė „Amperos“ kaina prasideda nuo 148 125 Lt. Jeigu lyginsime su vidutinės klasės automobiliais, ši kaina privers pravirkti nemažai pirkėjų. Tačiau jeigu lyginsime su tokiu konkurentu, kaip „Toyota Prius Plug-in“, tada neabejotinas favoritas – „Opel“. Nors jie kainuoja maždaug tiek pat, japonišku tik elektros variklių pagalba galima nuvažiuoti vos 20 km, o „Ampera“ – net iki 80 km. Galima ir daugiau. Hagos apylinkėse vykusių bandomųjų važiavimų metu man su kolega pavyko įveikti virš 90 km. Tuo tarpu kolegos iš Ispanijos nuvažiavo 93 km. Tiesa, tai padaryti mums pavyko išjungus visus įmanomus prietaisus (kondicionierių, visas lempas, net posūkių nerodėme).
„Opelistai“ deklaruoja, kad „Ampera“ vidutiniškai vartoja vos 1,2 litro benzino. Iš tiesų kuro sąnaudos didesnės – mūsų bandytame automobilyje kompiuteris rodė šiek tiek daugiau kaip 3 l/100 km.
Kalbant apie patikimumą reikia pripažinti, kad „Opel“ šiam automobiliui suteikia 160 000 km ridos garantiją. Baterijoms atskirai suteikiama 8 metų arba 160 000 km garantija.
Hibridas ar ne hibridas?
„Opel“ konstruktoriai labai nenoriai vadina „Amperą“ hibridu. Nors veikimo principas panašus, tačiau filosofija – visai kita. „Ampera“ daug geresnė. Štai kodėl. Paprasto hibrido konstrukcija tokia, kad išsikrovus akumuliatoriams variklis krauna juos tol, kol jie visiškai įkraunami. „Ampera“ nekrauna akumuliatorių. Vidaus degimo variklis tik palaiko minimalią talpą, bet pagrindinė jo funkcija – atgabenti automobilį iki artimiausio elektros kištuko.

„Opel Ampera“
„Opel Ampera“

Be to, konstruktoriai taupo energiją, todėl vidaus degimo variklis, siekiant sumažinti energijos nuostolius, tiesiogiai, o ne per generatorių ir dar vieną variklį varo ratus. Taigi, tikrieji ekologai gali pradėti taupyti pinigus.
Tuo tarpu tie, kurie tokia suma prisidėti prie gamtos išsaugojimo negali, turėtų pirkti paprastą modernų dyzelinį automobilį. Jis kur kas ekologiškesnis ir ekonomiškesnis už bet kurį hibridą. Galų gale tokie automobiliai ir gerokai pigesni. Pavyzdžiui, vietoj hibridinio „Prius“ už 100 000 Lt nusipirkite dyzelinį „Yaris“. Jis dvigubai pigesnis, o į atmosferą išmeta vos 12 g CO2 daugiau. O už sutaupytus nupirkite ir perdirbkite bent pusę šimto senų „Askonų“. Būsite kur kas ekologiškesni.

„Opel Ampera“ techniniai duomenys:
El. variklis:
150 AG, 370 Nm
Ličio-jonų baterija: 16 kWh
Benzininis variklis: 1398 cm3, 86 AG esant 4800 aps./min, 130 Nm esant 4250 aps./min
Varantieji ratai: priekiniai
Ilgis/plotis/aukštis: 4498/1787/1439 mm
Svoris: 1732 kg
Įsibėgėjimas (0 – 100 km/h): 9 sek.
Maksimalus greitis: 161 km/val.
Vidutinis kuro suvartojimas: 1,2 l/100 km
CO2 emisija: 27 g/km
Bagažinės tūris: 301 l (nulenkus sėdynes – 1005 l)
Maksimalus atstumas veikiant tik el. varikliui: 40–80 km
Maksimalus atstumas veikiant benzininiam varikliui: 500 km
Kaina: nuo 148 125 Lt.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?